Hur ska vi öka aktiviteten på forumet?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #31
    Ursprungligen postat av qristina
    Nu blir jag lite irriterad, jag heter Qristina Carlsson är gift med Jan olof Carlsson som heter malawijanne på forumet.
    Jag själv, har varit på en del stämmor delar även mitt intresse för ciklider med min man.
    Så sluta att spekulera Stefan och Christer
    I dina första inlägg skrev du under med
    vänligen
    Janne

    säg bara sanningen
    du vill väl inte att vi ska kopiera det, då det blir pinsamt.
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • TutenStain
      Användare
      • september 2008
      • 168

      #32
      Som bevisat av posterna ovanför mig så verkar inte detta forum kunna hålla en bra stämmning... Det är ju helt katastrofalt barnsligt.

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #33
        Ursprungligen postat av kaj.p
        Ge dig att du alltid måste ha sista ordet är en sak som också förpestar Din batalj med janne är fullständigt oväsentlig för gemeneman. Sedan är detta ett av de inlägg som är fullständigt meningslöst o tillför inte ett jota.
        Tyvärr så håller jag inte med dig Kaj. Det handlar inte om att få sista ordet utan det handlar om forumet och om föreningen och då är det som jag skrev i inlägget ytterst aktuellt även om du inte delar det med mig.

        Kommentar

        • qristina
          Banned
          • september 2005
          • 85

          #34
          Ursprungligen postat av TutenStain
          Som bevisat av posterna ovanför mig så verkar inte detta forum kunna hålla en bra stämmning... Det är ju helt katastrofalt barnsligt.
          Håller med dig

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • april 2002
            • 5028

            #35
            Vem är detta
            På Torsdag åker GCG ner med Ciklidvännerna i Malmö till Duisburg för att gå på Diskuschampionatet! Jädrar va kul! Vi skall även besöka massa butiker! Jag vet att minst 70 svenskar skall dit, så chansen att man stöter på någon är enorm! Vilka skall ner? Vad har ni för planer?

            inlägg 57 58
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • qristina
              Banned
              • september 2005
              • 85

              #36
              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Vem är detta
              På Torsdag åker GCG ner med Ciklidvännerna i Malmö till Duisburg för att gå på Diskuschampionatet! Jädrar va kul! Vi skall även besöka massa butiker! Jag vet att minst 70 svenskar skall dit, så chansen att man stöter på någon är enorm! Vilka skall ner? Vad har ni för planer?

              inlägg 57 58
              Jag tänkte att jag inte ville lägga mig på samma låga nivå som poliserna på forumet, det vill säga christer och Stefan, men var malawijanne avstängd redan 2006, jag tror inte att han var avstängd då, varför skrev han i mitt namn då?
              Ja, jag har inte en aning, hmm undrar hur många inlägg Janne har skrivit i mitt namn.
              Ja det lär jag nog snart få reda på.
              Senast redigerad av qristina; 10 april 2010, 22:35.

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #37
                Tycker vi går vidare och håller oss till det ämne som LN startat för det är av betydligt större intresse än att Janne nyttjar två konton.
                Senast redigerad av StefanL; 10 april 2010, 22:55.

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #38
                  Ursprungligen postat av StefanL
                  Tyvärr så håller jag inte med dig Kaj. Det handlar inte om att få sista ordet utan det handlar om forumet och om föreningen och då är det som jag skrev i inlägget ytterst aktuellt även om du inte delar det med mig.
                  Ok Stefan Får man då fråga du har 10422 inlägg Hur många procent av dem har något konkret akvaristiskt o bidra med?

                  Sedan chistina, janne Cf Jag tror det är sådana här trådar som sänker forumet
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    #39
                    Hej

                    Jag har lite olika åsikter varför det går upp och ner och kanske mer ner (just nu går det nog upp). Det konstiga är att statistiken ofta inte stämmer med magkänslan, men min magkänsla säger att afrikabiten gått ner. Självklart känner vi av konkurrensen från ciklider.se, zoopet.com och diskusforumen, konstigt skulle det vara annars.

                    Lite konstigt är det att frågan kommer upp nu när vi är inne i en perioden med många nya användare/skrivare (många verkar vara med ett tag innan de skriver). Men den har kanske "legat till sig" ett tag. Det är självklart en viktig fråga.

                    Det viktigaste vi kan göra för att få ett aktivare forum är självklart att skriva själva, ta hand om nya användare och inte hålla på och gnälla på varandra.

