Mitt Akvariebygge - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LN
    svarade
    Jepp

    Takpannorna är på, panelen är på till mer än hälften. Hoppas att ha allt klart utvändigt om två-tre veckor, men det hänger lite på vädret.

    Jag får hem ett tretti tal (hoppas på 40) Tropheus "yellow" Nkonde på söndag.

    Hästnosarna "moba" har lekt igen. Denna gång har hon gått i snart två veckor, hoppas innerliggt att det blir lite yngel denna gång.
    Tyvärr så överlever inga yngel i Callochromis karet. Dom blir uppkäkade samma timme dom blir spottade, trotts att karet är späckat med gömställe.

    När det gäller snäcklekarna har ja inte bestämt mig vad jag ska ha i.
    Har nämnligen en kanonkolloni L. multifaciatus på säkert 150 djur. Gruppen fungerar perfekt o producerar massor av yngel.

    Samtidigt så vill ja testa någe nytt och testet med Neolamprologus Kungweensis funkar inte så bra.
    Det verkar vara en känslig fisk, dessutom så leker den väldigt dåligt.

    Lämna en kommentar:


  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Tackar tackar Joe o Krille

    Riktigt skitväder är det i Växjö, men en sak är ju bra att ingen snö ligger för att då hinner ja bära upp takpannorna denna veckan.
    LN? LN? - var är du? Fortfarande på taket?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tackar tackar Joe o Krille

    Riktigt skitväder är det i Växjö, men en sak är ju bra att ingen snö ligger för att då hinner ja bära upp takpannorna denna veckan.

    Lämna en kommentar:


  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Hemma igen
    Äntligen så får man snickra igen.
    Ja det är väl bara på´t igen då...Välkommen hem, vädret är ju inget att yvas över, men det är här du är hemma och, framförallt, här du har dina akvarier!

    Höres - ser fram emot att följa fortsättningen...

    Lämna en kommentar:


  • Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Hemma igen
    Äntligen så får man snickra igen.
    Välkommen hem! dessa kan du glömma nu

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Hemma igen
    Äntligen så får man snickra igen.

    Lämna en kommentar:


  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Lyfter traden lite

    Sitter just nu pa Melbournes flygplats o vantar pa ett flyg till HongKong.

    Har besokt lite offentliga akvarium har o det var valdigt lite sotvatten overallt.
    Riktigt snyggt var dock ett Malawi kar pa Mooloolaba aquarium. En bil var nagot omgjort till en tank, under motorhuven var tekniken installerad (o upplyst)
    Hej igen - började undra vart du tagit vägen. Men jag antar att du njutit av en god (och varm) semester. Accumulera lite värme för här i Svedala är det minsann inte så hett!

    Akvarium i en bil?? Jag är lite skeptisk - bilder? - själv tycker jag man ska ha hästkrafter under huven och inte fler vattenpumpar än nödvändigt...

    Melbournes flygplats - HongKong? Återresan anträdd? Stanna nån dag i HongKong - det är den platsen värd, helt speciell enligt mig, även om det var ett tag sedan jag var där. Landade några dagar efter att HongKong blivit Kina 1997. Välkommen hem vad det lider!

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Lyfter traden lite

    Sitter just nu pa Melbournes flygplats o vantar pa ett flyg till HongKong.

    Har besokt lite offentliga akvarium har o det var valdigt lite sotvatten overallt.
    Riktigt snyggt var dock ett Malawi kar pa Mooloolaba aquarium. En bil var nagot omgjort till en tank, under motorhuven var tekniken installerad (o upplyst)

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Joe

    Kommer inte att ens forsoka overtala henne

    Var pa en riktigt stor musik festival (typ Roskilde) idag.
    I Woodford, regnet oste verkligen ner. Riktigt kul men leran var verkligen tjock.
    Det blir ev. ett besok pa ett marinakvarium i morron.

    Lämna en kommentar:


  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Japp kollade in den.
    Det galler bara att overtala C om en liten omvag pa 80 mil for att komma dit.
    Kanske inte helt enkelt - det kan vi förstå och vore jag du skulle jag t.o.m avstå. Det är ju bröllopsresa - men C är kanske mer akvarieintresserad än vad jag tror...

    Låter lite fräckt det där med gräsklippare på julafton - här skulle ju det inte varit möjligt...för den skulle kört fast i den lervälling som regnet gjort av gräsmattan!

    Res skönt - tänk stort och berätta när du/ni kommer hem till blötan!

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Japp kollade in den.

    Na vi vart i Sidney forra aret sa att det far bli en annan gang.

    Vi har en bekant har som jobbat pa Melbourne Aquarium har hos oss idag.
    O vi har snackat en hel del saltvattenteknik.
    O ja maste saga att det ar mindre skillnad mellan sot o saltvatten an ja trodde.
    Han har tipsat om ett stalle som ligger i Dobbo som vi kanske ska besoka pa denna resan. Det galler bara att overtala C om en liten omvag pa 80 mil for att komma dit.

    Lämna en kommentar:


  • Cichlidaholic
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Jojjemen i Australien ar vi, just nu lite utanfor Brisbane pa brollopsresa.

    De akvariebutiker ja sett har nere ar mer eller mindre kass skulle ja vilja saga.
    Visst ja har nog bara sett en promille sa att ja ska nog passa mig lite.
    Ska du förbi sydney något?? Kollade du kompisens resedagbok? Han gjorde ju en resa runt i Australien nu senaste månaden, fast han hade visst några resor till som han skulle göra. Men nu är han tillbaka i sydney.. Verkar inte finnas nån direkt akvariebutik någonstans inte ens på västkusten "Perth"

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Jojjemen i Australien ar vi, just nu lite utanfor Brisbane pa brollopsresa.

    De akvariebutiker ja sett har nere ar mer eller mindre kass skulle ja vilja saga.
    Visst ja har nog bara sett en promille sa att ja ska nog passa mig lite.

    Lämna en kommentar:


  • Cichlidaholic
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Hohoho God Jul.

    Efter en vecka pa Stradbroke sa ar vi ater pa fastlandet.
    Svensk Julafton ikvall o Aus. jul i morron


    Aus jul? Är du i Australien? Pratade med en barndomsvän igår på msn, Han reser runt lite i världen just nu i Sydney där han ska stanna ett år.. De hade inte mycket till akvariebutiker där sade han utan ville man se fisk låg Stora barriärevet bara någon timma ut =)

    Finns lite kul bilder från hans resor då han gillar fisk o djur som mig =) Kolla gärna, rese dagboken finns lite amazonas bilder där, inspiration =P

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ratt kul samtidigt som det ar lite frustrerande att inte kunna bygga for tillfallet men precis som du Joe sager sa kommer ideerna som rinnande vatten.


    Hur ar vadret hemma i Svedala?
    Det ar iallafall forsta gangen ja blir vakt av en grasklippare pa Julafton.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...