Geophagus Brachybranchus Lek :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Ja jag diggar dem enormt. Tack för den delen.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • ReGGae_Ripan
      Användare
      • juni 2012
      • 100

      #17
      Sitter och funderar på vad jag ska ta mig åt med den stackars honan, hon får inte vara i fred många sekunder utan att bli i väg jagad.
      Om jag håvar upp henne, tror ni hon släpper ynglen då ?
      Tänkte att jag skulle ha henne och ynglen i ett 150 liters så de får lugn och ro. Det akvariet är typ 65x65x35 så det finns ju botten area.

      Alternativet är ju att jag skärmar av det hörnet hon brukade få vara i fred i. Men frågan är med vadå, någon som har tips ?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        Rötter är väldigt bra som de kan simma runt jagaren brukar ofta ge upp om den jagade kan svänga runt några hörn.


        Jag skulle nog lämna dem, det blir fler lekar framöver...
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • ReGGae_Ripan
          Användare
          • juni 2012
          • 100

          #19
          Då får det bli ek-grens jakt i storskogen imorgon, det finns många kandidater som jag bara inte orkat bära hem på hund promenaderna.

          Kommentar

          • Cichlid-Power
            Användare
            • november 2006
            • 253

            #20
            Ursprungligen postat av ReGGae_Ripan
            Sitter och funderar på vad jag ska ta mig åt med den stackars honan, hon får inte vara i fred många sekunder utan att bli i väg jagad.
            Om jag håvar upp henne, tror ni hon släpper ynglen då ?
            Tänkte att jag skulle ha henne och ynglen i ett 150 liters så de får lugn och ro. Det akvariet är typ 65x65x35 så det finns ju botten area.

            Alternativet är ju att jag skärmar av det hörnet hon brukade få vara i fred i. Men frågan är med vadå, någon som har tips ?
            Hei Reggae, jeg ville nok fange opp hunnen, men bruk en boks som du kan ha hunnen i, så hun ikke kommer over vannet, da spytter hun sikkert, men om hun hele tiden er i vann går det lettere å flytte fisken og det kan gå bra, jeg har gjort det med flere fisk som er munnrugene.

            Cichlid-Power

            Kommentar

            • ReGGae_Ripan
              Användare
              • juni 2012
              • 100

              #21
              Bra tips där, det ska jag absolut ha i åtanke om det inte räcker med grenarna.

              Kommentar

              • ReGGae_Ripan
                Användare
                • juni 2012
                • 100

                #22
                Nu är det lite lugnare i karet, honan tuggar på :-)

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Låter bra det!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • ReGGae_Ripan
                    Användare
                    • juni 2012
                    • 100

                    #24
                    På måndag-tisdag ska det börjas köra svartvatten med allt vad det innebär, nu vill jag banne mig att VF paret också ska börja leka

                    Ska även åka och köpa lite virke till ställning+ramp bygge, men ska flytta 100 meter till större lya i mitten av Juli så installation blir då. Flera akvarier kommer då få plats under den ställning jag tänkt bygga. Har flera akvarier i källaren som bara väntar på att bli apisto-kar samt något annat kul

                    Yngel kar måste ju givetvis få plats där under, vill ju kunna dra upp dessa jordätare i säljbar storlek också

                    Kommentar

                    • ReGGae_Ripan
                      Användare
                      • juni 2012
                      • 100

                      #25
                      Blir inte riktigt klok på detta, nu tuggar hanen igen.. Men han vill inte ha honan i sitt revir.. sjukt lustiga fiskar, dock väldigt intressant. världens dockusåpa

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #26
                        Hehe, det kan nog iofs vara så att de byter med varandra om tuggandet. Smart drag så de också kan turas om att äta.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • ReGGae_Ripan
                          Användare
                          • juni 2012
                          • 100

                          #27
                          Ska bli spännande att se dem för första gången, hoppas de släpper dem snart :-)

                          Kommentar

                          • ReGGae_Ripan
                            Användare
                            • juni 2012
                            • 100

                            #28
                            frisimmande idag

                            Kommentar

                            • ReGGae_Ripan
                              Användare
                              • juni 2012
                              • 100

                              #29
                              30-50st frisimmande yngel finns nu i gropen. Svårt att se dock då honan och hanen hela tiden flyttar dem/skyddar dem. De håller till i det hörn som vi har dörröppningen till vardagsrummet därför har jag nu satt för en svart soppsäck. Den täcker nu hela kortsidan samt en del av framrutan. Så nu är paret lite lugnare. Har även tryckt i lite snyggt böjda grenar (MaxB style) i det hörnet. Svartvatten ska även köras igång på måndag/tisdag för att få igång VF paret också.

                              Snygga bilder utlovas imorgon då jag ska låna en systemkamera för ändamålet.
                              Senast redigerad av ReGGae_Ripan; 09 juni 2012, 16:19.

                              Kommentar

                              • ReGGae_Ripan
                                Användare
                                • juni 2012
                                • 100

                                #30


                                Sneak peak från mobilen
                                Senast redigerad av ReGGae_Ripan; 09 juni 2012, 23:36.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...