Efter flytten, nystarten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Tack för din feedback

Nu ser ju inte bilden ut som verkligheten. Då ser det ut precis som jag vill ha det
    Då ska du absolut behålla det som det är. Det är total tillfredställelse att titta in i ett akvarium som man är nöjd med. Är man själv nöjd så är det det som gäller. Fiskar och ev växter kvar nu då?

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Njae, vet inte om det blev så snyggt med den ljussättningen i mitt tycke. Kanske förväntade jag mig mer av det där lummiga och dunkla ljuset som strimma ner lite här och var.
    Gillade akvariet med sin inredning och hur du fick till det i början, men sen sabba ljuset det lite om jag får va ärlig.
    Det är för skarp och onaturlig övergång mellan vänstra & högra sidan. Vänstra sidan ser lite ut som ett åsk/blixtnedslag & högra en lugn tefärgad djungelbäck.
    Hoppas du inte tycker att jag klankar ner på ditt utmärkta projekt. Säger bara vad jag tycker i godan mening.
    Tack för din feedback

Nu ser ju inte bilden ut som verkligheten. Då ser det ut precis som jag vill ha det

Lämna en kommentar:

• ICC
    svarade
    Njae, vet inte om det blev så snyggt med den ljussättningen i mitt tycke. Kanske förväntade jag mig mer av det där lummiga och dunkla ljuset som strimma ner lite här och var.
    Gillade akvariet med sin inredning och hur du fick till det i början, men sen sabba ljuset det lite om jag får va ärlig.
    Det är för skarp och onaturlig övergång mellan vänstra & högra sidan. Vänstra sidan ser lite ut som ett åsk/blixtnedslag & högra en lugn tefärgad djungelbäck.
    Hoppas du inte tycker att jag klankar ner på ditt utmärkta projekt. Säger bara vad jag tycker i godan mening.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ser grymt snyggt ut

Skickat från mobilen

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Här kommer några bilder på 375:an. Det är inte så blått ljus irl

Klicka på bilden för större version

Namn: Helbild2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 17,5 KB
ID: 694460Klicka på bilden för större version

Namn: Vänster sida.jpg
Storlek: 24,6 KB
ID: 694461Klicka på bilden för större version

Namn: Höger sida.jpg
Storlek: 20,4 KB
ID: 694462

Lämna en kommentar:

• faltaren
    svarade
    Aha ok. Kan nog bli bra 😄

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Ursprungligen postat av faltaren
    Ser fint ut. Vad är det för lampor?

Det är CT Lite LED G4
    Senast redigerad av Erik Österlund; 29 August 2016, 12:45.

Lämna en kommentar:

• faltaren
    svarade
    Ser fint ut. Vad är det för lampor?

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    I den andra burken rullar det på, det har börjat komma grönalger

Jag har även installerat ett UVC på 9 watt.

Snart dags att skaffa fisk ocskå

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    I helgen har det kommit vatten och sand i 546 L burken. Ljuset är inte inställt ännu, jag måste sätta mig och pilla med det någon kväll. Belysningen styr man med en app på telefonen.. Jag och såna här tekniska grejer

Klicka på bilden för större version

Namn: Fyllt.jpg
Storlek: 23,3 KB
ID: 694459

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Det blev varken vatten eller sand i burken igår. Jobbade sent och när jag kom hem var tyvärr energin slut, blir nya tag ikväll

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Ursprungligen postat av Pabbe
    Denna tråd kommer bli en tråd jag kommer följa maniskt:-)
    Härligt Pabbe, du får ju även se det live då och då

Lämna en kommentar:

• Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Här är en bild på nästa projekt, 546 litersburken. Om allt går som jag har tänkt mig så kommer det fyllas upp ikväll. Tvätta sand är ju kul.. [ATTACH=CONFIG]57087[/ATTACH]
    Vi har ju gott om vatten i Stockholm. Jag brukar ta duschhandtaget och köra ner i en balja med sand så får det stå och brusa ett tag. Lägger en stor sten på så slangen ligger still.

Lämna en kommentar:

• Pabbe
    svarade
    Denna tråd kommer bli en tråd jag kommer följa maniskt:-)

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Ursprungligen postat av Trafter
    Jag gillar inredningen skarpt! Växt - rot - vattenövergången är spot on. Har en förkärlek till paludarier. Om jag någon gång går över till den "andra kontinenten" kommer din tråd att bli stor inspirationskälla

P.S vad blir det i andra baljan?
    Tack, jag är nöjd själv! Det blev precis som jag hade tänkt mig

I den andra burken blir det afrika, som gammal malawinörd så är sannolikheten stor att det blir:
    Placidochromis phenochilus
    Lethrinops sp. "red cap"

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...