Efter flytten, nystarten
Kollaps
X
-
Det blir rätt mycket frigolitkulor, underlättar inte att dom blir statiska och fastnar på allt heller.. -
Bygget fortsätter. Nu har jag hunnit med en hel del när det var ledigt en extra dag i torsdags. Jag har visst glömt att fota "väggen" men har lite uppdateringar på mina moduler.
Jag har tagit ur all frigolit och rensat rent så gott det gick, sen brände jag av resten med värmepickan. Jag har påbörjat målningen också, ikväll blir det att fortsätta!Lämna en kommentar:
-
Projektet rullar på men det går sakta. Dels tog det över en månad att få hem den nya burken och det var inte så mycket jag kunde göra utan att ha burken på plats. Modulerna är påbörjade, tyvärr hade jag beställt för lite betong, detta trots att jag trodde att jag beställt för mycket..Mer är på väg hem nu så att jag kan göra klart dom, mycket spännande att se hur dom kommer att se ut i burken sen. Efter betongen är klar ska dom målas.
Slänger med ett par bilder..
1. Pluggar i frigolit
2. Första lagret lagt
3. Första lagret på andra modulen
4. Samma modul
5. Andra lagret lagtLämna en kommentar:
-
-
Jäklar vad snyggt det kommer bli!!!Kan se det färdigt famför mig
Lämna en kommentar:
-
När jag rengjorde burken grundligt så upptäckte jag att den är repig och att det har suttit en modul på den sidan som känns minst repig. Kul.. Nu är en ny burk med samma mått beställd, den här gången med Optiwhite.
Men jag är inte arbetslös för det, under tiden jag väntar på nya burken ska jag tillverka moduler och fixa med lite andra saker.Lämna en kommentar:
-
-
Lämna en kommentar:
-
Tack, jag är nöjd själv! Det blev precis som jag hade tänkt mig
I den andra burken blir det afrika, som gammal malawinörd så är sannolikheten stor att det blir:
Placidochromis phenochilus
Lethrinops sp. "red cap"Lämna en kommentar:
-
Länge sen det blev en uppdatering här! Här är några bilder på hur 375:an ser ut nu. Det dog rätt mycket fisk ett tag och jag tror att det var för låg temp som var problemet. Jag underskattade betydelsen av tempen, Malawi bryr sig ju inte så där fick man en läxa
Funderar på att fylla på med någon ciklid men har inte bestämt mig ännu. Gillar att rödmunstetrorna stimmar lugnt, apistona gömmer sig i bakgrunden och sterbaien håller till under rötter och stenar. Nu börjar det även likna min ambition med att få till en bäck med grenar som hänger över vattnet typ..Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: