Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • KE
    svarade
    ÄNTLIGEN!! läst igenom båda trådarna, tog en liten stund

    För det första, snuskigt snyggt akvarium!!

    Jag som "precis" dragit igång med hobbyn igen och var "nöjd", det sket sig ganska fort med att fortsätta att vara nöjd när man läst denna tråden.

    Liten update med bilder på dagens pool och ev. någon film skulle varit riktigt kul att se

    Åter igen, riktigt riktigt snyggt akvarium!

    Lämna en kommentar:


  • nicson
    svarade
    Du funderade aldrig på att ställa upp i tassar & morrhårs akvarietävling? Hade nog blivit seger på RSC...

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    TacK Ted

    Tjena Torsten, superkul att höra från dig. Här i Växjö är allt sig likt, ett jädra stirr morron till kväll. Fattar inte det men livet verkar inte lugna sig

    Lämna en kommentar:


  • Torsten
    svarade
    VA?? Konvertera ditt fruktansvärt snygga Tanganyika till Salt?
    Dags att skaffa space här då tror jag....

    Lämna en kommentar:


  • Ted
    svarade
    Supersnyggt

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    tack nicson
    Ja jo egentligen har ja ju redan "allt", men det är kanske det som driver på, visst kanske man skulle satsa på på någon scapetävling och jobba hårt för det.
    Men det nya med salt lockar oxå, teknik o kemi och smaken av någe nytt helt enkelt.
    Tyvärr så finns egentligen inte tiden, så att det går lite trögt just nu men ahhh det löser sig

    Lämna en kommentar:


  • nicson
    svarade
    Undrade just vart du tagit vägen. Svårt att försvinna i glömska med ett sånt kar...Vad lockar mer med salt än Tanganyika?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Hej

    Jo det var ett tag sedan jag var aktiv här på forumet.
    Av olika anledningar så har det blivit så,,,,, karet rullar på sin gilla gång och det har äntligen blivit stopp på multisarnas förökning. Jag tror att Leulupi (8st) jagar på morgonkvisten och därför minskar kollonin och andra fiskar kan röra sig bättre.

    Jag har konverterat mitt 500 liters till salt.Testar på ett lite mindre kar om det är så att det är värt att konv. 2400 litaren till våren. Men det funkar inte klockrent än så länge så att just nu ligger dom planerna på is

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Kimmy o välkommen i augusti

    Det går ut inbjudan via epost till Smålands Ciklid & Akvarieförenings medlemmar.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Patrik alltid kul att ha besök

    Lämna en kommentar:


  • Kimmy-
    svarade
    haha har suttit nu i drygt 1,5h och läst igenom en stor del av ditt "lilla" kar, Är SJUKT imponerad. Ser så jävla mkt fram emot att se det live i augusti

    Lämna en kommentar:


  • PatrikMalmo
    svarade
    Ja, det var skoj att se burken live!! Ett otroligt akvarium!! Man fattar inte hur stort det är förräns man ser det. Tycker som jag sade tidigare att du ska dra iväg några bilder på karet med folk framför. Ger proportioner. Riktigt skoj att höra om udda beteenden också. Har funderat på det, till och från, hur "vanliga" ciklider beter sig när de får mer space. Eller ja, det gäller inte bara ciklider, även andra firrar. Tackar för titten!!

    Hilsen,

    /P

    Lämna en kommentar:


  • cf.akvarielagret
    svarade
    Då är det dax att uppdatera akvariet samt bilder runt huset

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Full rulle i karet. Lek på alla sorter och kul besök i veckan.
    Patrikmalmö var här o hälsade på, alltid trevligt med långväga besök

    Lämna en kommentar:


  • Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Ja svarade dig på sidan 57 Mattias777, jag tycker förövrigt att sidorna är alldeles för korta här på forumet. På t.e.x Zoopet får många fler inlägg plats på varje trådsida.

    Är det krångligt att ändra Albin??
    Det ändrar du själv i kontrollpanelen - "Antal inlägg att visa per sida"

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...