Troffetråden 2010

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Jerry_ciklid
    svarade
    Ursprungligen postat av Henrik Norberg
    Sliten fråga:
    Våra troffar behöver sällskap och jag vet inte vad som blir riktigt bra. Vi har 1680 liter i vardagsrummet och ca 70 Moliro i sällskap med några få hästnosar. Nu börjar frun tycka att det behöver "hända något" i karet. Till att börja med har jag aldrig kunnat få valisnerian till att växa ordentligt där i - troffarna äter helt enkelt upp allt som kommer mer än 3 cm över botten. (Den sprider sig dock rätt väl längs botten). Nu funderar vi på om de finns några växter som skulle palla bo i karet. Några tips? Dessutom skulle vi vilja ha någon annan art också. Har testat Petrochromis tidigare, men det fungerade inte alls. De tog över totalt och troffarna hämmades helt. Frun är inne på unga Frontosor, men jag är inte helt övertygad. (Karet är 3 meter långt - rätt vad det är så har de väl blivit stora som torskar). Kanske apelsinciklider? Min erfarenhet är att de inte är fullt så aggresiva som prinsessor, men jag vill inte att troffarna skall störas för mycket...
    Tacksam för alla förslag, på både växter och fiskar!
    Mvh, Henrik
    Kolla Maltandis film, där är det en salig blandning

Lämna en kommentar:

• classe
    svarade
    snyggt karet den gillar jag din fiskar den...

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Lite fler troffar med sällskap..

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Lite Pemba och Katonga som vräker i sig NLS

Lämna en kommentar:

• specmats
    svarade
    70 troffar och det behövs ännu mer action, en mängd jullar kanske!?

Lämna en kommentar:

• Henrik Norberg
    svarade
    Sliten fråga:
    Våra troffar behöver sällskap och jag vet inte vad som blir riktigt bra. Vi har 1680 liter i vardagsrummet och ca 70 Moliro i sällskap med några få hästnosar. Nu börjar frun tycka att det behöver "hända något" i karet. Till att börja med har jag aldrig kunnat få valisnerian till att växa ordentligt där i - troffarna äter helt enkelt upp allt som kommer mer än 3 cm över botten. (Den sprider sig dock rätt väl längs botten). Nu funderar vi på om de finns några växter som skulle palla bo i karet. Några tips? Dessutom skulle vi vilja ha någon annan art också. Har testat Petrochromis tidigare, men det fungerade inte alls. De tog över totalt och troffarna hämmades helt. Frun är inne på unga Frontosor, men jag är inte helt övertygad. (Karet är 3 meter långt - rätt vad det är så har de väl blivit stora som torskar). Kanske apelsinciklider? Min erfarenhet är att de inte är fullt så aggresiva som prinsessor, men jag vill inte att troffarna skall störas för mycket...
    Tacksam för alla förslag, på både växter och fiskar!
    Mvh, Henrik

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Dom är finfina!

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Nästan alla har blivit av med prickarna, hoppas de behåller sina band så de inte blir kritstreck av dom.

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Ser att dubbarna växt på sig en hel del sen sist jag såg dom.
    Stiliga !!!

Lämna en kommentar:

• Robbe
    svarade
    shit så feta band på dubbarna...helt underbara

400 l med troffar i vardagsrummet

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Lite rörliga troffar:

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Göran Å
    Tropheus sp. "red", Ndole hona, med vackert tugg som inbringade mig ett antal nya yngel.

Mvh Göran
    Härlig bild, kul att det börjar yngla av sig.

/Johan

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Härliga bilder som vanligt Johan.
    Det känns som att du är den nya Roger Persson, det vill säga att det är du som leder utvecklingen vad det gäller troffar, dina red cheek är helt kanon, hur många lyckas med det, ja, lyckas man med det så är man grymt duktig.Janne
    Tack Janne
    Jag kan hålla med om att Red Cheeken jag hade, numera bytt ägare är fantastiskt fina.
    Att lyssna på er och alla andra som har många års erfarenhet gör det möjligt att växa och lära sig så länge intresset finns för hobbyn.

Hälsningar Johan

Lämna en kommentar:

• Robbe
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Härliga bilder som vanligt Johan.
    Det känns som att du är den nya Roger Persson, det vill säga att det är du som leder utvecklingen vad det gäller troffar, dina red cheek är helt kanon, hur många lyckas med det, ja, lyckas man med det så är man grymt duktig.Janne
    Här är en till som är med och leder utvecklingen
    Senast redigerad av Robbe; 03 October 2010, 10:06.

Lämna en kommentar:

• Göran Å
    svarade
    Ögat tillhör denna dam

Tropheus sp. "red", Ndole hona, med vackert tugg som inbringade mig ett antal nya yngel.

Mvh Göran

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...