Mitt Akvariebygge - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Falköping Andreas
    svarade
    hehe Tur att du satte dom i ett kar där de kan ta revir då . Jag har loosat många kullar pga att jag inte visste om detta och klia mig i huvvet i undran över varför de dog.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Det är sååå nära just nu att två par flavipinnis och ett par Moba leker.
    Tror att det går tre tuggande honor redan i morron.

    Ett femtontal Mobayngel har klarat sig och tagit revir i 130 litaren.
    Det är dom absolut ilsknaste yngel ja någonsin sett. Dom är mindre än 1cm men smäller på varann så fort dom kommer åt.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Jo dom sex plantorna går inte av för hackor
    Dom formligen slukar nitrat.
    Har just beställt hem en ny laddning PMDD samt 5 liter Profito.
    Funderar på att trycka ner ytterliggare några plantor för tillväxt i Discuskaret.

    Lämna en kommentar:


  • Guzrob
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Ska driva fram Cryptocorynen och har även satt i ett 40 tal Vallisneria både rak o skruv.
    Snacka om fin cryptocoryne... hoppas det förökar sig som kaniner nu bara.... hehe!

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Här kommer mitt nystartade 375:a (tredje karet i vardagsrummet för tillfället på gränsen vad C pallar men eftersom ja lovet att det bara blir max 3 månader så har ja fått ok ).

    Ska driva fram Cryptocorynen och har även satt i ett 40 tal Vallisneria både rak o skruv.

    Dessutom går här mina T. Irsasae "Moba" och 9 st fullvuxna Xenotilapia flavipinnis Kasanga.

    Hoppas att både Moban och Kasangan ska leka snart

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Andreas.
    Jo ja grunnade på det o fixade fram ett igårkväll.
    Resultatet blev en betydligt lugnare släckning

    Lämna en kommentar:


  • Falköping Andreas
    svarade
    Xenos är ruskigt känsliga vid ljus släckning. så för att minska risken för tckglas dunkande så skaffa en glödlampa på 15 watt som funkar som mån belysning så det inte blir sotsvart med en gång. mån belysnings lampan kan du släcka via timer en 30 minuter senare men mitt råd är iaf att du inte rör dig eller går vid karet minutrarna efter det slocknar iaf.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tog hem mina nya xenotilapia flavipinnis kasanga i går kväll.
    Milde himmel vad det small i täckglasen 2 sek efter det att lyset säcktes.
    Hoppas verkligen att dom lugnar ner sig annars lever dom inte om en vecka.

    Har inte haft denna denna firre innan.
    Har ni haft eller hört om liknande problem med just flavipinnis????

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Kanon Albin

    Lämna en kommentar:


  • endymion
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Häftigt bygge keno

    Klart ni ska in med era bilder o kommertarer o du kladdar inte alls. Utan det är kanon att du håller tråden vid liv.
    Kanontips Mats.
    Ja testade grov singel men utan bra resulat.
    Men jag ska testa med mycket rundare stenar för att kanske få till den tumling du menar är bra Mats.
    Vill du ha rund sten kan du komma och hämta hos mig. Jag har sjösten i många storlekar

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Är nästan klar med panelarbetet. Kallt kallt kallt.

    Mitt i bilden om man tittar noga så ser man en Blå troffe "NilssonKasanga" med misstänkt fall av buken

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Häftigt bygge keno

    Klart ni ska in med era bilder o kommertarer o du kladdar inte alls. Utan det är kanon att du håller tråden vid liv.
    Kanontips Mats.
    Ja testade grov singel men utan bra resulat.
    Men jag ska testa med mycket rundare stenar för att kanske få till den tumling du menar är bra Mats.

    Lämna en kommentar:


  • Mats
    svarade
    Hej.
    Nu börjar det likna något,kanske i grovaste laget,meningen är att det skall rumla runt lite.Du skall se sådan fart det blir på sanden,så släp på vattnet sakta.
    mvh Mats

    Lämna en kommentar:


  • keno
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats
    Hej.
    Har ni grövre sten ca.4-6 m/m i botten så blir spridningen på vattenet bättre,flödet skall komma från botten.Kolla på min
    zoon.mvh Mats
    Nu blev jag sugen på att testa mina sandfilter igen, (du får ursäkta Larry att jag kladdar i din tråd) misstänker att det är den här lösningen du förespråkar Mats, kan vara värt att göra ett test.

    Sandfilter 42 cm resp, 52 cm höga.
    Senast redigerad av keno; 16 mars 2008, 21:55.

    Lämna en kommentar:


  • Mats
    svarade
    Hej.
    Har ni grövre sten ca.4-6 m/m i botten så blir spridningen på vattenet bättre,flödet skall komma från botten.Kolla på min
    zoon.mvh Mats

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...