Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #31
    Men va bra att du har hittat ett boende för dig och billigt är det också (första månaden 1 krona) - tar du med dig flyttkartonger själv att sova i annars blir det dyrare

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #32
      Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
      Bokar givetvis in den helgen genast.

      Härligt upplägg, men det bygger på att det är bra med folk på hela stämman så att alla föredrag ändå har nog med åhörare för att det ska kännas värt att föreläsa. Om ni förstår vad jag menar.
      Det finns aldrig någon anledning att inte komma till Göteborg, speciellt när stämman kostar runt tusenlappen totalt. Det kommer säkert bli knökat skulle jag tro.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #33
        Inte någon annan som har synpunkter på upplägget med 3x3 miniföredrag som innebär att man inte kan delta på 6 av föredragen?


        Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
        Platsen för mötet blir Sävedalens Folkets Hus i Partille (15 minuter med buss från Göteborg centrum).
        Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrahem samt på Apple Hotell i Göteborg.

        Vi startar på fredag kväll med samkväm och middag och slutar ca. 13.30 på söndagen.
        Det billigaste fullpaketpriset som inkluderar 2 nätters boende i 4-bäddsrum, 2 frukostar, middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, fika och entré för alla dagar kommer att gå på under 1000 kr!!!!!!!!
        Sedan kommer det förstås att finnas bättre boende, men då går självklart priset upp lite - infiormation om detta kommer till hösten då man också kommer att kunna anmäla sig.

        Enligt våra planer så kommer det att bli hela 15 föredrag under helgen. 6 av föredragen blir huvudföredrag för alla och sedan kommer det också att bli 3x3 "miniföredrag" med lite snävare ämnen och då får man själv välja vilka 3 föredrag man vill lyssna på i de 3 grupperna.
        Bland de 6 huvudföredragen så kommer det att finnas 4 ämnen som prioriteras - Malawiciklider, Sydamerika, miljö och NCS. Sedan blir det som sagt ytterligare 2 huvudföredrag som kommer att beröra andra ämnen än dessa.
        Inga föredragshållare är ännu bokade utan de kommer att presenteras fortlöpande allt efterhand som de blir klara.


        Men som sagt
        boka redan nu in denna helg för 2012 års viktigaste och största akvarieevent i Sverige.
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 07 juli 2011, 20:53.

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #34
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Inte någon annan som har synpunkter på upplägget med 3x3 minföredrag som innebär att man inte kan delta på 6 av föredragen?
          Jag tycker att det är lysande och något jag i smyg önskat mig i åratal
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #35
            Ursprungligen postat av Ola Svensson
            Jag tycker att det är lysande och något jag i smyg önskat mig i åratal
            Faktiskt jag med

            En svårighet med det systemet är ju lokalerna. Visst det finns alltid konferensanläggningar med flera förläsningssalar som funkar utmärkt men de kostar ju därefter. Här blir det lite av en kompromiss.
            Dels har vi den stora salen, sedan har vi en våning upp en stor vestibul som vi med hjälp av lite avgränsningar skall kunna få bra. Svårigheten var det 3:e rummet för här finns bara ytterligare ett pyttekök (som var för litet) och sedan hyr också Friluftsfrämjandet ett stort kontorsrum. Det är detta som Friluftsfrämjandet var hyggliga nog att låta oss använda - men det kommer att kräva en rejäl ommöblering för att det skall funka.

            Så det blir ett test - vi tror dock att det kommer att bli bra.

            Jag har nu också skickat ut 2 inbjudningar till långväga föredragshållare (håller än så länge tyst om vem det är). Den ene svarade omedelbums men denne var upptagen men skulle kolla om det gick att ändra tidpunkt för det andra evenemanget.

            En förhoppning med att vi redan nu går ut med inbjudningar är ju just att folk (både föredragshållare som åhörare) inte skall vara bokade redan nu.

