Klarar dem första natten så borde det gå bra tycker man. Det har alltid varit första natten som det har gått åt ca 70% av tetrorna så...

Fick syn på fengädda, kanske är nåt för hålla yngel i schack? Men samtidigt när jag tänker efter så har inga yngel överlevt? De blå har haft 2 lekar och Guld har sin första nu. Tror inte GUld yngel klarar sig bättre än de Blå så...
Nu när det går ett litet stim tetror med så ska nog yngel gå åt tycker man!
Blir helt plötsligt mycket livligare i karet nu bara för några tetror hamna i!
Sitter även och funderar över om man ska satsa på en pump till innan man köper mer fisk?
Ibörjan fick jag en olje liknande hinna på ytan. Detta var då för allt var nytt bara så den försvann efter ett par veckor. Men nu har det gått över till alger på ytan? Ser ljusgrönt ut små små prickar som flyter på ytan.
Kan det bero på att jag har matat lite mycket?

Är förresten 100 på vad det är för kön på de blå nu. Rätt kul, köpte en hane som jag var säker på för den var 2-3cm större än resten i kullen. Sedan 2 mindre som då skulle vara honor. Allt är tvärtom! De två minsta har ni vuxit i fatt den som var 2-3cm större i affären och är hanar. Har med andra ord 2+1 Blåciklider.
Det kan ju inte vara bra? Kanske ska låta hanen gå kvar ändå just så Guld har fler att jävlas med?
Lämna en kommentar: