Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Nu äntligen var det dax för påfyllning Jag ska sänka i Riverstone moduler som komplement till bakgrunden
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu är sanden tvättad och på plats.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • antonadler
    svarade
    så sjukt kul att följa både detta projektet och ditt förra, man längtar så till de rätta huset med källare dyker upp här i trakterna så man kan börja planera eget

    Lämna en kommentar:


  • Bosse G
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har jag gjort mallar till täck glasen i masonit. De fyra Jacken är för utblåsen från filtret där av så många delar
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Pettap; 15 januari 2016, 06:41.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    För att undvika att förstöra parketten under akvariet då det är oundvikligt att drälla lite med vatten när filtren ska rengöras så byggde jag en "låda" i laminat som jag hade liggandes. Jag gjorde en sarg och fogade alla skarvar så nu kan det drällas utan problem
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Wow, vilken perfekt hörna

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Detta projekt har tyvärr stått still sen augusti. Men nu har jag börjat att färdigställa det, förhoppningsvis är det igång nästa vecka. Jag har dragit rör system för insug och utblås där filtren tar in vattnet i modulen som sitter längst bak i hörnet och jag har fyra utblås för retur vattnet. Jag gjorde allt i pvc rör för att det ska vara lättjobbat och säkert då jag ska driva det med två ytterfilter. Det som är kvar att göra är en passande lys ramp. uppdatering kommer löpande. ( mitten bilden hamnade på sne, det är undersidan av burken till vänster)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Hur gick det? Ingen uppdatering på länge...

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av ThomasK
    Jag tycker modulerna blev jättefina, precis som allt annat när du gör något.
    Väntar med spänning att få se slutresultatet.
    Tack så mycket

    Lämna en kommentar:


  • ThomasK
    svarade
    Jag tycker modulerna blev jättefina, precis som allt annat när du gör något.
    Väntar med spänning att få se slutresultatet.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu börjar monteringen av modulerna
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    De var bruna innan jag målade om de Nu liknar de mer skiffer. Gibberosorna färgade bättre mot svart bakgrund märkte jag när jag tog bort de bruna modulerna

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Tycker de såg mycket bättre ut innan lackering...Gillade de lite mer bruna tonerna...
    Ska bli kul att se dem under vattenytan

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...