Nikon, Sony, Canon eller Pentax?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Håknil
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawe
    Jag kommer att köpa en ny DSLR kamera inom kort och vill få lite hjälp att avgöra vilken som är bästa alternativet av de märken jag angett...

Jag sneglar på Sony A300 samt Canon 20D...men är även lite sugen på en Nikon i samma prisklass..dvs runt 5000kr. Pentax vet jag minst om. Nu kommer jag endast att införskaffa ett macro objektiv som jag vet nu och det är tveksamt om jag kommer att ha mer än just standardobjektiv och sedan ett makro. Intresset för fotografering är stort, men inte gigantiskt...

Kommer att fotografera natur, sport, akvariefiskar, familjebilder...

Alla tips och råd mottages varmt.

Har tidigare ägt en Nikon D50 kit som jag var nöjd med, men som jag ändå sålde.
    Pentax K20 borde gälla i detta fall.

Den tar dessutom alla gamla objektiv med "k-bajonett".
    Det finns ett ganska stort utbud av objektiv på begagnat-
    marknaden med Pentax originalobjektiv.
    Apparaten kostar dock en del,10 papp och uppåt beroende
    på tillbehör.

Lycka till

Håkan

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av Oden70
    Tycker du skall känna på hur dom olika kamrorna känns i handen och sedan gå på magkänslan... Med 20d gillar jag.......
    Har känt på kamerorna och det är jämt skägg mellan Canon och Sony. Canon känns mer gedigen..mer tyngd..medans jag fick ett kanonbra grepp på Sonyn.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Kan mycket väl tänkas...

Är det någon som vet om det finns någon onlinebutik som är pålitlig och billig?...dvs om man inte vill köpa beggat.

Lämna en kommentar:

• Oden70
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawe
    Jag kommer att köpa en ny DSLR kamera inom kort och vill få lite hjälp att avgöra vilken som är bästa alternativet av de märken jag angett...

Jag sneglar på Sony A300 samt Canon 20D...men är även lite sugen på en Nikon i samma prisklass..dvs runt 5000kr. Pentax vet jag minst om. Nu kommer jag endast att införskaffa ett macro objektiv som jag vet nu och det är tveksamt om jag kommer att ha mer än just standardobjektiv och sedan ett makro. Intresset för fotografering är stort, men inte gigantiskt...

Tycker du skall känna på hur dom olika kamrorna känns i handen och sedan gå på magkänslan... Med 20d gillar jag.......

Lämna en kommentar:

• Lutt
    svarade
    Vad sägs om Nikon D60?

OT om det är ok Malawe: Kan någon bekräfta detta...har man slutat sälja D40X men fortfarande säljer D40?

Lämna en kommentar:

• StefanL
    startade ett ämne Nikon, Sony, Canon eller Pentax?

Nikon, Sony, Canon eller Pentax?

Arbetssätt...