Äntligen lokal + kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • december 2005
    • 909

    Självklart! Finns alltid möjlighet att få komma å kolla i vår lokal. Men som sagt än så länge vette tusan om det är någon ide. För vi har inte kommit så långt än.

    Blir inflyttningsfest me bira o chips!
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      Det ser ut att hända grejjor =)) kul som f**n.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • m[A]use^
        Användare
        • december 2005
        • 909

        Japp riktigt kul är det! Jobbigt bara när man ser slutresultatet framför sig o inte riktigt når dit så fort som man skulle vilja...

        Men ja ja bättre skynda långsamt än o mosa o sen komma på efteråt att så skulle jag ju ha gjort... Då orkar man nog inte ändra på saker o ting.

        Blir skönt när lokalen står klar o man kan börja fylla dom med vad man vill! Dit längtar jag varje dag! Blir bara malawi givetvis. O ev. någon troffe grupp...
        Min zoon
        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
        http://www.malawifreaks.se/forum

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • juni 2006
          • 961

          oj först nu såg jag bilderna, kalas fräckt!! ungefär hur mkt har ni kvar i tid så att säg inann ni kan börja fylla med vatten och fisk?
          Senast redigerad av Decimus; 26 februari 2007, 08:04.

          Kommentar

          • m[A]use^
            Användare
            • december 2005
            • 909

            Tycker det känns svårt att uppskatta. Kan ta längre tid än vad jag tror lr kortare. Men har satt sommarn som någon sorts gräns. Vill ändå sätta ett rätt så avlägset mål, för ett för kort mål kan bara bli till besvikelse.

            Jag vill inte stressa utan ta det med lugn o ro. Försöka låta bli att känna stress. Detta ska ju vara en del i hobbyn. Att snickra o lära sig lite el o annat knep o knåp. Det får helt enkelt ta den tid det tar. Men för den delen ligger jag inte på latsidan. Försöker vara i lokalen å alltid göra någon form av nytta! Helger dock tar jag det oftas lugnt! Då är det vila som gäller .
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

            Kommentar

            • Decimus
              Användare
              • juni 2006
              • 961

              helt vettig inställning tycker jag absolut, men till sommaren då så får vi se ett småckfullt akvarierum. =) har ni räknat lite på vad det kommer att kosta att "driva det, jag tänker främst el vatten hyra å så.. fisk å så komemr ju dra iväg så klart..


              och har ni lurat på vad för fisk redna nu litet vad de kommer bli i några av karen?

              Kommentar

              • m[A]use^
                Användare
                • december 2005
                • 909

                Lokal hyran är nästan obefintlig. Får den inklusive el oxå så det kostar oss inte alls mkt att driva. Det som kommer kosta är nog utfodringen. Men är ju en naturlig del i odling. *asg

                Vi kommer att inrikta oss på enbart malawi. Så att vi får ett större utbud från en o samma biotop. Har en magkänsla att om vi tar lite av varje blir det nog bara pannkaka av alltihopa. Som utrycket malawisoppa, så därför först malawi som huvudtema!

                Och just vilka arter vet vi inte, vi är mer i tankarna kvalite än just dom arterna ska vi ha. Så vi kommer ta det med ro att fylla karen o även där inte jäkta. Hittar vi inget snyggt så hittar vi inget snyggt. Hellre lite arter av bra kvalite än en jäkla massa kar fyllda med "skit" fisk. Så här kommer vi lägga mkt njutning. Som att planera in resor just för att åka å leta efter dessa alster som fångar våra ögon. Där kommer det riktigt roliga att ligga! Att åka iväg utan o ha en aning om vad man ev. kommer att få se! O ännu roligare ha plats för att kunna ta med sig hem. Där har begränsningarna funnits förut när vi hittat snygga fiskar!

                Sen går jag o drömmer om troffar vilket jag gjort sedan första dagen jag såg några grupper gå i Lidköping. Så den drömmen kommer jag förverkliga senare o då skaffa en art av troffar som jag speciellt är förtjust i!!! Men det får bli en överaskning! Vill inte avslöja allt!

