Troffetråden 2010
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
70 troffar och det behövs ännu mer action, en mängd jullar kanske!?
Lämna en kommentar:
-
Sliten fråga:
Våra troffar behöver sällskap och jag vet inte vad som blir riktigt bra. Vi har 1680 liter i vardagsrummet och ca 70 Moliro i sällskap med några få hästnosar. Nu börjar frun tycka att det behöver "hända något" i karet. Till att börja med har jag aldrig kunnat få valisnerian till att växa ordentligt där i - troffarna äter helt enkelt upp allt som kommer mer än 3 cm över botten. (Den sprider sig dock rätt väl längs botten). Nu funderar vi på om de finns några växter som skulle palla bo i karet. Några tips? Dessutom skulle vi vilja ha någon annan art också. Har testat Petrochromis tidigare, men det fungerade inte alls. De tog över totalt och troffarna hämmades helt. Frun är inne på unga Frontosor, men jag är inte helt övertygad. (Karet är 3 meter långt - rätt vad det är så har de väl blivit stora som torskar). Kanske apelsinciklider? Min erfarenhet är att de inte är fullt så aggresiva som prinsessor, men jag vill inte att troffarna skall störas för mycket...
Tacksam för alla förslag, på både växter och fiskar!
Mvh, HenrikLämna en kommentar:
-
Nästan alla har blivit av med prickarna, hoppas de behåller sina band så de inte blir kritstreck av dom.Lämna en kommentar:
-
Ser att dubbarna växt på sig en hel del sen sist jag såg dom.
Stiliga !!!Lämna en kommentar:
-
shit så feta band på dubbarna...helt underbara
400 l med troffar i vardagsrummetLämna en kommentar:
-
-
Tack Janne
Jag kan hålla med om att Red Cheeken jag hade, numera bytt ägare är fantastiskt fina.
Att lyssna på er och alla andra som har många års erfarenhet gör det möjligt att växa och lära sig så länge intresset finns för hobbyn.
Hälsningar JohanLämna en kommentar:
-
Senast redigerad av Robbe; 03 October 2010, 10:06.Lämna en kommentar:
-
Ögat tillhör denna dam
Tropheus sp. "red", Ndole hona, med vackert tugg som inbringade mig ett antal nya yngel.
Mvh GöranLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: