EU-val i maj, kolla var din kandidat står

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Jo, det är nog sant (även om det svider i hjärtat)

    /Jocke

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      Ursprungligen postat av Banderad
      Jo, det är nog sant (även om det svider i hjärtat)

      /Jocke
      jepp, men som man säger - som man bäddar får man ligga

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8598

        Och, bättre att försöka tända ett litet ljus än att bara sitta och förbanna mörkret...
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • april 2002
          • 4619

          Som väntat har det inte kommit in något svar idag så imorgon mailar jag ut ett debattinlägg till diverse tidningar

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            Jag har nu skickat ett debattinlägg till följande tidningar Göteborgsposten, Svenska Dagbladet, Sydsvenskan, Dagens Nyheter, Expressen, Aftonbladet, ETC och Metro.
            Det skall bli spännande att se om det ger någon respons.

            Flera av dessa tidningar läser jag inte så om ni ser att min artikel/insändare är införd någonstans så meddela mig så jag kan införskaffa tidningen ifråga.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              Fick ett snabbt svar från Svenska Dagbladet om att de tyvärr inte kunde bereda plats för artikeln

              Kommentar

              • bossep
                Användare
                • januari 2013
                • 2352

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Fick ett snabbt svar från Svenska Dagbladet om att de tyvärr inte kunde bereda plats för artikeln
                Skam den som ger sig! Snyggt jobbat i vilket fall. Nu får vi se om de andra nappar.
                Webmaster för Ciklid.org.
                Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  Ursprungligen postat av bossep
                  Skam den som ger sig! Snyggt jobbat i vilket fall. Nu får vi se om de andra nappar.
                  Tack för det Bosse

                  Nu har dagen gått och jag har bara fått svar från en tidning - Svenska Dagbladet - som meddelade att de inte kunde ta in min artikel. Övriga har som sagt inte svaret och det borde ju då innebära att man imorgon kan läsa artiklen i Göteborgsposten, Sydsvenskan, Dagens Nyheter, Expressen, Aftonbladet, ETC och Metro eller vad tror ni

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Hehe, you bet. Men men vem vet. Bra jobbat Kjell.

                    Jag har varit i kontakt med Italienska/spanska/holländska grupper som inte verkar se det som något problem utan allt från att inte göra nåt till att dra slutsatsen att det antagligen inte får någon påverkan.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      Annars så får man väl lägga in artikeln på deras facebookssida!
                      Borde väl funka!?
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Bra ide!
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • april 2002
                          • 4619

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Jag har varit i kontakt med Italienska/spanska/holländska grupper som inte verkar se det som något problem utan allt från att inte göra nåt till att dra slutsatsen att det antagligen inte får någon påverkan.
                          Ja det är väl den gamla inställningen att inte bry sig innan det är ett faktum. Inte fanns det någon risk för importförbud på tropiska fåglar innan det infådes med kort varsel, inte fanns det någon risk för förbud mot äppelsnäckor innan det infördes med kort varsel, inte fanns det något risk för förbud på vildfångade akvariefiskar innan det infördes med kort varsel. Ja visst ja, det sistnämnda är ju ännu inte sant.........

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • april 2002
                            • 4619

                            Inget positivt att rapportera om min debattartikel som skickades till tidningarna

                            Svenska Dagbladet har ju som sagt redan meddelat om att de inte kunde ta in den. De andra tidningarna svarade varken bu eller bä!!

                            Jag har idag läst Göteborgsposten, Expressen, Aftonbladet och Metro och där var den i alla fall inte med.

                            Jag har inte läst Sydsvenskan, Dagens Nyheter och ETC. Kan någon annan som har tillgång till dessa tidningar kolla där och meddela mig.

                            Jag har även kollat på alla tidningars websidor utan att hitta något.

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Hur som, väldigt bra initiativ. Vad säger ni andra om Willes idé?
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • april 2002
                                • 4619

                                Ursprungligen postat av DaRe
                                Hur som, väldigt bra initiativ. Vad säger ni andra om Willes idé?
                                För min del är det helt OK. Dock hinner inte jag själv ha koll på FB så någon annan får följa upp vad som händer - nackdelen med FB är ju att ett inlägg samt försjunker i glömska samt att den som modererar sidan godtyckligt kan välja vilka inläss som kan raderas.
                                Jag kommer själv att vara mycket borta den närmaste tiden - skall ha långhelg nu i Danmark samt åker på onsdag till Interzoo i Nurnberg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...