                Däremot kommer frugan när vi kör igång lokalen att nyttja ett av våra odlingskar i lägenheten. Vi kommer flytta ner några grupper vi redan har. Bl.a Copadichromis firecrest wimple, copadichromis trewavasae, labeotropheus trewavasae, pseudotropheus williamsi blue lips, elongatus chewere och några riktigt snygga praktexemplar som vi själva odlat fram av otopharnyx lithobates med bläs över hela munn o rygg plus bra blå färg ner i lokalen. Har även några arter till som ska flyttas ner. Då har vi 375l. tomma som hon kommer att köra igång lite SA i. Kommer inte ihåg vilka arter, men jag vet att hon oxå vill köra diskus! Så det blir kul å ha lite andra biotoper i lägenheten. Mkt fiskar blir det!
                Senast redigerad av m[A]use^; 26 februari 2007, 08:28.
                Min zoon
                -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                http://www.malawifreaks.se/forum

                Kommentar

                • Decimus
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 961

                  ok, låter så jevla roligt! är grymt avundsjuk, men sammtidigt glad för er skull att ni har möjlighet att fullfölja drömmar och hobby, men har ni bilder på era fisk grupper så gör ju det form inte ont att ta en titt på dem


                  lycka till!

                  Kommentar

                  • m[A]use^
                    Användare
                    • december 2005
                    • 909

                    Har en "riktig" sida på gång som en reklam makare gör åt oss. Men tills vidare har vi bara det som ligger under min zoon som du ser under varje inlägg bara å klicka där o kolla på det få bilder som ligger under fotomapparna.

                    Ska försöka ha ett bra utbud på bilder på vår hemsida.
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

                    Kommentar

                    • wracker
                      Användare
                      • juni 2006
                      • 295

                      det där ser ju skitsnyggt ut.. nu kanske jag misstagit mig men har för mig att det var på din zoon jag var inne och kika på å läste att du är rätt så nybliven akvarist.. nått år sisådär..
                      om det nu var du vill jag verkligen beundra ditt projekt.. blir det hobby odling eller deltidsjobb ? med 100kar låter det ju lite svårt att hålla ordning på allt på fritiden.
                      men. wörd! snyggt jobbat änsålänge

                      Kommentar

                      • m[A]use^
                        Användare
                        • december 2005
                        • 909

                        Jo jag är relativt nybliven akvarist både jag o min fru. Vi har hållt på drygt endast 1 år med akvarium o framförallt malawiciklider.

                        Just nu går det rätt trögt med lokalen då jag har svårt att sova när jag kommer hem efter nattjobbet. Så just nu är alla tips välkommna på hur man somnar in. För där har jag riktiga problem! Det är nämligen på kvällarna jag endast har möjlighet att få hjälp med div. saker jag inte har kunskap själv till med lokalen.

                        Så bara jag får sova så ska det gå undan!
                        Min zoon
                        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                        http://www.malawifreaks.se/forum

                        Kommentar

                        • wracker
                          Användare
                          • juni 2006
                          • 295

                          placera ett akvarium vid fotändan av sängen(en bit ifrån förståss satt du inte sparkar på det)
                          med en ljusslinga(månljus) så lägger du dig och tittar in i det. fungerar perfekt för mig och min tjej.

                          Kommentar

                          • Leopoldi
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 1082

                            Ursprungligen postat av eraserx
                            Just nu går det rätt trögt med lokalen då jag har svårt att sova när jag kommer hem efter nattjobbet. Så just nu är alla tips välkommna på hur man somnar in.
                            Single malt...

                            Kommentar

                            • dinajel
                              Användare
                              • november 2004
                              • 569

                              Ursprungligen postat av wracker
                              placera ett akvarium vid fotändan av sängen(en bit ifrån förståss satt du inte sparkar på det)
                              med en ljusslinga(månljus) så lägger du dig och tittar in i det. fungerar perfekt för mig och min tjej.
                              Har man en tjej med sig i sängen så vet jag annars en jättebra grej som man kan göra som man brukar bli rätt trött efter. Nudge, nudge, know what I mean?
                              Daniel Andréasson

                              Kommentar

                              • wracker
                                Användare
                                • juni 2006
                                • 295

                                Dinajel i know what you meen.. men kommer man hem mitt i natten så brukar min bara gnälla om man försöker få liv i henne

                                Kommentar

                                Arbetssätt...