Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • faltaren
    svarade
    Haha smart

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu när det har gått ett tag så bildast det bajs högar på två ställen i akvariet. Eftersom det inte går att slanga upp skiten så fick jag bygga mig en dammsugare. Jag tog ett gammalt pumphuvud lite avlopsdelar och blå filter matta. Det tog ca 1 min att bli av med skiten, all skit fastnade i filtermattan som sitter i den gråa muffen. Sen var det bara att skölja svampen i vasken.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har jag handlat lite nya invånare som får gå ett tag i karantän innan de får flytta vidare. Det blev 11st Xenotilapia bathybhilus blue lips Isanga och 4 st Xenotilapia sp. Kilesa. Jag hade en Kilesa sen tidigare som nu fick lite sälskap

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tack.
    Ja det börjar bli som jag vill ha det men det är en del kvar som skall göras. Just nu finns det ingen tid att fortsätta bygga men det viktiga är att det är igång och en del av fisken är i.

    Lämna en kommentar:


  • olaw
    svarade
    Helt fantastiskt akvarium! Grymt snyggt inrett, enormt stort och fina fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Oj, hade missat att följa upp denna tråd sedan ett par veckor tillbaka p.g.a allt stohej på jobbet. WOW! Det är ju alldeles fantastiskt. Måste leta trisslott...

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Göran Å
    Du har ju bra utrustning för akvariefoto, behövs bara lite träning...

    Här finns en länk som ger dig lite hjälp på vägen:: http://www.ciklid.org/forum/showthre...dredigering-mm

    /Göran
    Kanon tack Göran

    Lämna en kommentar:


  • Göran Å
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    När jag börjar bli helt nöjd så ska jag försöka fota ordentligt. Jag har en Nikon D90 med lite olika objektiv och en Sb90 blixt. Problemet är att jag är riktigt dålig på att fota, får liksom inte till det med inställningarna. Jag försökte lägga upp en film häri tråden men det verkar inte fungera.
    Du har ju bra utrustning för akvariefoto, behövs bara lite träning...

    Här finns en länk som ger dig lite hjälp på vägen:: http://www.ciklid.org/forum/showthre...dredigering-mm

    /Göran

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av anderss
    Grymt kar. Hade varit roligt att se det live. Pumpa på med bilder till alla vi som drömmer om det du gjort.
    När jag börjar bli helt nöjd så ska jag försöka fota ordentligt. Jag har en Nikon D90 med lite olika objektiv och en Sb90 blixt. Problemet är att jag är riktigt dålig på att fota, får liksom inte till det med inställningarna. Jag försökte lägga upp en film häri tråden men det verkar inte fungera.

    Lämna en kommentar:


  • Gäst
    Gäst svarade
    Grymt kar. Hade varit roligt att se det live. Pumpa på med bilder till alla vi som drömmer om det du gjort.

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Kanon. Vet inte när nästa vända blir dock. Tänkte försöka åka förbi Pär i Bålsta och kika också nästa gång jag är uppe.
    Jag hör av mig innan.
    Ok kul. Det är bara och höra av dig.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Repen1
    Dammbutiken har en på 4800L för en tusing. Mille
    Den hade varit perfekt men den är för bred. Pumparna skall sitta i framkant på varsin sida och blåsa bak över bakgrunden. De ska vara gömda bakom ramen, bredden är 11cm. Först tänkte jag på streamer pumpar men när jag ändå kör cirkulation så kan jag trycka på en svart filter svamp på dessa för extra rening utan att de syns. Så det måste bli ett pumphuvud av något slag. Aqua clear hade ett pumphuvud på 3800l/h som tydligen inte tillverkas längre.

    Nu har iallafall 2+5 O. Boops fått flytta in. Nu hoppas jag att de färgar ordentligt, har höga förväntningar på dessa två herrar.

    Lämna en kommentar:


  • Repen1
    svarade
    Dammbutiken har en på 4800L för en tusing. Mille

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Någon som har tips på en billig cirkulations pump på ca 5000l/h?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    C. Marcos finns en grupp yngel/ungdjur att hämta hos mig för dig när du nästa gång har vägarna förbi.

    Med vänlig hälsning,
    Johan
    Kanon. Vet inte när nästa vända blir dock. Tänkte försöka åka förbi Pär i Bålsta och kika också nästa gång jag är uppe.
    Jag hör av mig innan.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...