Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LN
    svarade
    Tack Turid och Kjell för dom vänliga orden

    Det var mycket trevligt att ha er på besök och riktigt roligt att ni gillar akvarierna.

    Vem vet, vi kanske tar en tur åt Norge en dag och då kanske vi ses.

    Lämna en kommentar:


  • KjellM
    svarade
    Under vår tur til Vaxjø hadde vi gleden av å besøke Larry og Camilla og se på detta enormt snygga kar. Det er et imponerende akvarium. Modularna gir en fantastisk effekt i et så stort kar, og det finnes massor av interessanta fiskar.
    Sidan vi selv er igang med et bygge, ble det mye diskusjon og studier av løsninger og teknikk. Akvaristikk og resor til Malawi ble også diskuterad over kaffen i solen på terassen. Må også nevne deres innebygda diskuskar - mycket vakkert med enkle linjer og fargesterka fiskar. Takk for at vi blev så vel motatt på kort varsel (vi ringde 10 min. før vi sto i døren).

    Hilsen Turid og Kjell fra de Norske fjell.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Olorin
    Ska på bröllop den 24-26 juli i Linköping, men jag tror inte frun tillåter några "pauser".
    Tror att jag förstår henne

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Inte vägarna förbi Linköping?

    Jag har bara en gammal instamatic i digitalformat från början av detta århundrade

    Så en bra kamera med en erfaren fotograf skulle nog kunna få fram en och annan bra bild
    Ska på bröllop den 24-26 juli i Linköping, men jag tror inte frun tillåter några "pauser".

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av Olorin
    Du får höra av dig när det blir läge (spara min mail för jag lär väl trappa ner min närvaro här när jag sålt sista prylarna). Nu har jag ju även tillgång till en Canon 5d mk2 så det ska bli ännu vassare än sist.
    Bra Olorin vi kanske hörs frammåt höstkanten

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Jag får väl komma o hälsa på dig igen!
    Du är alltid välkommen

    Skicka bara ett mail när du har tid! Snart är det sommar och semester

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Så en bra kamera med en erfaren fotograf skulle nog kunna få fram en och annan bra bild
    Jag får väl komma o hälsa på dig igen!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Olorin
    Du får höra av dig när det blir läge (spara min mail för jag lär väl trappa ner min närvaro här när jag sålt sista prylarna). Nu har jag ju även tillgång till en Canon 5d mk2 så det ska bli ännu vassare än sist.
    Inte vägarna förbi Linköping?

    Jag har bara en gammal instamatic i digitalformat från början av detta århundrade

    Så en bra kamera med en erfaren fotograf skulle nog kunna få fram en och annan bra bild

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Hehe jo helt rätt Janne det syns inte mycket firrar i bilden. Men där finns ca 150 multisar, 30 sandlekare, 30 jullar, 10 hästnosar och 15 Aulonocranus. Så en bit över 230 Tangayikafiskar simmar det i baljan, men 80% är ungfisk så att det kommer att ta fram till hösten innan det blir någorlunda fullt ut. Ja är tvungen att låta karet växa till sig av sig själv så att säga, inte minst för kostnadernas skull.

    Till hösten hade det varit riktigt kul att få hit nån som kan fota ordentligt. För att ja är helt värdelös på att fota.
    Du får höra av dig när det blir läge (spara min mail för jag lär väl trappa ner min närvaro här när jag sålt sista prylarna). Nu har jag ju även tillgång till en Canon 5d mk2 så det ska bli ännu vassare än sist.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Vilket härligt akvarium du har Larry. Man blir inte ett dugg avis. Man önskar att man hade plats för ett sådan mastodont burk.
    Tack HåE

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    150 Multisar! Det måste vara ett rejält grävande med andra ord?

    Är de spridda över hela karet eller är det några koncentrerade kolonier?
    Det är faktiskt inte så farligt med grävandet, dom håller till längst till vänster och har bildat en fungerande kolloni. Kanske gräver dom inte så mycket för att ja har bara ett 20tal snäckor där.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    Ja då får du allt lägga i sådar 150 troffar, då kommer jag

    /Johan
    Jo ja har haft 80 troffar i men har bara 3 chaitika hannar kvar. Ja kan helt enkelt för lite för att hålla dom vid liv, dom trivs inte i det stora karet.
    Ska dock försöka handla in 3-5 honor för prova ytterliggare en gång.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    150 Multisar! Det måste vara ett rejält grävande med andra ord?

    Är de spridda över hela karet eller är det några koncentrerade kolonier?

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av LN

    Till hösten hade det varit riktigt kul att få hit nån som kan fota ordentligt. För att ja är helt värdelös på att fota.
    Ja då får du allt lägga i sådar 150 troffar, då kommer jag

    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    hehehe

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...