presentation

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GraTis
    Användare
    • januari 2013
    • 414

    presentation

    Vill tala om vem jag är så inga misstag begås.
    Jag är TeGe i skepnad utan medlemsbehörighet. Vad kan då vara bättre än att kalla sig för GraTis?
    Jag meddelade redan i somras eran medlemsansvariga att jag säger upp mitt medlemskap. Efter lite övertalning pga fototävlingen så stannade jag kvar.
    Nu har David äntligen hittat en ersättare så nu behövs jag inte mera, troligen många som tycker det är jättebra.(det bjuder jag på)
    I min iver att upptäcka nya sidan i julas(Tror ni jag var som ett åskmoln när man stängde ner allt under pågående årsfinal i fototävlingen?) skrev jag en blogg.
    Och på grund av det fick jag ytterligare ett år gratis, (svårt att ta sig ur den här föreningen) Så nu får ni stå ut med mig som GraTis men ibland kanske det blir som TeGe.
    Vi hörs.
    Senast redigerad av GraTis; 03 februari 2013, 10:08.
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Jag fattar ändå inte varför du inte skriver under namnet TeGe, oavsett medlemskap eller ej.

    Kommentar

    • GraTis
      Användare
      • januari 2013
      • 414

      #3
      Ursprungligen postat av Erik Österlund
      Jag fattar ändå inte varför du inte skriver under namnet TeGe, oavsett medlemskap eller ej.
      Nä förstår det men det är enkelt.
      Nu får jag ju ett helt år på mig att känna efter om det är något jag kommer att sakna då jag är endast forumsmedlem. Dumt att betala för tre saker då jag mest utnyttjar bara en sak.
      Eftersom jag inte besöker ciklidstämmorna och sällan bläddrar i blaskan så vad mer går jag miste om???

      Det kan ju tänkas att jag ändrar mig under resans gång men just nu känns det inte så, snarare tvärtom.

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Ursprungligen postat av GraTis
        Nä förstår det men det är enkelt.
        Nu får jag ju ett helt år på mig att känna efter om det är något jag kommer att sakna då jag är endast forumsmedlem. Dumt att betala för tre saker då jag mest utnyttjar bara en sak.
        Eftersom jag inte besöker ciklidstämmorna och sällan bläddrar i blaskan så vad mer går jag miste om???

        Det kan ju tänkas att jag ändrar mig under resans gång men just nu känns det inte så, snarare tvärtom.
        Okej men du fick väl ändå ett års medlemsskap gratis? Sen spelar väl inte det någon roll egentligen, om jag inte betalar så kan jag fortfarande behålla mitt namn. Det ända som ändras är väl att NCSloggan försvinner från min profil.

        Jag ifrågasätter inte jag bara undrar varför, om du vil göra nystart så blir det ju inte så ändå när du berättar vem du är. Så jag förstår faktiskt inte logiken

        Kommentar

        • GraTis
          Användare
          • januari 2013
          • 414

          #5
          Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Okej men du fick väl ändå ett års medlemsskap gratis? Sen spelar väl inte det någon roll egentligen, om jag inte betalar så kan jag fortfarande behålla mitt namn. Det ända som ändras är väl att NCSloggan försvinner från min profil.

          Jag ifrågasätter inte jag bara undrar varför, om du vil göra nystart så blir det ju inte så ändå när du berättar vem du är. Så jag förstår faktiskt inte logiken
          Du betalar väl inte för att få en NCS-logga vid ditt namn?

          Kommentar

          • Erik Österlund
            Användare
            • januari 2005
            • 3788

            #6
            Ursprungligen postat av GraTis
            Du betalar väl inte för att få en NCS-logga vid ditt namn?
            Nej absolut inte, jag betalar för att stödja föreningen och få rabatten vilken gör att jag tjänar igen mitt medlemsskap på ett köp, dvs redan i januari.

            Däremot reggar jag inte nya profiler som du, jag var bara nyfiken på anledningen eftersom jag inte kan se någon logik bakom ditt resonemang. Men ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om vad du håller på med att jag orkar tjaffsa om det så om du inte vill svara, skit i det då!

