Äntligen lokal + kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • december 2005
    • 909

    Hehe har testat allt! And i mean it all... Sista utvägen är väl sömntabletter för min del!

    Denna vecka har vi förvisso hunnit med en del ställningsbygge har bara 2st kvar att bygga! Sen blir det el dragning. Eller ja ställningarna skall spacklas o målas först oxå...
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum

    Kommentar

    • wracker
      Användare
      • juni 2006
      • 295

      kan du inte fotta lite bilder steg för steg med ställningsbyggandet ? ska själv bygga en snart och kan ju va lite schysst med feedback
      mer bilder

      Kommentar

      • m[A]use^
        Användare
        • december 2005
        • 909

        Ajdå missa detta inlägg, tyvärr... Annars hade jag kunnat lagt upp bilder under tiden vi byggde. Nu är dessvärre alla ställningar klara. Kan ta kort på slutresultatet däremot. Blev 6st ställningar för 2 kar vardera.

        Kommer bilder inom kort...
        Min zoon
        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
        http://www.malawifreaks.se/forum

        Kommentar

        • Sacrium
          Användare
          • november 2005
          • 353

          Ursprungligen postat av eraserx
          Hehe har testat allt! And i mean it all... Sista utvägen är väl sömntabletter för min del!

          Denna vecka har vi förvisso hunnit med en del ställningsbygge har bara 2st kvar att bygga! Sen blir det el dragning. Eller ja ställningarna skall spacklas o målas först oxå...
          Körde med stilnoct i början när jag började köra natt. Funkar riktigt bra. Värsta när man jobbar så är att man är så uppe i varv när man kommer hem så det tar för lång tid att slappna av.

          Hur går det förresten med Northern blue? Var inne hos Kent igår och köpte ett gäng odlade. Var lite nyfiken på om dina vf har fått till nån lek.

          Kommentar

          • m[A]use^
            Användare
            • december 2005
            • 909

            Tyvärr inte dessvärre har honan upplöst o försvunnit. Hittade henne inte är helt borta. Jag gissar på att hon hoppat ur foderhålet å att våra hundar har smaskat i sig henne För i karet har jag inte sett en tillskymmelse till northern blue hona.

            Har skaffat ett par till så jag hoppas på lek i framtiden. Dom hann aldrig komma till lek tyvärr.
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

            Kommentar

            • wracker
              Användare
              • juni 2006
              • 295

              vore jätte tacksamm om du kunde fotta ställningarna i lite detalj.. typ hörnor å hur allt går ihop såattsäga..

              Kommentar

              • Sacrium
                Användare
                • november 2005
                • 353

                Ursprungligen postat av eraserx
                Tyvärr inte dessvärre har honan upplöst o försvunnit. Hittade henne inte är helt borta. Jag gissar på att hon hoppat ur foderhålet å att våra hundar har smaskat i sig henne För i karet har jag inte sett en tillskymmelse till northern blue hona.

                Har skaffat ett par till så jag hoppas på lek i framtiden. Dom hann aldrig komma till lek tyvärr.
                Fan va surt!
                Den honan som var ruskigt snygg också!
                Ser fram emot att förssöka få lek på mina om något år också.
                Än så länge är de bara 2-4 cm stora.

                Kommentar

                • m[A]use^
                  Användare
                  • december 2005
                  • 909

                  Ja det va riktigt surt faktiskt! Hade varit trevligt å kunna få fram VF 1r på den arten! Har jag tur så kanske hanen kan para sig med någon odlad hona då blir det i alla fall inte helt bortkastat med det paret.

                  Har ett odlat par som går med honom nu, men jag måste säga att dom verkar svåra att få till lek. Varför vet jag inte. Alla andra av mina arter till o med c.trewavasae har lekt i mitt dominerande mbuna kar. O c.trewavasae är inte känd för att vara en tuff fisk. Har kört lite olika triggningar o dom flesta svarar bra förutom då just n.blue. Kanske kan vara det att min hona är lite för ung än. Men börjar närma sig en 8-9cm så det borde ju gå. Får avvakta o se som jag gjort nu en tid...
                  Min zoon
                  -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                  Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                  http://www.malawifreaks.se/forum

                  Kommentar

                  • m[A]use^
                    Användare
                    • december 2005
                    • 909

                    Lite mer bilder på jobb som har blivit klart. Har nu fått upp en alu ställning o snickrat klart alla träställningar. Nu är det målning som står på agendan! Det tar mer tid än jag trott att måla!
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      Ser ju bra ut Daniel! Men...har du vunnit på tipset? Alla kar ser ju nya ut?!

