Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LN
    svarade
    SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ då är det dax att tänka på refrengen.

    Tankarna går nu på att lägga ner detta Tanganyikakar.

    Planen är att inom kort tömma byttan, bygga två invändiga sumpar och starta upp det som salt revkar. Men ja är delad för att ja är trött på att ha så mycke pyssel som det är just nu o andra sidan har firrarna blivit familjens husdjur.

    Det är just nu ett ganska unikt Rift kar som funkar kanon, men ja har liksom slut på utmaningar i karet, har egentligen bara bytt vatten regelbundet det senaste året, men har pysslat desto mer med saltkaret. Har lärt mig tillräckligt mycke om LED och vattenkemi så att nu är det liksom dax att skrota mitt 500 liters salt o föra över livet till 2400 litaren.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack HåE

    Lämna en kommentar:


  • HåE
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Ny film på karet, ja gillar färgen på vallisnerian nu för tiden.
    Skickar i 25 liter saltvatten från saltkaret då o då, vilket drag det blir på växtligheten
    Hur läckert som helst!!!

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Karet rullar på o firrarna leker nu på sen hösten

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ny film på karet, ja gillar färgen på vallisnerian nu för tiden.
    Skickar i 25 liter saltvatten från saltkaret då o då, vilket drag det blir på växtligheten

    Lämna en kommentar:


  • KE
    svarade
    Riktigt kul att få se film på monstret

    Riktigt imponerad av storleken på karet som redan sagts, dessutom på hur bra du har fått till det med både inredning och inneboende.

    Saltkaret var även det riktigt imponerande!
    Vad har du för mått på "den lilla" saltburken?

    Riktigt bra jobbat!!

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Det är modul O som står klippa lite till vänster, den är limmad direkt på bottenglaset.

    Lämna en kommentar:


  • Ducce
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Tack Ducce.
    Det är en modul som ja satt stående mitt i karet.
    Kan inte minnas jag läs om vilka moduler du använt, är främst nyfiken på den du har stående och hur du monterat dem.
    /Robert

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Tulle89

    Tedde var här häromdagen med en grupp Troffar.
    Kashese (det blev inte rättstavat), så att nu simmar det 20 till finfina troffar i karet.

    Lämna en kommentar:


  • Tulle89
    svarade
    Vad mer än wow kan man säga?!

    Riktigt snygga kar med bra variation. Alltid drömt om ett salt och detta gjorde ju inte det bättre

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Dumpa på du bara. Det kan inte bli för mycket.

    Vilken dröm att ha två sådana akvarium!! Få förunnat.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ja dumpar fram filmen ett par sidor, o lägger till saltkaret så blir det ju snyggt o prydligt



    Senast redigerad av LN; 14 juli 2011, 16:56.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av classe
    snyggt firre där av dig LN!!!!!!!!!
    Tack Classe

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
    Har sett det live, och karet är otroligt... går inte att bli mätt på det!! Häftigt när det är så långt, det går inte att överblicka hela akvariet på en gång. Man får omfokusera hela tiden. *s* Klarare vatten än när jag såg det, har du trixat med filtreringen?
    Tack Patrik.

    Jo ja har pulat en hel del med filtreringen, Faktum är att ja har plockat bort ett filter.
    Det sitter en stor filtermatta kvar, där ja bytt VP röret och klippt mattan så att det kar en massa flikar (lite som en julstjärna). Dessutom rengör jag förfiltret mycke oftare nu än innan. men eftersom ja fimpat ett filter blir det inte mera underhåll totalt sett, men mycke klarare vatten blir det.

    Har dessutom slutat med Tropicals Spirulinaflingor (det dammade för mycket) och gått över till mycke mera fryst Artemia, Mysis o Cyclops.

    Lämna en kommentar:


  • classe
    svarade
    snyggt firre där av dig LN!!!!!!!!!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...