Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4

    Ja nu är det spikat.
    Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
    Platsen för mötet blir Sävedalens Folkets Hus i Partille (15 minuter med buss från Göteborg centrum).
    Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrahem samt på Apple Hotell i Göteborg.

    Vi startar på fredag kväll med samkväm och middag och slutar ca. 13.30 på söndagen.
    Det billigaste fullpaketpriset som inkluderar 2 nätters boende i 4-bäddsrum, 2 frukostar, middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, fika och entré för alla dagar kommer att gå på under 1000 kr!!!!!!!!
    Sedan kommer det förstås att finnas bättre boende, men då går självklart priset upp lite - infiormation om detta kommer till hösten då man också kommer att kunna anmäla sig.

    Enligt våra planer så kommer det att bli hela 15 föredrag under helgen. 6 av föredragen blir huvudföredrag för alla och sedan kommer det också att bli 3x3 "miniföredrag" med lite snävare ämnen och då får man själv välja vilka 3 föredrag man vill lyssna på i de 3 grupperna.
    Bland de 6 huvudföredragen så kommer det att finnas 4 ämnen som prioriteras - Malawiciklider, Sydamerika, miljö och NCS. Sedan blir det som sagt ytterligare 2 huvudföredrag som kommer att beröra andra ämnen än dessa.
    Inga föredragshållare är ännu bokade utan de kommer att presenteras fortlöpande allt efterhand som de blir klara.


    Men som sagt
    boka redan nu in denna helg för 2012 års viktigaste och största akvarieevent i Sverige.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 04 juli 2011, 22:47.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Låter riktigt bra!

    Ser fram emot uppdateringarna.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • april 2002
      • 5028

      #3
      Kjell
      du kan boka in mig ...... ge mig ett bra paket ..... på allt
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Kjell
        du kan boka in mig ...... ge mig ett bra paket ..... på allt
        Ja du är nu inbokad på det STORA sponsorpaketet

        Kommentar

        • Bjorn
          Användare
          • oktober 2009
          • 939

          #5
          Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Fyyy på er! Jag kräver att beslutet rivs upp! Ciklidstämmor ska alltid vara en helg en jämn vecka och inte en upptagen-med-barn-vecka!
          Newbie December 2009
          Malawi: 450 liter
          Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

          Järfälla/Stockholm

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #6
            Ursprungligen postat av Bjorn
            Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Fyyy på er! Jag kräver att beslutet rivs upp! Ciklidstämmor ska alltid vara en helg en jämn vecka och inte en upptagen-med-barn-vecka!
            Vi hade först tänkt att ha det helgen efter men tänkte att det kanske var lite dumt att lägga det i påskhelgen

            Nåväl du har ju nu god tid på dig för att byta ha barn helg så det borde inte vara något problem

            Kommentar

            • Bjorn
              Användare
              • oktober 2009
              • 939

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Nåväl du har ju nu god tid på dig för att byta ha barn helg så det borde inte vara något problem
              Det funkar inte så tyvärr.
              Newbie December 2009
              Malawi: 450 liter
              Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

              Järfälla/Stockholm

              Kommentar

              • Byttorp
                Användare
                • november 2003
                • 1585

                #8
                Ursprungligen postat av Bjorn
                Det funkar inte så tyvärr.
                Ta med dom...Liseberg, Universeum osv osv....
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  #9
                  Ursprungligen postat av Bjorn
                  Det funkar inte så tyvärr.
                  Allt funkar, bara viljan finns!
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • april 2002
                    • 4619

                    #10
                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Allt funkar, bara viljan finns!
                    Så är det. 1979 var jag på min första ciklidstämma och har därefter deltagit vartenda år även om det ibland varit ett helskotta att få det till att stämma. Kommer ihåg en gång där jag var tvungen att åka med en gnällande treåring (som nu är 33 år) som inte alls ville lyssna på akvariföredrag - så jag tvingades att vistas i korridoren utanför möteslokalen under mötet och tjuvlyssna i en dörrglipa.

                    Nåväl inte optimalt alltid, men som du skriver allt går att lösa.

                    Tillbaka till mötet som sådant.
                    Om någon har några frågor - så ställ dom.

                    Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
                    Platsen för mötet blir Sävedalens Folkets Hus i Partille (15 minuter med buss från Göteborg centrum).
                    Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrahem samt på Apple Hotell i Göteborg.

                    Vi startar på fredag kväll med samkväm och middag och slutar ca. 13.30 på söndagen.
                    Det billigaste fullpaketpriset som inkluderar 2 nätters boende i 4-bäddsrum, 2 frukostar, middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, fika och entré för alla dagar kommer att gå på under 1000 kr!!!!!!!!
                    Sedan kommer det förstås att finnas bättre boende, men då går självklart priset upp lite - infiormation om detta kommer till hösten då man också kommer att kunna anmäla sig.

                    Enligt våra planer så kommer det att bli hela 15 föredrag under helgen. 6 av föredragen blir huvudföredrag för alla och sedan kommer det också att bli 3x3 "miniföredrag" med lite snävare ämnen och då får man själv välja vilka 3 föredrag man vill lyssna på i de 3 grupperna.
                    Bland de 6 huvudföredragen så kommer det att finnas 4 ämnen som prioriteras - Malawiciklider, Sydamerika, miljö och NCS. Sedan blir det som sagt ytterligare 2 huvudföredrag som kommer att beröra andra ämnen än dessa.
                    Inga föredragshållare är ännu bokade utan de kommer att presenteras fortlöpande allt efterhand som de blir klara.


                    Men som sagt
                    boka redan nu in denna helg för 2012 års viktigaste och största akvarieevent i Sverige.

                    Kommentar

                    • Zaphi
                      NCS Medlem
                      • juli 2002
                      • 5395

                      #11
                      Stämma i Göteborg igen. De va la gött då! Givetvis bokat!
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                      Kommentar

                      • Bjorn
                        Användare
                        • oktober 2009
                        • 939

                        #12
                        Ursprungligen postat av Wilhelm
                        Allt funkar, bara viljan finns!
                        Det räcker inte med ens egen vilja när det också är beroende av flera andras viljor inklusiva Xs och Xs nyas X etc (inget man vill gräva djupt i så fråga inte). Så det blir ingen ciklidstämma på mig och Anette nästa år.
                        Newbie December 2009
                        Malawi: 450 liter
                        Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

                        Järfälla/Stockholm

                        Kommentar

                        • Ola Sjödin
                          Användare
                          • augusti 2003
                          • 514

                          #13
                          Perfekt att ni släpper datumet så tidigt. Bra jobbat!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • april 2002
                            • 4619

                            #14
                            Ursprungligen postat av Ola Sjödin
                            Perfekt att ni släpper datumet så tidigt. Bra jobbat!
                            Ja och förhoppningsvis så kommer vi även att ha några av föredragshållarna klara nu i sommar.

                            Vad tror ni för övrigt om vårt nya upplägg om att ha några av föredragen samtidigt så att man får välja mellan vilka man skall lyssna på?

                            Kommentar

                            • Zaphi
                              NCS Medlem
                              • juli 2002
                              • 5395

                              #15
                              Så länge alla är intressanta så kommer det säkert funka! Fast varför skall man välja egentligen, man kommer väl inte vilja gå på samma flera gånger eller? Alla kommer väl vilja se alla tre? Vad händer om alla vill gå på samma samtidigt? Är det inte bättre att "tvinga" folk till ett i taget som i Stockholm?
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...