Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stiffe
    Användare
    • april 2002
    • 953

    Försöker väl att väcka lite liv i denna tråd som vi väl inte vill vara utan?

    Tropheus Moori Katoto
    mvh Stefan

    Kommentar

    • Bright_Blue
      NCS Medlem
      • juni 2004
      • 1582

      Ja tyvärr är det riktigt dåligt drag i denna tråden. Här är 2 bilder av Tropheus "golden chisance" (vårt senaste inköp) bilderna gör inte fiskarna rättvisa, fiskarna har mkt bättre färger.

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        Bild på gruppen.

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          Ser ut å va en grann gr !
          Men varning för lavasten, har själv varit med omatt jagade troffar har typ skurit sig på just lavasten.
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • steveharris
            Användare
            • september 2003
            • 243

            Håller med, ser ut att vara en finfin grupp....
            Patrik

            Kommentar

            • Matz Karlsén
              Användare
              • februari 2004
              • 1127

              Black pemba?

              Hur många Black pemba kan man ha i ett 375-literskar och finns det någon annan intressant art man kunde ha tillsammans med dom? Jag skulle gärna vilja ha J, transcriptus eller nigripinnis och någon snäcklekare.
              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • mars 2004
                • 3187

                Du kan säker ha 100 vuxna Pemba i en 375:a men då får du nog byta vtn varje dag och lekarna kanske uteblir Men 30-40 st vuxna skulle nog funka bra. Jullar är bra medinvånare tycker jag. Eretmodus också.
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • amini
                  Användare
                  • maj 2006
                  • 80

                  har ni sett moliron i blocket.se ( tryck djur och moliro så kommer de fram)
                  har inte sett så röda förut.
                  är det lampan tror ni eller blir de så?

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    Fan joel va snygga de va, så snygga var de aldrig hos mig, men det är ju som jag sa, i en källare där det sällan är folk så blir de lite skrajsna........men varför sålde jag dem så billigt....

                    *s*

                    Peter
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • Robbe
                      Användare
                      • februari 2003
                      • 527

                      Läste någonstanns att Tr.Maswa inte längre fångas isjön pga överfiske,någon som vet något om detta?
                      Snygg Katoto,stiffe
                      Senast redigerad av Robbe; 21 maj 2006, 08:13.

                      Kommentar

                      • Jeppe
                        Användare
                        • oktober 2005
                        • 409

                        Ursprungligen postat av ozric
                        Jullar är bra medinvånare tycker jag. Eretmodus också.
                        Jag tycker inte Eretmodus passar med Tropheusar. Eller iaf inte Cyanostictusen. Den blir för undanskuffad. Jag hade ett par hos mina bärnsten, nu har jag bara hanen kvar. Och han får nästan svälta för Tropheusarna raffar åt sig all mat. Fast när honan fortfarande levde lyckades dom få till en lek, men hanen tog aldrig över och honan var i så dåligt skick när dom lekte att leken nästan tog livet av henne. Hon dog bara några veckor senare...
                        540 Troffar, Callochromis ect
                        100 sydamerica, dvärgar
                        120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
                        40 tomt

                        Qui dormit, non peccat

                        Kommentar

                        • blackened
                          Användare
                          • januari 2005
                          • 1042

                          Ang moliron så är den förmodligen så röd som bilden visar. Enligt RP var ju avelsgruppen den enda han var 100% nöjd med och det säger ju inte så lite när det gäller honom...

                          Synd att de är så dyra bara, körsbären ser också röda och fina ut.

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • mars 2004
                            • 3187

                            Ursprungligen postat av Jeppe
                            Jag tycker inte Eretmodus passar med Tropheusar. Eller iaf inte Cyanostictusen. Den blir för undanskuffad. Jag hade ett par hos mina bärnsten, nu har jag bara hanen kvar. Och han får nästan svälta för Tropheusarna raffar åt sig all mat. Fast när honan fortfarande levde lyckades dom få till en lek, men hanen tog aldrig över och honan var i så dåligt skick när dom lekte att leken nästan tog livet av henne. Hon dog bara några veckor senare...
                            Hm,hemma hos mig har E.Cyanostictusen aldrig blivit undanskuffad av troffarna. (har för dagen tre fungerande par).Däremot kan hästnoshanen vara lite sur mot halvvuxna trofffar inför leken då aggressionerna ökar.Problemet med Eretmodusen hos mig har varit att hanen spöar honan efter lek eller vid parbildningen,inte sällan så pass att han för förvisas ur burken och får då åter släppas i nån vecka senare.
                            Och vid matning är mina minst lika glupska som troffarna.
                            Senast redigerad av ozric; 21 maj 2006, 11:10. Anledning: <we
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • ozric
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 3187

                              Ang röda Moliro så har ju Stiffe här på forumet så fett röda Moliros.
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

                              Kommentar

                              • Jeppe
                                Användare
                                • oktober 2005
                                • 409

                                Ursprungligen postat av ozric
                                Hm,hemma hos mig har E.Cyanostictusen aldrig blivit undanskuffad av troffarna. (har för dagen tre fungerande par).Däremot kan hästnoshanen vara lite sur mot halvvuxna trofffar inför leken då aggressionerna ökar.Problemet med Eretmodusen hos mig har varit att hanen spöar honan efter lek eller vid parbildningen,inte sällan så pass att han för förvisas ur burken och får då åter släppas i nån vecka senare.
                                Och vid matning är mina minst lika glupska som troffarna.
                                Hmm konstigt.. Här hemma har Hästnosarna inte en chans mot troffarna, inte ens mot dom yngre. Hästnoshanen ligger lägre i hierarkin än vad den minsta tropheusen gör, och den är bara 5 cm. När maten kommer slänger sig troffarna över den medans hästnoshanen åker runt och fångar upp små smulor som slits loss när troffarna härjar runt.
                                540 Troffar, Callochromis ect
                                100 sydamerica, dvärgar
                                120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
                                40 tomt

                                Qui dormit, non peccat

                                Kommentar

                                Arbetssätt...