Hur ska vi öka aktiviteten på forumet?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TutenStain
    Användare
    • september 2008
    • 168

    #46
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Inlägg 5
    vem är det
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Fy fan.....jag älskar dig

    inte alla som kan leverera en bajsmacka och alla säger tack
    Jag erkänner att jag inte har varit så aktiv, men jag tycker ändå inte att sådana kommentarer bör förekomma på ett forum. Jag respekterar dig och kan förstå till en viss nivå varför du är arg, men tycker att de kommentarena var lite onödiga. Är ingen mening att bumpa en 5 år gammal tråd bara för att skriva det. Tycker att vi ska använda denna tråd för att reda ut allt ont så att vi sedan ska kunna återgå till en bättre stämning.

    Alla inblandade måste reda ut detta här och nu annars så tappar vi medlemmar:

    Ursprungligen postat av Leopoldi
    Usch det här var en trist tråd......jag tror jag tar ett annat forum istället.

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • april 2002
      • 5028

      #47
      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Jag måste faktiskt gå i svarsmål här. Nej, vi har en mycket aktiv styrelse på vårt forum och majoriteten skriver väldigt mycket. Jag glömde ju Albin. Alltså: Jag, Mikael, Alexander och Albin! Vi hör ju till de allra mest aktiva på ciklid.org!

      Kassören tar hand om ekonomin och det är mycket jobb. Ska vi även "kräva" att han ska skriva en massa på forumet? Vi är en ideell förening och då använder man de tillgängliga krafterna. Magnus skriver en hel del han också, och gör ett riktigt hästjobb för föreningen!
      Håller med till 100%
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • april 2002
        • 2294

        #48
        Ursprungligen postat av StefanL
        Wow. Det kallar jag för en ren förolämpning. Jag har aldrig förnekat att jag inte ingått i heta diskussioner men att påstå att flertalet av mina inlägg (vilket du uppenbart syftar på) skulle vara icke-akvaristiska är en rejäl känga. Tycker också att det är överraskande att komma ifrån dig då vi aldrig varit i klinch i någon diskussion vad jag vet. Men folk får tycka vad de vill och enligt dig har jag uppenbart inte bidragit med något nyttigt.

        Nej det här var lågt..riktigt lågt. Vad har du själv bidragit med Kaj? Har du bidragit med att hålla ett aktivt forum? Känns som om du kastar sten i glashus.

        Det är väl ingen förolämpling. Jag ställer bara frågan till dig o ber dig göra en egen bedömning?
        För egen del hoppas jag att iallfall merparten är akvaristiska inlägg.
        Men det är lättare o kolla då man inte har så många
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #49
          Ursprungligen postat av Leopoldi
          Usch det här var en trist tråd......jag tror jag tar ett annat forum istället.
          Jag tycker att det är fegt att inte skriva i sitt namn
          det är enkelt
          man ska stå för sin uppfattning
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • kaj.p
            Användare
            • april 2002
            • 2294

            #50
            Ursprungligen postat av Ola Svensson
            Jag måste faktiskt gå i svarsmål här. Nej, vi har en mycket aktiv styrelse på vårt forum och majoriteten skriver väldigt mycket. Jag glömde ju Albin. Alltså: Jag, Mikael, Alexander och Albin! Vi hör ju till de allra mest aktiva på ciklid.org!

            Kassören tar hand om ekonomin och det är mycket jobb. Ska vi även "kräva" att han ska skriva en massa på forumet? Vi är en ideell förening och då använder man de tillgängliga krafterna. Magnus skriver en hel del han också, och gör ett riktigt hästjobb för föreningen!
            Jag betvivlar inte det ett dugg, men det är väl inte det vi diskuterar.
            Men eftersom allt går ner så behövs något nytt.
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

            Kommentar

            • cichlids4fun
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 3111

              #51
              jag tycker denna disskution är konstig, man anklagar folk hit och dit för att för att inte göra sitt bästa för forumet, men vem skulle vilja vara med i ett forum och inte delta med synpunkter man har. Jag skriver bara i trådar där jag känner att jag kan bidra med något, har någon redan skrivit vettiga synpunkter ser jag ingen anledning att skriva samma sak igen.

              Jag tycker att det startas alldeles för många trådar när det redan finns trådar som har samma ämne, man borde kolla lite innan man skriver nya....

