presentation

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GraTis
    Användare
    • januari 2013
    • 414

    #46
    Vart 5:e inlägg kan få vara en annons? Kanske en klickbar retsticka?

    Kommentar

    • GraTis
      Användare
      • januari 2013
      • 414

      #47
      Ursprungligen postat av Mikael W
      Hej

      Ciklidbladet kostade 2011 ca 195 000 SEK. Med annonsintäkter betalades ca 58 000 SEK och följaktligen täcktes ca 137 000 SEK via medlemsavgifterna.
      till.
      Utav dom 58 000:- är väl en del från ciklid.org och en del tillhörande CB. Eller finns det mer annonsintäckter?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #48
        Ursprungligen postat av GraTis
        Det låter vackert David. Men om jag säger av mig tidningen så trycker ni lika stort antal i alla fall. Det blir några fler lösnummer som får lämnas in till återvinningscentralen, eller hur?

        En annan sak som är lite kul tycker jag är att tidningen är fullproppad med annonser från sidan 1 till 100, huller om buller.
        Men hemsidan ciklid.org är det väldigt uppstyrt och knappt något tillåts.
        Ni som gillar tidningen i pappersformat men även hänger här på forumet varför är det så himla viktigt med strikta regler om hur annonser får vara på hemsidan men ni tycker dom är helt ok i tidningen?
        Du drar för många slutsatser av dina observationer. Jag uppskattar dock dessa observationer. det borde finnas massor med möjligheter till mer annonser på hemsidan. det är bara en outnyttjad möjlighet ingen uppstyrning.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • augusti 2002
          • 8598

          #49
          Ursprungligen postat av GraTis
          Utav dom 58 000:- är väl en del från ciklid.org och en del tillhörande CB. Eller finns det mer annonsintäckter?
          58 000 var annonserna i CB. För annonserna på hemsidan kom det in ca 7 500 SEK. (Antagligen borde NCS bli mycket duktigare på att sälja annonser på hemsidan.)
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • Christer5
            Användare
            • december 2012
            • 155

            #50
            GraTis,varför inte ligga lite lågt ett tag tills du får utvärderat vad du vill i framtiden.

            Kommentar

            • GraTis
              Användare
              • januari 2013
              • 414

              #51
              Ursprungligen postat av Christer5
              GraTis,varför inte ligga lite lågt ett tag tills du får utvärderat vad du vill i framtiden.
              Jag tänkte bara förklara några av mina anledningar till att inte vara fullbetalande medlem framöver. Kanske skulle ha skrivit en artikel för CB istället.

              Kommentar

              • GraTis
                Användare
                • januari 2013
                • 414

                #52
                Så kan det va

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #53
                  Hahaha!!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Kimmy-
                    Användare
                    • juni 2010
                    • 458

                    #54
                    Sv: presentation

                    Hahaha klockren xD
                    Mvh / Jimmy

                    Lokal

                    Kommentar

                    Arbetssätt...