            Kommentar

            • Anders i Askim
              NCS Medlem
              • februari 2008
              • 1032

              #36
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Inte någon annan som har synpunkter på upplägget med 3x3 minföredrag som innebär att man inte kan delta på 6 av föredragen?
              Jag måste säga att detta är smart!
              Tänk att få skräddarsy sitt egna möte utifrån intresse och inriktning på hobbyn.
              Helt klart ett berikande system som förhoppningsvis ger en kanon helg.
              Mvh Anders
              Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • augusti 2002
                • 8598

                #37
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Inte någon annan som har synpunkter på upplägget med 3x3 miniföredrag som innebär att man inte kan delta på 6 av föredragen?
                Var det så att Du skrev att ett miniföredrag skulle ta 45 minuter? Det är väl inte mini? (Tillägger för säkerhets skull att jag iofs gillar idén med både långa och korta föredrag och att man får/måste välja.)
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  #38
                  Ursprungligen postat av Mikael W
                  Var det så att Du skrev att ett miniföredrag skulle ta 45 minuter? Det är väl inte mini? (Tillägger för säkerhets skull att jag iofs gillar idén med både långa och korta föredrag och att man får/måste välja.)
                  Nej, det är ju rätt men vad sjutton skall man kalla det för då. Kom gärna med ett bättre förslag. Vi bollade också med ordet "workshop" men det är ju ännu sämre för någon sådan är det ju inte alla frågan. Ordet "mini" använder jag inte för att det tidsmässigt är kortare utan snarare för att antalet åhörare blir mindre.

                  Så vi tar tacksamt emot bättre namnförslag på denna typ av föredrag.
                  "Gruppföredrag" kanske skulle vara bättre?

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #39
                    session kanske
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      #40
                      Miniföredrag kallas väl ett sånt som var i Sthlm, och som var kortare än 10 minuter!
                      Mini- midi- maxigruppföredrag kanske?
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • PatrikMalmo
                        Användare
                        • maj 2005
                        • 4642

                        #41
                        Parallellföredrag? Jag gillar upplägget, fast jag vet att jag stått i valet och kvalet nere i Tyskland och inte kunnat bestämma mig. Det går inte heller att trimma mig med frugan, är ju inte gift... *s*
                        Ingen fisk har läst böckerna.

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          NCS Medlem
                          • juli 2002
                          • 5395

                          #42
                          Enda risken jag ser är att ett av de tre parallella föredragen anses av de flesta vara mycket mer intressant och blir fullt direkt. Vissa kanske då tvingas gå på ett av de (för dem) mindre intressanta föredragen. Så måste det väl kunna bli? Detta blir ju problematisk eftersom föredraget bara körs en enda gång. Hur tänker ni där?
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            #43
                            Jag ser 45 minuter som relativt mini. Det blir 30 min föredrag och 15 min diskussion. Har du aldrig varit på rockfestival Zaphi? Slöar man med att skriva upp sig får man gå på något annat. Fast man kan ju ha en liten Gallup för att kolla intresset och fördela rummen efter detta. Det smalaste får minsta rummet.
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4619

                              #44
                              Ursprungligen postat av Ola Svensson
                              Fast man kan ju ha en liten Gallup för att kolla intresset och fördela rummen efter detta. Det smalaste får minsta rummet.
                              Så blir det. När man anmäler sig till evenemanget så får man samtidigt boka sig för vilka 3 föredrag som man vill lyssna på. Även om deltagarantalet sedan säkert inte kommer att stämma till 100% så duger det ändå till att utgöra mall för att placera föredragen i de 3 salar utifrån hur många som vill lyssna på dom.
                              Den största salen tar ju alla, den mellersta ca. 40 st och den minsta ca. 20 st. Så säg att det blir totalt 120 åhörare så blir det 60-40-20 och det tror jag är en rätt vettig avvägning. Visst något föredrag kan ju, i alla fall i teorin, bli fullbokat och har man då struntat i att föranmäla sig så kan man ju då missa ett föredrag. Men då får man ju lite skylla sig själv eftersom man inte förbokade sig.
                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 08 juli 2011, 22:40.

                              Kommentar

                              • Zaphi
                                NCS Medlem
                                • juli 2002
                                • 5395

                                #45
                                Ursprungligen postat av Ola Svensson
                                Har du aldrig varit på rockfestival Zaphi?
                                Jo, Arvika 98, första och sista gången.
                                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...