Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Parallella sessioner brukar man använda om det finns så många bidrag att alla inte hinns med helt enkelt.

    En annan anledning är att det då ger mer möjligheter att välja det just du är intresserad av, istället för att erbjudas bara ett alternativ.

    Jag kan tycka att det är en bra lösning. Man kan ju tänka till lite så de olika parallella bidragen är så pass inriktade att det inte krockar för mycket, dvs att alla vill gå på alla parallella bidrag.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      #17
      Ursprungligen postat av Zaphi
      Så länge alla är intressanta så kommer det säkert funka! Fast varför skall man välja egentligen, man kommer väl inte vilja gå på samma flera gånger eller? Alla kommer väl vilja se alla tre? Vad händer om alla vill gå på samma samtidigt? Är det inte bättre att "tvinga" folk till ett i taget som i Stockholm?
      Det är väl lite det som DaRe skriver att de 3 föredrag som pågår samtidigt skall behandla om olika ämnen. Det ger ju också möjlighet att ta upp lite smalare ämnen.
      Nu blir det 15 föredrag totalt och man kan lyssna på 9 av dom - men måste alltså avstå från att lyssna på 6 av dom. Men värt att tänka på är ju då att om alla föredrag hade varit för alla så hade man ju då ändå inte hunnit med fler än 9 - så egentligen missar man ju inte något föredrag.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #18
        Jag tycker att det är en utmärkt ide. Det är så konferenser brukar funka med plenarföreläsningar samt flera sessioner. Visst blir det krockar men funderar man lite kan det funka utmärkt. Låt oss säga att vi krockar ett vetenskapligt kortföredrag med efterföljande vetenskapliga frågestund med ett nybörjarföredrag och... ja vad skulle det kunna vara bygga bakgrund kanske eller ljus? då kommer nog ingen bli mycket upprörd över krocken och alla föredragshållare blir nöjda om det kommer fler än fem personer.

        Är tanken att de korta endast ska hållas en gång? Det röstar jag på i alla fall.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • juli 2002
          • 5395

          #19
          Aha, ok jag kan ha missuppfattat då. Det löser sig säkert
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #20
            Ursprungligen postat av Ola Svensson
            Är tanken att de korta endast ska hållas en gång? Det röstar jag på i alla fall.
            Ja det kommer att vara 9 olika småföredrag (vardera 45 minuter) och de kommer alla bara att hållas en gång och det blir i 3 omgångar med 3 föredrag varje gång.

            Tanken är att de 3 föredrag som pågår samtidigt i varje omgång skall behandla olika ämnen - men visst finns risken att man ändå kan var intresserad av flera av ämnnena och då tvingas man välja.

            Vi har 3 lokaler tillgängliga - huvudlokalen, samt 2 mindre varav en för ca. 40 personer och en för ca. 20 personer. Vi kommer att ha en anmälningslista för alla som föranmäler sig där de kan teckna sig för vilka föredrag man vill lyssna på. Detta är mest för att vi då kan placera det föredraget som de flesta är intresserade av i den största loaklen och tvärtom.

            Vi kommer ju också att ha 6 huvudföredrag för alla och en del av dessa 6 föredragshållare kommer också att hålla ett miniföredrag, flera av miniföredragen kommer också att hållas av lokala förmågor (det finns gott om föredragshållare i regionen) för att på så sätt kunna hålla nere kostnaderna.

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #21
              ........men visst finns risken att man ändå kan var intresserad av flera av ämnnena och då tvingas man välja.
              Och jag som har beslutsångest, kommer kanske få ett "helvete"
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • april 2002
                • 4619

                #22
                Ursprungligen postat av Wilhelm
                Och jag som har beslutsångest, kommer kanske få ett "helvete"
                Aftonbladet eller Expressen........

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Båda på nätet fast med ångest över att läsa sånt skit
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9122

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Aftonbladet eller Expressen........
                    Där har jag inga problem!
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4619

                      #25
                      Ursprungligen postat av Wilhelm
                      Där har jag inga problem!
                      Nej men andra kan ju ha

                      Om ni är subvalida om vilket av föredragen ni skall välja mellan kan ni kanske få hjälp av att kolla på Lindeman

                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 juli 2011, 15:03.

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #26
                        De är ju bara för sköna!!
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9122

                          #27
                          Om ni är subvalida om vilket av föredragen ni skall välja mellan kan ni kanske ........
                          Smita ut från föredraget som inte var så intressant och smita in i nästa???
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • Alexander Ylipää
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 3615

                            #28
                            Bokar givetvis in den helgen genast.

                            Härligt upplägg, men det bygger på att det är bra med folk på hela stämman så att alla föredrag ändå har nog med åhörare för att det ska kännas värt att föreläsa. Om ni förstår vad jag menar.
                            Mvh Alex

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4619

                              #29
                              Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                              Härligt upplägg, men det bygger på att det är bra med folk på hela stämman så att alla föredrag ändå har nog med åhörare för att det ska kännas värt att föreläsa. Om ni förstår vad jag menar.
                              Självklart kommer det att komma massor av folk till akvariehelgen - 15 fantastiska föredrag blir det så alla kommer att hitta några föredrag om sina favoritfiskar så om man uteblir så beror det nog snarast på att man inte är akvarist

                              Tror istället att vi kommer att få sätta stopp på anmälningarna i förtid eftersom det kommer att bli fullbokat.
                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 juli 2011, 20:17.

                              Kommentar

                              • cf.akvarielagret
                                Användare
                                • april 2002
                                • 5028

                                #30
                                Platsen för mötet blir Sävedalens Folkets Hus i Partille
                                Detaljerad karta. Navigering med vägbeskrivning, sevärdheter över hela Sverige med hitta.se


                                Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrahem samt på Apple Hotell i Göteborg.
                                Detaljerad karta. Navigering med vägbeskrivning, sevärdheter över hela Sverige med hitta.se

                                Detaljerad karta. Navigering med vägbeskrivning, sevärdheter över hela Sverige med hitta.se

                                skojade bara
                                http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?ga...78&gvY=6406233 Dra lite till höger
                                Senast redigerad av cf.akvarielagret; 06 juli 2011, 22:35.
                                jag är Ateist
                                men Gud talade till mig
                                Gud är stor
                                jag frågade hur stor ? inget svar
                                han kanske behövde låna toaletten

                                Kommentar

                                Arbetssätt...