Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    Min kompis Bärnsten.

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      Sluta Bright_Blue annars kommer jag skicka räkningarna till dig när jag måste köpa fler tropheusar =)

      gillar dubbarna... vilken variant e det?
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        Det är Maswa. Ja Tropheus är kul. Ikolagruppen är decimerad så det är bara 18 kvar av 24 sen jag satte ihop dem med moliron, moliron har jag bara 11 kvar av men de verkar vara krya nu.

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          Deelay;jag skulle ha kört enbart med Tropicals i nån vecka tills gruppen acclimatiserat sig riktigt och att du är säker på att de funkar. Sedan skulle jag börjat mata försiktigt med det fodret som är tänkt att de ska gå på. Men börja försiktigt!! Låt övergången gärna ta månader ist för veckor. (Ja,det e bara dumt att chansa....)
          Är det Aqutic Nature som gäller?? Mitt tips;låt pelletsen svälla minst 5 min innan du ger dem.
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • Bright_Blue
            NCS Medlem
            • juni 2004
            • 1582

            En sista på en Ikola-hane.

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              Sjyst bb men du skulle nog kanske skippa blixten framifrån... blir lite skumt ljus.

              Hur många olika grupper har du egentligen? Du hade bara 11 moliro kvar sa du, hur många va det från början?
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • Bright_Blue
                NCS Medlem
                • juni 2004
                • 1582

                Jag köpte 23 men det gick ju åt skogen men kvarvarande ser riktigt bra ut. Nu har jag Bemba, Ikola och moliro. Igår köpte vi en grupp golden chisanse på 18 djur den grupen äger jag 50% av med polaren, maswan äger jag hälften av också.Han äger Bärnstenen och kachesen. Så sammanlagt har vi 7 grupper. Får testa det med blixten nästa gång : )

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • september 2002
                  • 5394

                  Ursprungligen postat av Bright_Blue
                  Jag köpte 23 men det gick ju åt skogen men kvarvarande ser riktigt bra ut. )
                  ofan, trist... magsjuka eller slog dom ihjäl varandra?
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • juni 2004
                    • 1582

                    Olika bakterierkulturer mellan ikolan och moliron så det var väl magarna som pajade tyvärr. Tänkte komplettera moliro-gruppen sen.

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      Är det någon som vet vad dom utfodrar med på dessa annläggningar nere vid tex Burundi hos Brichardi. Vore ju som sagt kul veta efetrsom omställningen för fisken fodermässigt blir ju ganska omfattande efter en export, den får ett foder där den går i burundi sen kommer den till en grossist i sverige där den komemr få ett annat sen efter 1 vecka hamnar den i butik med ytterligare ett nytt foder för att en vecka senare hamna hemma hos någon som i sin tur matar med annat =) vem faen skulle inte få ont i magen av det,
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • bmwpower
                        Användare
                        • december 2002
                        • 1934

                        Jag skulle tror att dom fiskarna kommer från örebro och där matas dom med räkmix

                        Kommentar

                        • blackened
                          Användare
                          • januari 2005
                          • 1042

                          Jag har hört att akvarieleasing matar samtliga troffar med AN excell så de kanske fått en liten chans att komma igång iallafall Men jag undrar även jag vad dom matar med nere i afrika?

                          Kommentar

                          • Robin
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 4526

                            Ursprungligen postat av deelay
                            Är det någon som vet vad dom utfodrar med på dessa annläggningar nere vid tex Burundi hos Brichardi. Vore ju som sagt kul veta efetrsom omställningen för fisken fodermässigt blir ju ganska omfattande efter en export, den får ett foder där den går i burundi sen kommer den till en grossist i sverige där den komemr få ett annat sen efter 1 vecka hamnar den i butik med ytterligare ett nytt foder för att en vecka senare hamna hemma hos någon som i sin tur matar med annat =) vem faen skulle inte få ont i magen av det,
                            Vad jag hört är det lite vad som helst. Allt ifrån gröt till flingor. Det verkar inte vara så noga.
                            Mvh
                            Robin

                            Kommentar

                            • Bright_Blue
                              NCS Medlem
                              • juni 2004
                              • 1582

                              Tropheus "cape kachese" som är lite rädda av digitalkameran.

                              Kommentar

                              • Bright_Blue
                                NCS Medlem
                                • juni 2004
                                • 1582

                                Dominant Bärnsten-hane.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...