If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är självaste definitionen av en systemkamera. Att inte kunna byta optik är en otroligt stor nackdel. Det är ju lite det som är själva grejen med en systemkamera...
Men när jag kände på de billigaste systemkamerorna som låg i samma prisklass kändes de mycket plastigare. Zoomen var inte i närheten av Olympusen. Samt att det kändes som man behövde fler objektiv och blixtar. Vilket ledde till att skulle kosta bra mycket mer.
Men när är det man vill ha annan optik? Förklara gärna så jag lär mig nått
vad förlorar jag gentemot en riktig systemkamera. Kan inte hålla på och byta objektiv fattar jag ju, men i övrigt?
Det är självaste definitionen av en systemkamera. Att inte kunna byta optik är en otroligt stor nackdel. Det är ju lite det som är själva grejen med en systemkamera...
Eftersom jag lånat en sån ir sändare till min canon så fick det vara på tiden att jag skaffa en egen så nu har man beställt en sån canon speedlite ir-transmitter ST-E2
Blir hur sjukt snygga kort som helst med blixt ovan ifrån ju
Lämna en kommentar:
Gäst svarade
Var å kikade lite på kameror igår. Den kameran som kändes bäst och mest prisvärd var denna http://www.olympus.se/consumer/29_SP-550_UZ.htm men vad förlorar jag gentemot en riktig systemkamera. Kan inte hålla på och byta objektiv fattar jag ju, men i övrigt?
Jag kände på ett par olika kameror men denna Olympus kändes klockren, enda felet jag hittade var att när man fotade mot glas, fokuserade den glaset ibland. Men ändå kändes den iaf bättre än de billigaste systemkamerorna.
A-dep är ett sätt att låta kameran beräkna bländaren för att skapa ett skärpedjup mellan två punkter. Du fokuserar alltså först på en punkt och sen på en längre bort. Genom att använda variablerna brännvidd och närhet till objektet ställer kameran då in den bländaren du behöver.
Vad är det för skillnad på "A-dep" och "P" på ratten?
Fotade lite idag på lagret och körde mestadels på P.. tyckte jag kändes bäst så här i början. Märkte dock ingen större skillnad på A-dep och P.
A-dep är ett sätt att låta kameran beräkna bländaren för att skapa ett skärpedjup mellan två punkter. Du fokuserar alltså först på en punkt och sen på en längre bort. Genom att använda variablerna brännvidd och närhet till objektet ställer kameran då in den bländaren du behöver.
Fotade lite idag på lagret och körde mestadels på P.. tyckte jag kändes bäst så här i början. Märkte dock ingen större skillnad på A-dep och P.
A-dep ställer väl automatisk skärpedjupet från den närmsta till den mest avlägsna punkten eller hur man nu ska säga, fick du ingen manual av Christer?
Lämna en kommentar: