540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    Det är klart att de gillar grottor, men just High Fin har jag haft själv och de var väldigt aktiva så de är allt ute och rör sig en del. Även vanlig L200 ska vara ganska aktiv. Det är JÄTTEsvårt att se skilnad på High Fin och vanlig så hittar du inte just high fin så är jag övertygad om att den vanliga funkar lika bra.

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      Ursprungligen postat av johho
      Det är klart att de gillar grottor, men just High Fin har jag haft själv och de var väldigt aktiva så de är allt ute och rör sig en del. Även vanlig L200 ska vara ganska aktiv. Det är JÄTTEsvårt att se skilnad på High Fin och vanlig så hittar du inte just high fin så är jag övertygad om att den vanliga funkar lika bra.
      Ok skall ha det i åtanke!

      Kent har ett kar han brukar ha en massa roliga L-fiskar i! Får välja något däri framöver

      Dock tror jag mina gäddor samt Myersi kommer gå på en portion på kontot så de får bli liiiite längre fram. Antar att de är bra att ha fått en stabil algtillväxt i karet ändå!

      Kommentar

      • johho
        Användare
        • mars 2007
        • 1825

        Ja det är nog ingen brådska att skaffa malarna. Tänk bara på att du läser på innan du skaffar en L-mal, det som är en fin 10 cm mal i butiken kan lätt bli ett monster på 50 cm Sen finns den privata marknaden också, där kan man hålla utkik efter lite billigare exemplar än butiken kan erbjuda.

        L142 finns också föresten, lite större, den heter också LDA33 men det är samma fisk, annan benämning. Tillhör också släktet baryancistrus.

        Kommentar

        • maltandis
          Användare
          • oktober 2003
          • 1567

          Ursprungligen postat av Punkfredd
          Huh nu har jag något nytt att sätta tänderna i!!!

          Rent generellt ger jag gärna lite pengar för fin fisk! Den jag gillade bäst var nog L200 Highfin av de du skickade! Även Green Phantom varianten var grym!

          Vart håller dessa fiskar till? Jag TROR att den enda roten dom kan gömma sig under kommer bebos utav sura gäddor...

          En bild på en highfin som vi hade för 4-5 år sen. De är riktigt fina.
          Bifogade filer
          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            Ursprungligen postat av maltandis
            En bild på en highfin som vi hade för 4-5 år sen. De är riktigt fina.
            Ja dom är ju riktigt fina helt klart!

            Kommentar

            • johho
              Användare
              • mars 2007
              • 1825

              Här är också lite High Fin, hade en grupp på 5 stycken.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Ruined Soul
                Användare
                • september 2012
                • 615

                Svinbra jobbat!
                Kul att min gamla rot (träd) har kommit till använding .
                Bara att säga till om den skulle vara till försäljning

                Kommentar

                • Rivulatus
                  Användare
                  • december 2002
                  • 811

                  Malar är jättefina inslag i alla akvarium. Jag brukar dock undvika dom om jag har aggressivare arter då de är ofta notoriska ägg/yngeltjuvar. Detta resulterar oftast i misslyckad lek och en anklagande hane som bufflar på och stressar honan. Funderar också på hur de kommer behandla din fina torvvägg?
                  Senast redigerad av Rivulatus; 03 oktober 2013, 13:49.
                  SA:

                  Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                  Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • mars 2009
                    • 2410

                    Ursprungligen postat av Rivulatus
                    Malar är jättefina inslag i alla akvarium. Jag brukar dock undvika dom om jag har aggressivare arter då de är ofta notoriska ägg/yngeltjuvar. Detta resulterar oftast i misslyckad lek och en anklagande hane som bufflar på och stressar honan. Funderar också på hur de kommer behandla din fina torvvägg?
                    Ja där sa du något... Både Myersin och kanske framförallt Crenicichlorna ska ju inte vara bra för varandra efter en misslyckad lek...

                    Får tänka om här kanske!

                    Kommentar

                    • Kawasa
                      Användare
                      • september 2012
                      • 840

                      Ursprungligen postat av Rivulatus
                      Malar är jättefina inslag i alla akvarium. Jag brukar dock undvika dom om jag har aggressivare arter då de är ofta notoriska ägg/yngeltjuvar. Detta resulterar oftast i misslyckad lek och en anklagande hane som bufflar på och stressar honan. Funderar också på hur de kommer behandla din fina torvvägg?
                      Precis!! Och just detta problem är nog något man inte märker av när man bara håller afrikanska munruvande arter, lite svårt för malarna att roffa åt sig dom äggen.
                      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Vilka fina malar ni visar upp.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • FrePGun
                          Användare
                          • mars 2009
                          • 2410

                          Idag skall jag köpa ett gäng kamikaze fisk. Mao ett gäng små rackare som åker i för att säkerhetställa att allt är som det skall i akvariet.

                          De flesta använder väll guppys till detta men jag kör nog någon tetra. Man vill ju inte bryta biotopen!!!

                          Kommentar

                          • FrePGun
                            Användare
                            • mars 2009
                            • 2410

                            Det var slut på guppys i Nol...

                            Kommentar

                            • johho
                              Användare
                              • mars 2007
                              • 1825

                              Kamikazefisk är menlöst, bara kör, kör!

                              Kommentar

                              • roedkft
                                Användare
                                • juni 2010
                                • 189

                                Riktigt, riktigt, riktigt snygg burk!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...