936 liters Tanganyikakar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Ja nu knappast mer i eller snäcklekare kanske
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Christian Alfredsson
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 4122

      Vänta några dagar och ge oss en video igen?

      Gissar att artikeln till Ciklidbladet redan är klar och inskickad
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Nej jag samlar data. får se om jag kan reflektera lite också. Skulle helst vilja att troffarna hinner växa på sig lite också.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          Troffarna är väldigt kul att titta på de gillar verkligen grottorna och sprider ut sig ordentligt över akvariet såvida de inte tror jag ska mata dem. Stå upp vid akvariet är en dum ide då alla samlas om en skock får. Tråkigt, men de sprider snabbt ut sig så snart jag sätter mig ned.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Repen1
            Användare
            • januari 2013
            • 877

            Var glad för det "Dare" den dagen dom inte gör det då är det dags för "Octozin" o det snabbt.Mille
            Dieselråttan

            Kommentar

            • Göran Å
              Användare
              • december 2005
              • 1295

              Ursprungligen postat av DaRe
              Troffarna är väldigt kul att titta på de gillar verkligen grottorna och sprider ut sig ordentligt över akvariet såvida de inte tror jag ska mata dem. Stå upp vid akvariet är en dum ide då alla samlas om en skock får. Tråkigt, men de sprider snabbt ut sig så snart jag sätter mig ned.
              Att de samlas vid ytan i en stor flock ska du vara tacksam för då det är ett friskhetstecken.......Ser du någon som inte gör detta utan trycker i bakgrunden ska du bli extra vaksam på denna (ev sjukdom) .

              /Göran
              http://www.skovdeaf.se/
              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
              http://www.skovdefagelklubb.se/

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                En film sa du? Nu hade nattnedsäckningen påbörjats och jag har inte putsat rutorna dock syns nya stenläggningen. Några nya stenar som inte fått alger ännu, men jag har lyset på många timmar per dag för att gynna algerna som jag vill ha. Det är så kul att kolla när de knaprar åt sig från dessa. Hästnosarna tog i ordentligt när de betar.

                Ni ser också att det är många fiskar i karet. Hehe


                Senast redigerad av DaRe; 01 september 2013, 22:32.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • mars 2009
                  • 2410

                  Riktigt fint kar.

                  Snackade senast idag om att när och om... Vi flyttat så vill jag ha ett akvarierum där jag får baxa in kar huller om buller... Ungefär som de ser ut som att du fått göra

                  Kommentar

                  • Pettap
                    NCS Medlem
                    • januari 2005
                    • 1385

                    Ser riktigt bra ut!
                    4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
                    900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
                    Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Ursprungligen postat av Punkfredd
                      Riktigt fint kar.

                      Snackade senast idag om att när och om... Vi flyttat så vill jag ha ett akvarierum där jag får baxa in kar huller om buller... Ungefär som de ser ut som att du fått göra
                      yepp stämmer bra det.

                      tack pettap och punkfredd. Jag har kompromissat en del på inredning för att skapa skilda revir, vi får se var det slutar.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Jag lyfte ut Ophthalmotilapia ventralis , kambwimba honan som tuggar, till ett eget kar. Finns det bättre sätt at plocka ut ynglöen? Tömma, när i så fall? Ynglen hon har i munnen är nu väldigt stora som det ser ut. Hur länge brukar de tugga?

                        Jag känner mig inte helt nöjd med ventralisarna. De är bland de vackraste men tar väldigt mycket plats och ställer till en del oreda, jag hade också nog hellre haft 7 Neolamprologus leleupi för att de ska vara lite mer osynligt. sjukt snygga men det känns lite obalanserat. Troffarna är jag supernöjd med.

                        JAhaja, det får bli ett kar till
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • FrePGun
                          Användare
                          • mars 2009
                          • 2410

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          JAhaja, det får bli ett kar till
                          Lösningen på all... Eller de flesta problem här i livet tror jag

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9122

                            Ursprungligen postat av DaRe
                            Jag lyfte ut Ophthalmotilapia ventralis , kambwimba honan som tuggar, till ett eget kar. Finns det bättre sätt at plocka ut ynglöen? Tömma, när i så fall? Ynglen hon har i munnen är nu väldigt stora som det ser ut. Hur länge brukar de tugga?
                            3 veckor ungefär Låt henne spotta själv! Mer naturligt!

                            Ursprungligen postat av DaRe
                            Jag känner mig inte helt nöjd med ventralisarna. De är bland de vackraste men tar väldigt mycket plats och ställer till en del oreda, jag hade också nog hellre haft 7 Neolamprologus leleupi för att de ska vara lite mer osynligt. sjukt snygga men det känns lite obalanserat.
                            Hade det på känn!
                            mvh Wilhelm

                            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                            www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                            Kommentar

                            • Repen1
                              Användare
                              • januari 2013
                              • 877

                              "Sandsillar" är ju lite svåra, kräver stora kar till lite fisk, eller är så veka att dom dukar under med tuffare fiskar. Därför ska man helst inte ha dom i "sällskapskar"utan man får göra kar som passar till just dom. Mille
                              Dieselråttan

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                Jo och ventralisarna är väldigt stora också, helt annan fisk än övriga. Dock kan jag säga att A. compressiceps inte viker en tum för en framrusande ventralis.

                                Vad siar ni om troffarna då? Jag har två som tuggar nu av de åtta och det verkar gå väldigt bra i övrigt som sagt. Om de lekar antar jag att de är känsmogna.

                                15 leleupi känns inte som en bra balans heller. Älskar dem men det känns för konstlat att ha dem alla tillsammans. Där blir det nog några till salu.

                                Härligt att göra lite misstag, som jag var inne på tidigt. Jag gillar dock inredningen även om det inte just nu känns som ett vardagsrumskar, men det ger utrymme för mycket upptäckt, jag ser mina barn som sitter och pekar och säger åhh! Där! framför burken för att inte nämna mig själv som gör samma sak. Roten i mitten känner jag inte för och den ska nog bort. Jag är också lite orolig för att cirkulationen ändras med stenarna och att skräp ändå samlas därunder, jag kommer regelbundet lyfta och kolla.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...