                      Kommentar

                      • m[A]use^
                        Användare
                        • december 2005
                        • 909

                        Har haft turen o komma över riktigt fina kar! Det kommer bli kalas mysigt i lokalen, när jag fått till allt som jag vill. Men några av karen behöver en rejäl rengörning o den kommer ta tid känns det som. Plus målning o inredning. Men jag har ingen brådska har lärt mig att förarbete är guld värt! Slänger man bara upp allt så orkar man inte fixa till felen efteråt... Mkt puts blir det!!!
                        Senast redigerad av m[A]use^; 21 mars 2007, 09:00.
                        Min zoon
                        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                        http://www.malawifreaks.se/forum

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          Ursprungligen postat av eraserx
                          Har haft turen o komma över riktigt fina kar! Det kommer bli kalas mysigt i lokalen, när jag fått till allt som jag vill. Men några av karen behöver en rejäl rengörning o den kommer ta tid känns det som. Plus målning o inredning. Men jag har ingen brådska har lärt mig att förarbete är guld värt! Slänger man bara upp allt så orkar man inte fixa till felen efteråt...
                          Helt rätt Daniel! Kul att se bilder...

                          Kommentar

                          • m[A]use^
                            Användare
                            • december 2005
                            • 909

                            Jo det känns kul o titta på dom oxå! Trodde faktiskt inte det skulle ta sån tid med allting som det gör.

                            Har snickar hjälp bl.a som blivit sjuk o.s.v. Hamnat fel i dygnsrytmen har jag gjort emellanåt som försenat mkt jobb. Men men, sånt får man ta. Det väntar kopiöst mkt jobb fortfarande. Har ideer på lite små detaljer som kommer att lysa upp tillvaron i lokalen med det kommer senare! När lokalen o grovgörat är klart.

                            Blir lite mer jobb oxå har jag märkt. Jag målade golvet först av allt, men tyvärr nu efter allt slit i lokalen så har golvets nya lyster blivit dassigt å förstört. Så det väntas en målning till efter att allt står på plats. Men det är det minsta bekymmret... Som sagt mkt puts blir det om jag ska bli nöjd. Akvarist o perfektionist går det hand i hand tro?
                            Senast redigerad av m[A]use^; 21 mars 2007, 09:13.
                            Min zoon
                            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                            http://www.malawifreaks.se/forum

                            Kommentar

                            • Sacrium
                              Användare
                              • november 2005
                              • 353

                              Ursprungligen postat av eraserx
                              Ja det va riktigt surt faktiskt! Hade varit trevligt å kunna få fram VF 1r på den arten! Har jag tur så kanske hanen kan para sig med någon odlad hona då blir det i alla fall inte helt bortkastat med det paret.

                              Har ett odlat par som går med honom nu, men jag måste säga att dom verkar svåra att få till lek. Varför vet jag inte. Alla andra av mina arter till o med c.trewavasae har lekt i mitt dominerande mbuna kar. O c.trewavasae är inte känd för att vara en tuff fisk. Har kört lite olika triggningar o dom flesta svarar bra förutom då just n.blue. Kanske kan vara det att min hona är lite för ung än. Men börjar närma sig en 8-9cm så det borde ju gå. Får avvakta o se som jag gjort nu en tid...
                              Kent nämnde också att dom var svåra att få till lek. Utmaningar är alltid lockande däremot
                              Köpte en 2-4 grupp och tänkte försöka dra i dom i ett mindre kar än mitt 900 och se om det blir enklare att få lek om det endast är två arter i karet.

                              Kommentar

                              • m[A]use^
                                Användare
                                • december 2005
                                • 909

                                Ingen dum ide alls! Är ju en mbuna ändå så man tycker att den bör klara å ta för sig men icke. Isolering kan vara nyckeln! Meddela hur det går!
                                Min zoon
                                -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                                Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                                http://www.malawifreaks.se/forum

                                Kommentar

                                Arbetssätt...