                    Ps. Kaj och Janne E: Diskusartiklar är alltid välkomna och en malartikel skulle inte sitta fel det heller!
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #40
                      Ursprungligen postat av StefanL
                      Tycker också att det är väldigt tyst på sajten från de ledande. Det är inte farligt att delta i forumdiskussionerna och hålla uppe intresset på forumet, men väldigt få av de som har uppdrag för föreningen hörs alls här. Jag tycker att det är ett handikapp för man får ingen närhet till föreningens styrande.
                      Ingen av de nuvarande styrelsemedlemmarna brukar skriva på helgerna så det är inte så konstigt att vi inte gett sig in i diskussionen än. Om du menar rent generellt (vad menar du annars med "tycker att det är ett handikapp för man får ingen närhet till föreningens styrande") så förstår jag inte alls. Ordföranden Mikael skriver ofta och mycket och jag har skrivit näst mest inlägg på hela foumet. Alexander skriver också mycket.
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        #41
                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Ok Stefan Får man då fråga du har 10422 inlägg Hur många procent av dem har något konkret akvaristiskt o bidra med?

                        Sedan chistina, janne Cf Jag tror det är sådana här trådar som sänker forumet
                        Wow. Det kallar jag för en ren förolämpning. Jag har aldrig förnekat att jag inte ingått i heta diskussioner men att påstå att flertalet av mina inlägg (vilket du uppenbart syftar på) skulle vara icke-akvaristiska är en rejäl känga. Tycker också att det är överraskande att komma ifrån dig då vi aldrig varit i klinch i någon diskussion vad jag vet. Men folk får tycka vad de vill och enligt dig har jag uppenbart inte bidragit med något nyttigt.

                        Nej det här var lågt..riktigt lågt. Vad har du själv bidragit med Kaj? Har du bidragit med att hålla ett aktivt forum? Känns som om du kastar sten i glashus.

                        Kommentar

                        • qristina
                          Banned
                          • september 2005
                          • 85

                          #42
                          Ursprungligen postat av kaj.p
                          Ok Stefan Får man då fråga du har 10422 inlägg Hur många procent av dem har något konkret akvaristiskt o bidra med?

                          Sedan chistina, janne Cf Jag tror det är sådana här trådar som sänker forumet
                          Ja jag håller med dig Kaj, men samtidigt så ser jag vilket jobb Janne lägger ner, med att hålla upp intresset för malawiciklider och jag ser frustrationen att han inte får svara på alla frågor som dyker upp här på ciklid.se om malawiciklider.
                          Men han har hittat en annan sajt som han kan svara på frågorna vilket är bra, och det är ju skoj att han ser att det blir fler och fler som besöker den sajten ciklider.se, men det är ju tråkigt att ciklid.se bara går neråt.

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            #43
                            Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Ingen av de nuvarande styrelsemedlemmarna brukar skriva på helgerna så det är inte så konstigt att vi inte gett sig in i diskussionen än. Om du menar rent generellt (vad menar du annars med "tycker att det är ett handikapp för man får ingen närhet till föreningens styrande") så förstår jag inte alls. Ordföranden Mikael skriver ofta och mycket och jag har skrivit näst mest inlägg på hela foumet. Alexander skriver också mycket.
                            Jag menar rent generellt sett under en större period. Självklart finns det de som skriver mycket som du påpekar, men jag tycker inte att man ser till flerparten av de som är styrande.

                            Nu var detta enbart en iakttagelse som jag delar med malawijanne...förlåt qristina..och alltså inget som jag påtalade först.

                            Kommentar

                            • Ola Svensson
                              Användare
                              • april 2002
                              • 14633

                              #44
                              Ursprungligen postat av StefanL
                              Jag menar rent generellt sett under en större period. Självklart finns det de som skriver mycket som du påpekar, men jag tycker inte att man ser till flerparten av de som är styrande.
                              Jag måste faktiskt gå i svarsmål här. Nej, vi har en mycket aktiv styrelse på vårt forum och majoriteten skriver väldigt mycket. Jag glömde ju Albin. Alltså: Jag, Mikael, Alexander och Albin! Vi hör ju till de allra mest aktiva på ciklid.org!

                              Kassören tar hand om ekonomin och det är mycket jobb. Ska vi även "kräva" att han ska skriva en massa på forumet? Vi är en ideell förening och då använder man de tillgängliga krafterna. Magnus skriver en hel del han också, och gör ett riktigt hästjobb för föreningen!
                              Senast redigerad av Ola Svensson; 10 april 2010, 23:01.
                              Med vänliga hälsningar

                              Ola

                              Kommentar

                              • Leopoldi
                                Användare
                                • februari 2004
                                • 1082

                                #45
                                Usch det här var en trist tråd......jag tror jag tar ett annat forum istället.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...