Jadu... enligt the digital picture.com är skärpan på 70-300:an urusel om du frågar mig... tyvärr finns inte sigmat testat där, så svårt att jämföra. Men svårt att tro att det skall va så dåligt.
För ett halvårsen var jag nära att köpa Sigma 100-300 och bad om testbilder från en på Fotosidan som hade fotat travhästar, fick ungefär 20 bilder, å måste säga att skärpan va grymt bra! Sen har jag även testat det i butik en gång på min 1D mark III, grym känsla, å snabb autofokus! Så 6500kr är grymt prisvärt!
Nikon, Sony, Canon eller Pentax?
Kollaps
X
-
Beg: Sigma 100-300/4 .. lika bra pris
för er med Canon!
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=86260
Hej
Hur är det jämfört med Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM (förutom att Sigmat är en halv öppning ljusstarkare)? Beg. till ca samma pris.Lämna en kommentar:
-
Beg: Sigma 100-300/4 .. lika bra pris
för er med Canon!
Lämna en kommentar:
-
-
Ni med Nikon... bra pris!
Beg: Sigma 100-300/4
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=86248
till ex en d60. och 100 - 300 till en kamera i fx-format typ d700?Lämna en kommentar:
-
Ni med Nikon... bra pris!
Beg: Sigma 100-300/4
Lämna en kommentar:
-
Jag har nog lärt mig en del sedan sist om hur man ska fotografera samt hur man ska efterbehandla foton. Kameran (Nikon D50kit) döljde mina kunskapsbrister inom foto väl, men det ska bli riktigt roligt att återuppta intresset och att lära sig fotografera ordentligt.
Lämna en kommentar:
-
kanske blir sämre nu när du bytt märkeLämna en kommentar:
-
Snabb leverans..paket troligen framme imorgon (gjort kollisökning). God timing då man är barnfri i ett par dagar och kan ut och prova kameran!Blir säkert en hel del foton på firrarna i karet också...
Lämna en kommentar:
-
Efter mycket om och men har du en kamera, det nu gäller det att börja använda den också. Vi ser alla fram emot bilder.Lämna en kommentar:
-
Grattis Stefantill din nya kamera, nu ser jag framemot lite bilder
/JohanLämna en kommentar:
-
Grattis till nya kameran Stefan..du blir säkert nöjd med den.
Mvh GöranLämna en kommentar:
-
Jupp, jag såg även en tjej som sålde på Blocket till ungefär samma pris innan jag fyrade iväg köpet. "Orka krångla och ha ångest över om man blivit lurad" tänkte jag... =)Lämna en kommentar:
-
4190kr är nypris å inte 4700 som han påstår! prisjakt.se
Bjud 3000kr utan filter!Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: