Äntligen lokal + kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sacrium
    Användare
    • november 2005
    • 353

    Har hört flera varianter på hur temperamentet är. En del säger att den är ordentligt aggresiv, men inte fullt ut som Auratus. Andra säger att den är ordentligt mesig för att vara en Melanochromis.
    Har lite svårt att se eftersom mina är såpass små än så länge.

    Vad hade du tänkt att ha för arter gåendes i lokalen förresten?

    Kommentar

    • m[A]use^
      Användare
      • december 2005
      • 909

      Oj, arter? Hm det kommer bli allt jag hittar som jag tycker faller just mig i smak för stunden! Det kommer inte bli den där, jag odlar rödzebror för dom går å sälja till alla butiker...

      Utan jag vill ha kar med snygga alster som jag kan åtnjuta i en skön fotölj i lokalen. Med kanske en kopp kaffe i näven, lr en kall öl. Detta är en ren o skär expandering av min o frugans hobby just för att kunna få hem fler snygga malawisar! För vi tycker inte våra 8 akvarium i lägenheten räcker till för det!!! Hehe...

      På rak arm skulle jag kunna tänka mig Fryeri, den arter är ju en klassiker som jag aldrig har haft. Skulle vilja ha några å se dom in action. Ett kar med någon sjyst Dimodichromis compressiceps vore inte fel heller för den fisken är i mina ögon helt enkelt yberbrutal! Både extriört o beetende mässigt! En annan filosofi jag har runt lokalen är att inte jäkta med att fylla burkarna. Utan ha den i bakfickan så att när vi väl tar en malawi tur i landet veta att hittar jag lr frugan, något som vi gillar kan vi köpa med oss det hem. Ofta hittat snygga alster som vi inte kunnat köpa, just för att vi inte har plats.
      Senast redigerad av m[A]use^; 21 mars 2007, 12:16.
      Min zoon
      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
      Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
      http://www.malawifreaks.se/forum

      Kommentar

      • Sacrium
        Användare
        • november 2005
        • 353

        Fryeri är riktigt snygg!
        Köpte två par av en aulonocara maisoni som dessvärre har visat sig lite för lika
        Fryeri så jag misstänker att det är nån korsning av maisonin och fryerin. Riktigt taskigt. :/

        Har du kollat Tramitichromis Intermedius ?


        Köpte 2+3 nu i lördags. Blev helt förälskad från första titten på den på en akvariesite för några dagar sedan och hittade dom hos Kent. Var bara tvungen att ha dom

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          Ursprungligen postat av Sacrium
          Fryeri är riktigt snygg!
          Köpte två par av en aulonocara maisoni som dessvärre har visat sig lite för lika
          Fryeri så jag misstänker att det är nån korsning av maisonin och fryerin. Riktigt taskigt. :/

          Har du kollat Tramitichromis Intermedius ?


          Köpte 2+3 nu i lördags. Blev helt förälskad från första titten på den på en akvariesite för några dagar sedan och hittade dom hos Kent. Var bara tvungen att ha dom
          Tramitichromis intermedius har jag haft och jag undrar om jag inte hade den när du var och kollade i mitt kar Daniel? En härlig art som är mycket trevlig i sitt beteende. Väldigt lik de allt mer populära Lethrinops arterna och grupperades först in i det släktet tills den kom till Tramitichromis.

          För övrigt så gillar jag Scianochromis fryeri mycket, men har aldrig haft den själv av någon anledning. En art som jag absolut vill ha till min 720...

          Kommentar

          • m[A]use^
            Användare
            • december 2005
            • 909

            Samma här angående Fryerin Stefan hehe, inte heller förstått varför jag inte provat den än. Men så blir nog reaktionen konstant när man hittar arter som man vill prova, o inte testat än.

            Tanken har slått mig att innförskaffa några MC/OB röd zebror också för jag har sett riktigt snygga av dessa. Men som sagt det är svårt att veta vad man tycker om o inte tycker om när det kan skilja så på kvalite. Ibland ser till o med några golden jättevackra ut, o ibland tvärtom.

            Den dagen man har gått igenom å provat alla malawi o kan känna sig tillfreds, den dagen tror jag inte hinner komma på en livscykel. Det är det som är det fina med denna hobby. Man kan vända å vri på varenda firre. Ändå finns det alltid något kvar!

            Tror inte du hade intermediusen när ja var o kollade på ditt kar stefan. Du hade däremot saulosi o p.virgatus namalenje det är dom jag kan minnas! Riktigt tråkigt att du förlorade namalenjen där för den va baske mig otroligt snygg! Hoppas du får tag i sådana igen!
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

            Kommentar

            • m[A]use^
              Användare
              • december 2005
              • 909

              Så, då var alla ställningar färdigsnickrade, målade å ställda på plats! Nu börjar eldragning till alla kar! Sen ja sen är det mkt kvar ändå! Mkt tid kommer att gå till å göra rent alla karen. Å det är inte smidigt då dom står högt å lågt. Plus så ska alla målas... tid tid tid o åter tid!

              Lägger upp lite bilder snart på ställningarna som är klara. Även försöka med lite detaljfotografering. För någon som ville såg jag.
              Min zoon
              -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
              Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
              http://www.malawifreaks.se/forum

              Kommentar

              • m[A]use^
                Användare
                • december 2005
                • 909

                Så, då var alla ställningar färdigsnickrade, målade å ställda på plats! Nu börjar eldragning till alla kar! Sen ja sen är det mkt kvar ändå! Mkt tid kommer att gå till å göra rent alla karen. Å det är inte smidigt då dom står högt å lågt. Plus så ska alla målas... tid tid tid o åter tid!

                Lägger upp lite bilder snart på ställningarna som är klara. Även försöka med lite detaljfotografering. För någon som ville såg jag.
                Min zoon
                -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                http://www.malawifreaks.se/forum

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  Visst turan vill vi se bilder. Ut med dom när du får tid över
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • m[A]use^
                    Användare
                    • december 2005
                    • 909

                    Hehe, ska iväg å tvätta bilen nu tänkte jag! Ska hinna med vardagsbestyr oxå utöver hobbyn!

                    (redigerat) Måste tillägga att snickeriet plus målning av ställningarna tog 2veckor... Vi gjorde en ställning per dag förra veckan å så målade jag en ställning om dagen denna vecka.

                    Gah...
                    Senast redigerad av m[A]use^; 23 mars 2007, 15:50.
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      Ursprungligen postat av eraserx
                      Hehe, ska iväg å tvätta bilen nu tänkte jag! Ska hinna med vardagsbestyr oxå utöver hobbyn!

                      (redigerat) Måste tillägga att snickeriet plus målning av ställningarna tog 2veckor... Vi gjorde en ställning per dag förra veckan å så målade jag en ställning om dagen denna vecka.

                      Gah...
                      Imponerad med vilken energi och engagemang du lägger ned på hobbyn Daniel...å andra sidan så vet jag ju att du riktigt brinner för hobbyn...t o m så mycket att det bränns på en annan.

                      Kommentar

                      • m[A]use^
                        Användare
                        • december 2005
                        • 909

                        Trevligt att höra att det smittar av sig! Det kan man behöva emellanåt! En vacker dag är det jag som behöver brännas
                        Min zoon
                        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                        http://www.malawifreaks.se/forum

                        Kommentar

                        • m[A]use^
                          Användare
                          • december 2005
                          • 909

                          Då så, efter å ha kopplat in nya kablar till ljusarematurer idag så kan jag glädjeligen visa lite foto alster på våra färdiga träställningar. 6st härliga blev det! Som det ska stå några godis kar i!
                          Min zoon
                          -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                          Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                          http://www.malawifreaks.se/forum

                          Kommentar

                          • m[A]use^
                            Användare
                            • december 2005
                            • 909

                            Har varit nere i lokalen idag å mätt ut var jag ska sätta reglar till arematurerna, imorgon bär det av för inköp av virke. Så förhoppningsvis kanske alla ramper kommer upp imorgon. Då ska det dras el nästa steg.
                            Min zoon
                            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                            http://www.malawifreaks.se/forum

                            Kommentar

                            • palleh
                              Användare
                              • december 2006
                              • 704

                              Jäkligt inspirerande arbete...
                              http://picasaweb.google.com/palleph

                              Nya bilder laddas upp hela tiden


                              Mvh Patrik

                              Kampfisk!

                              Kommentar

                              • Sacrium
                                Användare
                                • november 2005
                                • 353

                                Skulle inte ha nåt emot att följa ditt exempel, men de va ju det här med pengar och plats också

                                Kommentar

                                Arbetssätt...