              Och sidan blir ju bara vad vi gör den till, om folk skriver intressanta inlägg så blir det ju fler aktiva.

              att ciklider.se är populär beror nog mycket på möjligheten att lägga in bilder utan kostnad, man kanske skulle göra ett mellanmedlemskap här på ciklid.se för fullt forummedlemskap utan att behöva vara medlem kan man få betala 50kr och då får posta bilder, kunde ju bidra lite till föreningens ekonomi oxå, redan medlem i NCS får ju naturligtvis dessa automatiskt...bara en ide.
              Mvh
              Peter

              don´t drink water-fish ..... in it!

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #52
                Ursprungligen postat av kaj.p
                Det är väl ingen förolämpling. Jag ställer bara frågan till dig o ber dig göra en egen bedömning?
                För egen del hoppas jag att iallfall merparten är akvaristiska inlägg.
                Men det är lättare o kolla då man inte har så många
                Du kan väl kolla det själv?

                Jag har inget behov av att kolla igenom vad för typ av inlägg jag gjort och om de är akvaristiska eller inte. Du tycker uppenbart inte att jag bidragit med något vettigt så det får stå för dig Kaj.

                Min uppskattning själv är att kanske 60% är rent akvaristiska inlägg och att 40% ligger på övrigt. Vad övrigt innebär är inte enbart "tjafsinlägg" som du åsyftar utan ett forum är ett forum där man kan diskutera allt möjligt.

                Som jag tidigare sagt så förnekar jag inte att jag haft heta diskussioner och deltagit i tjafstrådar. Jag har däremot ALDRIG varit avstängd från forumet...och det säger mig en hel del om vad som pågick under en stund på forumet. Det vet de ledande som var med då och det vet även en hel del av de som finns här nu med.

                Nog diskuterat om mig..så tillvida om ingen annan har något att tillföra om hur lite jag gjort för den här sajten. Vad vet jag...det kanske skulle gynna sajten om jag lade ned min aktivitet här och forumet tog tillbaka de vänliga personer som blivit avstängda genom åren.

                Ha en fortsatt glad lördagskväll!

                Kommentar

                • qristina
                  Banned
                  • september 2005
                  • 85

                  #53
                  Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                  Jag tycker att det är fegt att inte skriva i sitt namn
                  det är enkelt
                  man ska stå för sin uppfattning
                  Ja nu skriver jag för att jag har följt ciklid. se i ett tag, och jag har samma känsla som Ln att det går neråt för ciklid.se, sedan att min man malawijanne skriver på ett annat forum som går uppåt och det gör han på grund utav att han är avstängd på ciklid.se.
                  Ja, då kan man ju lägga ihop två och två, jag tror att en det kan ligga lite i vad Janne säger.Fast det bär mig emot.
                  Ja,sedan dom stängde av Janne på forumet på ciklid.se och hur han började sin tråd (hur man flyttar ciklider) på ciklider.se så har det faktiskt gått uppåt för ciklider.se och neråt för ciklid.se.
                  Förklara det, den som kan
                  Senast redigerad av qristina; 10 april 2010, 23:17.

                  Kommentar

                  • qristina
                    Banned
                    • september 2005
                    • 85

                    #54
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Jag betvivlar inte det ett dugg, men det är väl inte det vi diskuterar.
                    Men eftersom allt går ner så behövs något nytt.
                    Allt går inte ner, ciklider.se går bara uppåt

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #55
                      Ursprungligen postat av Ola Svensson
                      Jag måste faktiskt gå i svarsmål här. Nej, vi har en mycket aktiv styrelse på vårt forum och majoriteten skriver väldigt mycket. Jag glömde ju Albin. Alltså: Jag, Mikael, Alexander och Albin! Vi hör ju till de allra mest aktiva på ciklid.org!

                      Kassören tar hand om ekonomin och det är mycket jobb. Ska vi även "kräva" att han ska skriva en massa på forumet? Vi är en ideell förening och då använder man de tillgängliga krafterna. Magnus skriver en hel del han också, och gör ett riktigt hästjobb för föreningen!
                      Ola. Jag har aldrig klagat på det ideella arbete folk lägger ned för föreningen. Sedan understryker jag återigen..det var inte jag som påtalade och efterfrågade de styrande..det var qristina. Jag höll med och undrade samma sak för jag ser inte speciellt mycket av dem.

                      Du kan inte räkna in den frekvens som de skrev inlägg tidigare innan de blev invalda i föreningen. Jag tycker att Alexander försvunnit från forumet en del mot tidigare, att Albin inte skriver lika mycket på forumet som förr, att Annika inte alls syns till osv..men det är absolut ingen kritik i den benämningen att de inte gör något åt föreningen...det är ju uppenbart att de arbetar för föreningen och gör det i det tysta.

                      Som sagt..du får det att låta som att jag inte tycker någon av er gör ett bra arbete och det är absolut helt konstigt för mig att det uppfattades så då jag ofta gett er alla beröm.