            Kommentar

            • GraTis
              Användare
              • januari 2013
              • 414

              #7
              Vill bara säga att så här långt märker jag ingen skillnad på om jag betalar eller inte.(borträknat CB då)
              Visst när en del styrelsemedlemmar hänvisar till artiklar i PDF:er från CB så funkar ju inte det att läsa.(surt)
              Men då föreningen har en så fin hemsida som lockar väldigt många och om fler väljer att skriva i forumet istället för artiklar till tidningar så finns till slut allt här på forumet.
              En sak som jag kan tycka saknas i vårat forum är resereportage, det finns några men dom är svårhittade då det inte finns en sån punkt i menyn.
              Och hur kan jag ekonomiskt bidra till föreningen/hemsidan utan att få en miljövidrigt tryckt tidning i brevlådan, tidningen transporteras runt halva europa innan den hamnar i just min brevlådan, tidningen innehåller krita & lera från sydamerika kanske urskog från karelen samt latex från gummiträdsplantager. Givetvis vill jag ju i så fall ha en reducerad årsavgift och tillgång till allt utom CB.


              Tror jag fortsätter så här ett tag till.

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Här sammanfattas skillnaderna:
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Ducce
                  Användare
                  • november 2009
                  • 360

                  #9
                  Jag valde en annan väg
                  Efter ett antal år som gratis så kännde jag att jag vill bidra på något sätt till föreningen och den eminenta sidan de driver.
                  Men - jag skall nog erkänna att om det funnits ett mellanalternativ att bidra till föreningen / hemsidan utan allt annat, så hadde jag nog nappat på det istället, och långt tidigare.

                  Kommentar

                  • GraTis
                    Användare
                    • januari 2013
                    • 414

                    #10
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Här sammanfattas skillnaderna:
                    http://www.ciklid.org/medlemsformaner.php

                    Din länk går till en sida med en länk om miljö&samhälle som leder till något helt annat.

                    Kommentar

                    • GraTis
                      Användare
                      • januari 2013
                      • 414

                      #11
                      Ursprungligen postat av Ducce
                      Jag valde en annan väg
                      Efter ett antal år som gratis så kännde jag att jag vill bidra på något sätt till föreningen och den eminenta sidan de driver.
                      Men - jag skall nog erkänna att om det funnits ett mellanalternativ att bidra till föreningen / hemsidan utan allt annat, så hadde jag nog nappat på det istället, och långt tidigare.
                      Jag har varit betalande medlem sen 1980, längre än dom flesta som hänger här.
                      Jag betalar till ciklider.se och en del andra sidor där jag har intresse.
                      Jag förstår inte varför jag ska betala för mer än vad jag behöver.

                      Kommentar

                      • Kimmy-
                        Användare
                        • juni 2010
                        • 458

                        #12
                        Sv: presentation

                        Ursprungligen postat av GraTis
                        Jag har varit betalande medlem sen 1980, längre än dom flesta som hänger här.
                        Jag betalar till ciklider.se och en del andra sidor där jag har intresse.
                        Jag förstår inte varför jag ska betala för mer än vad jag behöver.
                        Helt rätt. Men det är väll ingen som tvingar dig till att betala jag betalar till största del för tidningen även om jag kanske inte lusläser den så jättenoga. Men enligt mig en kul grej som inte kostar mig så mkt. Anser inte 295:- vara någon större summa för egen del. Men som du den dagen jag inte får ut någon av dom 295:- så kommer jag inte betala iheller.
                        Mvh / Jimmy

                        Lokal

                        Kommentar

                        • Christer5
                          Användare
                          • december 2012
                          • 155

                          #13
                          Det är väl inte så mycket att orda om,man är ju med eller inte

                          Kommentar

                          • cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 3111

                            #14
                            är det inte mot forumsreglerna att ha 2 användare?
                            Mvh
                            Peter

                            don´t drink water-fish ..... in it!

                            Kommentar

                            • endymion

                              #15
                              Ursprungligen postat av cichlids4fun
                              är det inte mot forumsreglerna att ha 2 användare?
                              Nej, men det är helt klart rörigt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...