Auktion i Göteborg 29 November 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • november 2003
    • 1585

    Helt enig om att det är underbart att få reda på en del mer om arterna, vart dom kommerifrån och inte minst vad som krävs för att hålla dom och strl på akvarier osv. Med Kjells långa erfarenhet och kunnande så är det egentligen precis vad som krävs för att få ut mesta möjliga vid en "fiskauktion".

    Till nästa år så hoppas jag att Kjell kan hjälpa oss igen. Men som Kjell också skriver, med den stora mängd utrop som var i år så var det tvunget att hålla ett visst tempo (och tack vare det så fick vi klubbat ca 150 fler poster i år än förra året på samma tid...). Om fler personer förregistrerar sina poster så kanske vi kan starta auktionen redan kl 11 nästa år och då har vi tid att berätta mer om varje fisk osv.
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG

    Kommentar

    • Crenicichla
      Användare
      • november 2006
      • 1055

      Vill precis som många andra, berömma för en väl genomförd auktion med ett mycket brett och atraktivt utbud!
      Något som överaksade mig MYCKET positivt var det stora intresse för SA fisk som det verkade vara!
      Hade inte höga förväntningar för mina Choklader men de nådde en mycket tillfredställande prisnivå samt att det är kule med att sprida sin "avkomma" till andra intresserade...
      MVH

      Kristofer

      Kommentar

      • edlund
        Användare
        • februari 2005
        • 152

        Hej vem var det som sålde redback scalare ?

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • juni 2006
          • 1451

          Ursprungligen postat av edlund
          Hej vem var det som sålde redback scalare ?
          Det gjorde Kaj P som du hittar här i forumet - PM han om du undrar nåt. Jag är 99% säker att det var hans fiskar!
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          • Kjell Begby
            Användare
            • januari 2008
            • 48

            Hejsan

            Tycker att det var bra att ni höll såpass högt tempo som ni gjorde !
            Joe Byttorp och Kjell gjorde ett strålande jobb.

            Några av oss hade ju några timmar i bilen efter auktionen oxå så det var bra

            Klart att det är fint att få lite info om fisk och det gjordes där det var möjlighet till det.

            mvh Kjell I Fredrikstad
            Vf=Viktoriafrälst

            Kommentar

            • Crenicichla
              Användare
              • november 2006
              • 1055

              Ursprungligen postat av edlund
              Hej vem var det som sålde redback scalare ?
              Det var Kaj.p jag pratade med honom om dem då jag köpe 8st
              MVH

              Kristofer

              Kommentar

              Arbetssätt...