Hur ska vi öka aktiviteten på forumet?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    Ursprungligen postat av perik9
    Nej försäljningen av Back to Nature har väl dalat, då har man vett på att ta betalt på sin hemsida.
    Och om CB skulle lägga ner, ja då klirrar det lite extra i kassan och då blir man ju lite glad och gör lite blandade småhopp av dom extra besök som ens hemsida får.

    Kjell jag tycker att du lägger för mycket glöd på detta, lägg den på din hemsida så att den blir ännu bättre stället.

    Snabba svar ja ok och det är väl bara du som ger dom kantänka ??

    Nästan att jag tycker det är helbannad som gäller. Men det är bara jag.

    En tidning ska vi ha tycker jag

    Perran med rätt att tycka.
    Förstod inte mycket av ditt inlägg ???
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • c90368
      Användare
      • september 2007
      • 890

      Är det hit vi har nått nu?

      Men precis som i yrkeslivet så är möten utan agenda och utan tydliga mål, bara ett sätt att skapa nya motsättningar och nya diskutioner i oändlighet.
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        Visst vår klubb har haft alla positiva o negativa saker

        dålig ekonomi för längesedan (kunde inte ens skramla till en dator)
        svikande medlemsskap flera gånger
        ciklidstämmor som få har åkt till
        men vi har alltid hittat på något stort
        vi var bland dom första med Internet samt tidningen har hela tiden blivit bättre
        samt det har funnits folk som brinner för klubben

        nerläggning knappast men finns inte underlag för 1000 medlemmar får man dra i svångremmen
        själv har jag små krav ett julkort från klubben blir bra om vi bara skulle vara 50 medlemmar
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • hawkse
          Användare
          • juli 2010
          • 26

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Ursprungligen postat av pny
          Jag tror dessvärre du missat hela syftet med dessa specialforum. ... De vill helt enkelt "bara" ha ett bra internetforum kring sitt specialintresse...
          Ok - du har säkert rätt i att de inte har haft denna ambition ... Dock så missade du också syftet med mitt inlägg vilket var att det inte räcker med att det finns ett bra forum för att det skall finnas en aktiv förening.
          Men som sagt det får framtiden utvisa.
          Jag tror du kommer få rätt, Kjell, och det är precis av anledningen som pny beskriver. Föreningsformen, dvs träffas IRL för att diskutera, utföra och lära sig kring sitt intresse, var den form av interaktivt kunskapsutbyte som erbjöds för tjugo år sedan. Idag sker det mesta teoretiska kunskapsutbytet på nätet utan att man ens behöver lyfta på arslet. Kvar att förmedla för en förening är då mötet mellan människorna och praktiken.

          Praktiken tror jag tyvärr de flesta helst håller på med hemma och när de behöver input frågar de på ett forum (med ena handen fortfarande i karet).

          Mötet mellan människor kvarstår, det kan man ju se på diverse internetforum där folk organiserar träffar för att umgås, men det handlar då mycket mindre om hobbyn och mer om att få ett ansikte på personen man redan lärt känna på forumet.

          (Själv har jag faktiskt för första gången i mitt drygt fyrtioåriga liv börjat engagera mig i föreningsliv men så brukar jag ju också simma mot strömmen...)

          Kommentar

          • Decimus
            Användare
            • juni 2006
            • 961

            Gör en SWOT-analys av forumet hemsidan ciklidbladet och hela organisationen så synlig gör man grundproblemen och försöker styra arbetet utifrån det så blir det inte så diffus och överväldigande.

            Ta en funderare på vad de andra forumen gör och har som attraherar folk till deras sajter och försök implementera dessa i det här forumet.

            Lycka till!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              Ursprungligen postat av perik9
              Nej försäljningen av Back to Nature har väl dalat, då har man vett på att ta betalt på sin hemsida.
              Och om CB skulle lägga ner, ja då klirrar det lite extra i kassan och då blir man ju lite glad och gör lite blandade småhopp av dom extra besök som ens hemsida får.

              Kjell jag tycker att du lägger för mycket glöd på detta, lägg den på din hemsida så att den blir ännu bättre stället.

              Snabba svar ja ok och det är väl bara du som ger dom kantänka ??

              Nästan att jag tycker det är helbannad som gäller. Men det är bara jag.

              En tidning ska vi ha tycker jag

              Perran med rätt att tycka.
              Du får självklart tycka vad du vill - men jag begriper inte vad du menar

              Dock håller jag med dig om att vi skall ha en tidning. Jag har ju själv varit NCS-medlem i nästan 35 år och har under alla dessa år med glädje läst och aktivt deltagit i CB och det kommer jag även fortsättningsvis att göra (skickade för övrigt precis iväg några foton till Ola för nästa Ciklidblad). Sedan är det förstås en helt annan sak om det blir som vi tycker

              Kommentar

              • DSB
                Användare
                • juni 2010
                • 43

                Jag tillhör väl dinosaurierna som vill ha en papperstidning, hur kul är det att ligga i sängen med en dator på magen.
                En stor bidragande orsak till att jag betalat medlemmsavgiften igen, är just Ciklid bladet. Som enligt mig är en mycket bra tidning.
                MVH Peter

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  Nu är rundgången total och inget skrivs som inte har skrivits tidigare. Därför låser jag nu tråden bland annat för att styrelsen ska kunna gå igenom den och ta till sig det som står i den. Jag vill också passa på att tacka alla som gett genomtänkta åsikter och förslag, men även de som gett spontana reflektioner. Konstruktiv diskussion i detta viktiga ämne fortsätter här http://www.ciklid.org/forum/showthre...021#post814021
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  Arbetssätt...