Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • 56ovwal
    svarade
    Vilken variant av Aulonocranus dewindti är det på andra bilden? Bör vara en från södra delen av sjön då de i norr ofta saknar det gula? Har själv ett gäng som såldes som A. dewindti Zambia, men den är inte lika gulrandig som din.
    Kul firre är det iallafall som förtjänar mer uppmärksamhet bland ciklidister.

    Lämna en kommentar:


  • Limmet
    svarade
    Snyggt!

    Vad är det för troffesort?

    Jag håller med om att en uppdaterad "artlista" vore mycket intressant

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Här kommer lite bilder som Olorin tog på burken
    fina live-bilder, hur går det nu med dina arter? (lite ouppdaterad)

    Lämna en kommentar:


  • endymion
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Anders i Askim
    Hej!
    Vad är det vi ser på bild 1?
    Blir lite intresserad här om sanningen skall fram.
    Jag tror det är Reganochromis calliurus

    Lämna en kommentar:


  • Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Här kommer lite bilder som Olorin tog på burken
    Hej!
    Vad är det vi ser på bild 1?
    Blir lite intresserad här om sanningen skall fram.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Här kommer lite bilder som Olorin tog på burken

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Så kan vi göra. Du har ett privat meddelande.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Tack Olorin, lägg gärna in dina bilder.

    Har ju ingen egen kamera just nu, så att det vore perfa om du fixar det .
    Eller så kan jag ju maila över dem till dig så kan du få lägga in och kommentera(blir nog mer rätt så).

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Olorin, lägg gärna in dina bilder.

    Har ju ingen egen kamera just nu, så att det vore perfa om du fixar det .

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Tack, Larry. Nyss fick jag också en titt på monsterkaret. Intressant upplevelse. Först kändes det tomt. Stora vattenytor utan en fisk i, men efter ett tag såg man myllret här och där. När det finns kolonier av fisk som huserar i olika zoner får man mer en känsla av en bit natur än akvarium - häftigt!

    Tog lite bilder, men har nåt vaj på min autofokus så det blev nog inte så många bra tyvärr, men jag ska lägga upp några av de som ser bra ut här i tråden snart.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Bra tips Metrunui, det ska ja använda.

    Vad tyckte du om baljan Olorin??

    Lämna en kommentar:


  • metrunui
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Hej Himma o välkommen till ciklidforumet.

    Just nu är växjövattnet helt ok, vi har inte fått Ljungbyvatten än. Det sista man sagt är att det blir i mars nu iår.

    Slå Guzrob ett privat mess så kanske han har lite Malawiyngel.

    Just nu funkar 2400liters karet himla bra, har lek på Jullarna, Xenotilapan, Aulonocranus, multisarna och hästnosarna.

    Har lyckats fiska upp 35 nya Xenotilapiayngel som går i ett yngelkar. Det är mycke knepiga yngel, det minsta lilla lilla dåligt vatten så dör dom som flugor.
    Testar denna kullen med att byta minimalt med vatten, driver på Vallisnareian med PMDD och matar väldigt sparsamt. O än så länge verkar det vara ett lyckat recept.
    när jag byter vatten i yngelkar med känsliga fiskar så brukar jag först byta i de stora akvariumet sen ta vatten därifrån o till de lilla akvariumet med yngel

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Hej Himma o välkommen till ciklidforumet.

    Just nu är växjövattnet helt ok, vi har inte fått Ljungbyvatten än. Det sista man sagt är att det blir i mars nu iår.

    Slå Guzrob ett privat mess så kanske han har lite Malawiyngel.

    Just nu funkar 2400liters karet himla bra, har lek på Jullarna, Xenotilapan, Aulonocranus, multisarna och hästnosarna.

    Har lyckats fiska upp 35 nya Xenotilapiayngel som går i ett yngelkar. Det är mycke knepiga yngel, det minsta lilla lilla dåligt vatten så dör dom som flugor.
    Testar denna kullen med att byta minimalt med vatten, driver på Vallisnareian med PMDD och matar väldigt sparsamt. O än så länge verkar det vara ett lyckat recept.

    Lämna en kommentar:


  • Himma
    svarade
    Har vattnet blivit bättre? det kommer väl från de västra delarna av kronoberg om jag inte har helt fel, heja Troja. Har du Malawiyngel som du säljer så är jag intresserad.

    Lämna en kommentar:


  • patdah
    svarade
    Nää... men nu har jag slutat mata mina malar under sena kvällar och nätter... så nu börjar dom komma fram för att äta även när det är ljust i karet och då händer det ju att man får fototillfälle ibland.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...