                      Jag har heller inte sagt att man ska "kräva" något från någon. Jag skrev enbart att de styrande inte är så synliga och att det vore bra om de hade mer aktivitet. Jag har inte kritiserat något annat så vänligen få det inte att se ut så.

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        #56
                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Jag betvivlar inte det ett dugg, men det är väl inte det vi diskuterar.
                        Men eftersom allt går ner så behövs något nytt.
                        Som jag skrev så var jag "tvungen" att gå i svarsmål. Jag har redan gett mitt bidrag till tråden ämne:

                        Jag har lite olika åsikter varför det går upp och ner och kanske mer ner (just nu går det nog upp). Det konstiga är att statistiken ofta inte stämmer med magkänslan, men min magkänsla säger att afrikabiten gått ner. Självklart känner vi av konkurrensen från ciklider.se, zoopet.com och diskusforumen, konstigt skulle det vara annars.

                        Lite konstigt är det att frågan kommer upp nu när vi är inne i en perioden med många nya användare/skrivare (många verkar vara med ett tag innan de skriver). Men den har kanske "legat till sig" ett tag. Det är självklart en viktig fråga.

                        Det viktigaste vi kan göra för att få ett aktivare forum är självklart att skriva själva, ta hand om nya användare och inte hålla på och gnälla på varandra.

                        Ps. Kaj och Janne E: Diskusartiklar är alltid välkomna och en malartikel skulle inte sitta fel det heller!
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #57
                          Ursprungligen postat av qristina
                          Ja nu skriver jag för att jag har följt ciklid. se i ett tag, och jag har samma känsla som Ln att det går neråt för ciklid.se, sedan att min man malawijanne skriver på ett annat forum som går uppåt och det gör han på grund utav att han är avstängd på ciklid.se.
                          Ja, då kan man ju lägga ihop två och två, jag tror att en det kan ligga lite i vad Janne säger.Fast det bär mig emot.
                          Ja,sedan dom stängde av Janne på forumet på ciklid.se och hur han började sin tråd (hur man flyttar ciklider) på ciklider.se så har det faktiskt gått uppåt för ciklider.se och neråt för ciklid.se.
                          Förklara det, den som kan
                          Jannes tråd är mycket intressant och den typen av trådar hade varit bra att ha även här, men av någon anledning så skrev inte Janne på samma sätt här som där.

                          Sedan tycker jag att det är lite underligt att tillskriva Janne äran att ciklider.se gått upp i popularitet med tanke på andra mycket aktiva trådar som handlar om akvariebyggen, inredningsbyggen, stora akvarier osv. Hans tråd har givetvis bidragit och den är som sagt intressant att läsa.

                          Den person som ska ha en eloge för sajten är Micke Persson som har en mycket funktionell sajt där medlemmarna håller en bra dialog sinsemellan utan att det ska till med en massa prestige.

                          Oh..nu glömde jag nästan nämna att jag även är där på den sajten och läs noga nu...inget tjafs i trådarna.

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            #58
                            Nu ska jag lägga mig och drar till med en klyscha som råd till er alla "Diskutera sak, inte person!"
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • qristina
                              Banned
                              • september 2005
                              • 85

                              #59
                              Ursprungligen postat av StefanL
                              Jannes tråd är mycket intressant och den typen av trådar hade varit bra att ha även här, men av någon anledning så skrev inte Janne på samma sätt här som där.

                              Sedan tycker jag att det är lite underligt att tillskriva Janne äran att ciklider.se gått upp i popularitet med tanke på andra mycket aktiva trådar som handlar om akvariebyggen, inredningsbyggen, stora akvarier osv.
                              Nej den som ska ha en eloge för sajten är Micke Persson som har en mycket funktionell sajt där medlemmarna håller en bra dialog sinsemellan utan att det ska till med en massa prestige.

                              Oh..nu glömde jag nästan nämna att jag även är där på den sajten och läs noga nu...inget tjafs i trådarna.
                              Vad jag vet så skrev väl Janne rätt så många trådar som var läsvärda, typ hur man bygger en energisnål odling, mycket läsvärd och det var många som tyckte det.
                              Men du har en point, det är något som infekterar ciklid.se, jag vet vad det är, och styrelsen vet det också.

                              Kommentar

                              • specmats
                                Användare
                                • december 2004
                                • 3060

                                #60
                                tala om den "pointen", mkt går att kurera
                                Tropheus Duboisi halembe, so
                                Melanochromis Auratus, vf
                                Synodontis Petricola, odlade

                                Akvarie-setup (Salt)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...