Mitt Akvariebygge - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av jimpa
    Jaha. Ja de var ju i rätt varierande storlekar. Ja det kommer nog bli ett riktigt härligt kar låter det som.


    Fick du ge det saftiga priset för dem eller rear de lite nu innan flytten?
    Jo rätt dyra vart dom men ja gillade dom skarpt av flera anledningar.
    Gruppen var lagom stor (ca 40djur), dom kom från tre olika odlare samt dom har gått en prövotid tillsammans o funkar ihop. Dessutom gillade jag kvalliteten på dom. Dom vart inte övergödda på någe sätt heller o det gör att ja kan mata på dom rätt regält ett tag frammåt utan att dom blir julegrisar

    Lämna en kommentar:


  • jimpa
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Jo det är det: Egentligen är det tre små gruppen som är sammanslagna, o dom had luffat där ett par månader och verkade funka kanon.
    Ja har helatiden varit inne på Kasanga istället men jag tror att denna mera blå troffe kommer att vara en finfin kontrast till Yellow Nkonde som förhoppningsvis kommer på söndag.
    Jaha. Ja de var ju i rätt varierande storlekar. Ja det kommer nog bli ett riktigt härligt kar låter det som.


    Fick du ge det saftiga priset för dem eller rear de lite nu innan flytten?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Lite till

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Fotade lite discus när ja ändå har kameran hemma.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Jo det är det: Egentligen är det tre små gruppen som är sammanslagna, o dom had luffat där ett par månader och verkade funka kanon.
    Ja har helatiden varit inne på Kasanga istället men jag tror att denna mera blå troffe kommer att vara en finfin kontrast till Yellow Nkonde som förhoppningsvis kommer på söndag.

    Lämna en kommentar:


  • jimpa
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Japp då var men ägare till 35st Tropheus Chaitika
    Finfina firra som simmar hemma sedan några timmar tillbaka.

    Köpte dom hos Johan på Håvis. Man vill ju hjälpa honom tömma karen innan flytten. Han ska flytta butiken från 60 kvm till 250 kvm ciklidmecca. Det ska bli riktigt kul att vi får en "ny" akvarieaffär här i Växjö.

    Suck har inte råd med en bättre kamera så att denna bild får duga på pärlorna så länge
    Fina firrar de där... Blev bara nyfiken på om det är den gruppen som gått länge nere i ett kar på Håvmästaren. Är det så? De såg iaf väldigt fina ut. Grattis till fin fisk i så fall.

    Lämna en kommentar:


  • johho
    svarade
    Sämre säger du. Ja då är de verkligen inte lika då Nej de är väll inte jätte lika. Men som yngel så skiljer inte så mycket.

    Lämna en kommentar:


  • Falköping Andreas
    svarade
    chaitika och lufubu är lika men en riktigt bra lufubu har mkt mer rött i sig i både kropp o fenor. Variationer inom lufubu finns också då den som lever längre in vid lufubu river skiljer sig lite mot den förstnämda. Lufubu är ju i området precis norr om där chaitika finns. En lite "sämre" lufubu kan se ut som chaitika.

    Lämna en kommentar:


  • johho
    svarade
    Är det samma som Lufubu? För mina är riktigt lika.

    Lämna en kommentar:


  • Göran Å
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Japp då var men ägare till 35st Tropheus Chaitika
    Finfina firra som simmar hemma sedan några timmar tillbaka.

    Det är dessa han har köpt.

    Mvh Göran

    Lämna en kommentar:


  • johho
    svarade
    Vad är det för troffar?

    Lämna en kommentar:


  • Göran Å
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Tusan oxå nu har ja en bra kamera, men lyckas inte ta en enda bild med bra skärpa

    Hur gör man????
    Prova med slutartidstyrd bländarautmatik. Ställ huvudkomandoratten på S och just tiden till 1/125 om du kör utan blixt.
    Ställ AF-områdesläget på enkel AF-punkt.

    Om du kör med blixt får du hojta till så återkommer jag.

    Snygga troffar du skaffat. Nu väntar vi fina kort.

    Mvh Göran

    Lämna en kommentar:


  • Matz Karlsén
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Snygga troffar du har där!

    Lämna en kommentar:


  • tege
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Tusan oxå nu har ja en bra kamera, men lyckas inte ta en enda bild med bra skärpa

    Hur gör man????
    Prova med en mindre bländare. Om det är skärpedjup du är ute efter.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tusan oxå nu har ja en bra kamera, men lyckas inte ta en enda bild med bra skärpa

    Hur gör man????

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...