Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LN
    svarade
    Tack Cronan.

    Tack DaRe

    Tack Ducce.
    Det är en modul som ja satt stående mitt i karet.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Kanon härligt kar LN! Man blir bara lite avis. Mycke intressanta arter i karet. Hur stor är Tropheus gruppen?
    Tack HåE, det är just nu 14 ungdjur/vuxna,,,,, men det är riktigt kul för att jag har äntligen fått tre nyspottade yngel som överlevt. Dom dår längst uppe på några moduler vid ytan.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
    Har sett det live, och karet är otroligt... går inte att bli mätt på det!! Häftigt när det är så långt, det går inte att överblicka hela akvariet på en gång. Man får omfokusera hela tiden. *s* Klarare vatten än när jag såg det, har du trixat med filtreringen?
    Just därför skulle man (jag) vilja se än mer bilder och höra mer om karet. Bara för häftigt

    Lämna en kommentar:


  • PatrikMalmo
    svarade
    Har sett det live, och karet är otroligt... går inte att bli mätt på det!! Häftigt när det är så långt, det går inte att överblicka hela akvariet på en gång. Man får omfokusera hela tiden. *s* Klarare vatten än när jag såg det, har du trixat med filtreringen?

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    jäklar vad snyggt det är imponerande !

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Bara för grymt. En hel sjö i vardagsrummet, det skulle vara en fröjd att uppleva real life.

    Lämna en kommentar:


  • Ducce
    svarade
    Nice.
    Är det en modul som står upp i mitten av karet, eller är det äkta vara?

    Lämna en kommentar:


  • HåE
    svarade
    Kanon härligt kar LN! Man blir bara lite avis. Mycke intressanta arter i karet. Hur stor är Tropheus gruppen?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Har nu än en gång gått igenom tråden och den är riktigt intressant att följa men jag vill höra och se mer.

    Några förändringar, nya bilder, filmer, annat?

    Film vore ju kul för övrigt.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Hej KE har helt missat ditt inlägg.
    Har inga nya bilder på karet men dock en på mitt saltkar

    Lämna en kommentar:


  • KE
    svarade
    Nu har det blivit ett beroende att gå in här för att kolla om det har dykt upp någon film eller bilder.

    Fram med lite "bevis" på att du fortfarande har tanken hemma.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tjena Torsten, ja han inte med dig igår sorry.

    Multisarna minskar för att Jullar och Leulupin har börjat fatta tycke, ja hade grymt många gissar på 500 men dom ligger just nu på 100-150 o ja vill absolut inte ha mer är 60-70 i karet.

    Ska ner till Tedde i veckan o hämta några Troffar Chaitika till karet. Har just nu tugg på en hona och hoppas att hon kan gå hela vägen denna gången.

    Lämna en kommentar:


  • Torsten
    svarade
    Ursprungligen postat av LN

    ...har äntligen fått bukt med multiskollonin. Den minskar stadigt
    Minskar?? Är det pga. dåliga gener från ursprungsgruppen? Stort antal predatorer? Eller hänger det helt enkelt på att dom tröttnat på utsikten?


    Jag har själv sedan länge haft multisplaner, men inte kommit till skott. Nu kanske jag ser ett ljus i tunneln...

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack KE

    Ja jo en liten uppdatering med bilder kommer.
    Det luffar på så stilla o lugnt, har äntligen fått bukt med multiskollonin. Den minskar stadigt

    Troffarna är just nu i harmoni, fyra honor och två hannar, lite kul med 6 troffar i 2400 liter.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...