Här har den redan testats:
Nikon, Sony, Canon eller Pentax?
Kollaps
X
-
Nya modeller igen.
Idag är Canon 50D officiell:
Och imorgon förväntas Nikon presentera D90.Lämna en kommentar:
-
Sen är det ju inte fel med bra gluggar heller
Lämna en kommentar:
-
Särskilt tycker jag att Canon 5D imponerar mellan ISO 6400 och uppåt. För att inte tala om seriebildstagningen där Canon visar vad skåpet ska stå i sann haren och sköldpaddan stil
En fråga Laesk... Är det du som brukar försöka cykla ikapp med bilarna på essingeleden? Jag hör ofta i radion att det finns en vilsen cyklist ute på essingeleden som man ska se upp för
Skämt å sido så är det ju intressant att bildkvaliteten inte verkar förbättrats så mycket på låga ISO, men å andra sidan är det kanske nära så bra det kan bli. Undrar vad 14bitar RAW betyder i praktiken, det är väl ett halvt steg åt HDR utan att slå ihop bilder.Senast redigerad av Olorin; 24 August 2008, 07:59.Lämna en kommentar:
-
Test mellan gamla Canon 5D och nya Nikon D700
5D klarar sig galant
Lämna en kommentar:
-
Som jag ser det "ingår" ju väskan och minneskortet...Senast redigerad av Niklas Olsson; 03 August 2008, 00:05.Lämna en kommentar:
-
Vilken av dom ska jag ha?
Ska jag även ta försäkringen eller hur ska jag göra? Blir inte så mycket klokare om det här med försäkringar och sånt.
Ska jag bara ta kameran och kitet eller ska jag ta paketet med minneskort och väska?
Hjälp mej!Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Bouncer är bara en plastbit som sprider ljuset så att det studsar från fler vinklar. Det blir mer naturligt då eftersom vi är vana vid att det indirekta solljuset softar upp dirketljuset ute.
Jo, det är sant det där med vinkeln. Men jag brukar för egen den bara hitta vinklar som blir för branta för att fiskarna ska se bra ut. men klar jag har ju bara pyttefiskar i mina kar så det blir lite känsligare.
Sitte just nu och försöker få en bild på en skygg Apistogramma Barlowi, men han är helt hopplös på att trycka under rötter och simma i raketfart mellan gömställena.Lämna en kommentar:
-
Tack för komplimangen.
Ska dock beställa en Nissin slavblixt som jag hade förut och ha ovanför akvariet på täckglaset.Lämna en kommentar:
-
Tack för det tipset! Hur fungerar en bouncer (studsare) rent praktiskt?Lämna en kommentar:
-
Ett tips vid användandet av den inbyggda blixten (inte testat på akvarium) innan man köpt en extern är att sätta något framför den. T.ex. en vit plastmugg eller liknande för att få ett lite mjukare ljus och inte så platt, som en liten bouncer liksom.
Lämna en kommentar:
-
Det var bättre än väntat måste jag säga, du lyckades komma undan det nästan oundvikliga med blixtblänket i rutan med den inbyggda blixten.Lämna en kommentar:
-
Fotona är tagna med kamerans inbyggda blixt. Annars har jag 2st T5 rör till akvariet...så ljuset är ganska starkt. Jag har dock "strypt" ljuset genom att linda in ugnsfolie på strategiska platser på rören så att man får lite lummigare ljus i hörnen samt någonstans på mitten för att få fram det där flimrandet av vattenrörelse mer.Lämna en kommentar:
-
Fast jag har för mig att blixt inte ens var att tänka på i din kamerabudget så därför antar jag att du tagit bilderna utan blixt, med andra ord var hade du för lyse på karet?Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: