Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • svanvik
    svarade
    Hur snyggt som helst!

    Lämna en kommentar:


  • David
    svarade
    Kul med tugg redan!
    Du har ingen möjlighet att lägga ut lite filmer till oss som inte har möjlighet att gå ner i källaren och dyka ner i tanganyikasjön? =)

    //D

    Lämna en kommentar:


  • Pierre_N
    svarade
    Kan bara hålla med, tack för att du delar med dig.

    Lämna en kommentar:


  • johho
    svarade
    Verkligen fantastiskt!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har akvariet varit i gång med fisk i 11 dagar. Fisken har anpassat sig bra och börjar komma till ro. Algerna har börjat växa på stenar och moduler. Tre Leptosoma honor går med tugg. Inga fiskar har försvunnit och alla är framme och äter. Leptosomorna är så fruktansvärt vackra nu.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Det var så länge sedan jag hade dem. Det var en grupp på 7-8 djur som gick ihop med prinsessor och marlieri samt några leleupi. Det blev några lekar men inga yngel och efter några år så började de att tyna bort utan jag kunde se varför. De kanske var gamla.
    Nu när jag tittade på mina gamla bilder på boopsen, så kom vill ha begäret fram. Måste hitta ett gäng!
    Det ska bli riktigt kul att se om de lever upp till mina förväntningar. Föräldrarna var jätte fina till mina, kolsvarta med neon blått band från stjärtfenan och fram över sidan på fisken. http://www.ciklid.org/artregister/ar...=Nkondwe&fp=01
    Senast redigerad av Pettap; 28 december 2013, 13:37.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Det var så länge sedan jag hade dem. Det var en grupp på 7-8 djur som gick ihop med prinsessor och marlieri samt några leleupi. Det blev några lekar men inga yngel och efter några år så började de att tyna bort utan jag kunde se varför. De kanske var gamla.
    Nu när jag tittade på mina gamla bilder på boopsen, så kom vill ha begäret fram. Måste hitta ett gäng!
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Wilhelm; 28 december 2013, 12:38.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Boopsen är en höjdarfisk!
    Jag hoppas det. Fick tag på 1+3 för ett år sedan. De dog allihopa ganska omgående tyvärr. Är de tuffa eller veka? När man läser om de så ska de vara tuffa. Har du haft de i grupp eller i par?

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Boopsen är en höjdarfisk!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Doktor-T
    Härligt när man hittar godbitar :-)
    Ja. Boopsen är jätte svåra att hitta, vet inte om det är för att ingen vill ha de eller bara är sällsynta. Jag tycker de e magiskt vackra. Ska bli spännande att se om de beter sig som i naturen. De tar revir uppe på en sten dit de lockar sina honor.

    Lämna en kommentar:


  • Doktor-T
    svarade
    Härligt när man hittar godbitar :-)

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Har varit uppe en sväng i huvudstaden och hälsat på släkten. Jag han förbi Maltandis där jag plockade upp 6 st Petrochromis sp red Luagala point. Alltid kul att hälsa på likasinnade och prata fisk. Efter det blev nästa stopp hos en grisfarmare som hade en del Tanganyika. Hos honom hittade jag min favorit som jag letat länge efter. Jag fick med mig 10 st stora opthalamotilapia Boops " Neon stripe" hem. Dessa får gå ett tag i ett 300liters innan de får flytta in i det stora.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Doktor-T
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    De mår bra. De får växa lite till innan de platsar i det stora akvariet.
    Hur går det själv med Leptosomorna?
    Gott att höra! Jo Leptosomorna växer bra. Dom är mellan 5-6 cm nu så jag överväger att snart låta dem komma ner i stora karet.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Doktor-T
    Riktigt fint!

    Hur mår Dubbarna? :-)
    De mår bra. De får växa lite till innan de platsar i det stora akvariet.
    Hur går det själv med Leptosomorna?

    Lämna en kommentar:


  • Doktor-T
    svarade
    Riktigt fint!

    Hur mår Dubbarna? :-)

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...