Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Ursprungligen postat av DRE
    ...
    I samma kar "leker" 2 hantlar. Hannen vibrerar framför honan och han putsar på en rot. Dock har de hållt på en vecka utan rom?!
    Otroligt vad de färgat ut i mörkblått.


    De roliga är att de valt samma område i karet för detta beteende, jag borde kanske bygga fler ytor med de egenskaparna.
    Ursäkta (trådavvikelse) men nu har hantlarna lagt rom men verkar helt obeskymrade över att read head simmar 1cm från rommen. Ingen jakt. Däremot jagar de bort de andra hantlarna jag har i karet.

    Bilder:
    Hola bandidos, Jag liksom många andra hade ett akvarium som barn (35 år sedan) och när jag nu har egna barn som skaffat akvarium så har jag insett att jag har haft detta intresse latent som legat lagrat någonstans i huvudet och vilat. Vi har nu 3 akvarium igång men samtliga är helt på barnen villkor och är således fisksoppor,


    ej jordätare på dessa dock, möjligen skymtar någon i bakgrunden.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      Ursprungligen postat av DRE
      Ursäkta (trådavvikelse) men nu har hantlarna lagt rom men verkar helt obeskymrade över att read head simmar 1cm från rommen. Ingen jakt. Däremot jagar de bort de andra hantlarna jag har i karet.

      Bilder:
      Hola bandidos, Jag liksom många andra hade ett akvarium som barn (35 år sedan) och när jag nu har egna barn som skaffat akvarium så har jag insett att jag har haft detta intresse latent som legat lagrat någonstans i huvudet och vilat. Vi har nu 3 akvarium igång men samtliga är helt på barnen villkor och är således fisksoppor,


      ej jordätare på dessa dock, möjligen skymtar någon i bakgrunden.
      Kul!
      Ja, då går de bra ihop med tapajos; de är också förvånansvärt toleranta när andra icke artfränder kommer nära lekplatsen.

      Kommentar

      • KuRtaN
        Användare
        • februari 2008
        • 778

        Idag skall det koppas in Bilder kommer ikväll på mina nyförvärv.
        Over and out // Mathias

        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          Ser fram emot bilderna. Hur stora är de?
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • GöranE
            Användare
            • februari 2009
            • 334

            Jo det stämmer, mina kan bli röda inte bara på läpparna utan även i ett område runt omkring, typ en cm runt munnen.
            Mina redlips har gått tillsammans med Juriparina men dom är bara små ungfiskar så det tar nog ett tag innan det blir aktuellt med den risken.



            Ursprungligen postat av Pabbe
            Jag har Satanoperca sp Red Lip och det ser ut som läpparna är lite mindre/tunnare än på mina. Kan ju bli större när dom blir äldre? Ljuset vid fotot kanske gör att dina ser ljusare ut än mina? Kolla foton på mina redlip på nedanstående länk.

            http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...d-lips&cat=500
            Ja, fotot gör ej rättvisa. Det röda varierar i intensitet mellan individerna i min grupp. Och humör. Ibland ser det ut som läppstift
            Annars ser de ut som dina.
            En fråga: ser att du anger du har jurupari och red lips. Går de tillsammans? Korsningsrisk borde föreligga? Red lips verkar ju vara en jurupariod.
            Mvh
            Pablo[/QUOTE]
            Jordätare är det som gäller..

            Kommentar

            • KuRtaN
              Användare
              • februari 2008
              • 778

              DRE: Mellan 9-14cm skall dom vara.

              Vad jag hört så skall Satanopercor vara väldigt duktiga på att inte korsa sig, jag har ju 2 olika sorters Leucostictia och dom bryr sig inte om varandra, aldrig sett ngn form av uppvaktning.
              Over and out // Mathias

              Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

              Kommentar

              • chippog
                Användare
                • augusti 2008
                • 251

                Ursprungligen postat av KuRtaN
                DRE: Mellan 9-14cm skall dom vara.

                Vad jag hört så skall Satanopercor vara väldigt duktiga på att inte korsa sig, jag har ju 2 olika sorters Leucostictia och dom bryr sig inte om varandra, aldrig sett ngn form av uppvaktning.
                men om de leker samtidigt, bryr sig spermierna nog inte om någon uppvaktning...
                en kan bli beroende av att sitta framför karet

                Kommentar

                • KuRtaN
                  Användare
                  • februari 2008
                  • 778

                  Ursprungligen postat av chippog
                  men om de leker samtidigt, bryr sig spermierna nog inte om någon uppvaktning...
                  Hehe, det är nog sant iofs Bara hoppas att det inte händer..
                  Over and out // Mathias

                  Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                  Kommentar

                  • KuRtaN
                    Användare
                    • februari 2008
                    • 778

                    Mina S.Acuticeps blir försenade till den 5:e Kent hann inte med det idag tyvärr..
                    Over and out // Mathias

                    Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                    Kommentar

                    • KuRtaN
                      Användare
                      • februari 2008
                      • 778

                      Tomten kom med Aqualog Southamerican Cichlids 1 & Thomas Weidner - South American Eartheaters frågan är om det kan bli mer fulländat?
                      Over and out // Mathias

                      Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                      Kommentar

                      • KuRtaN
                        Användare
                        • februari 2008
                        • 778

                        Lite filmer uppe! Skitkvalle dock men bättre än inget kanske

                        http://www.youtube.com/user/KuRtaNx3.../0/P6A1EDuwjcU Film på bland annat mina Leucostictia yngel

                        http://www.youtube.com/watch?v=PaF0EWN6AhI Filmar lite i mitt stora kar.
                        Senast redigerad av KuRtaN; 25 december 2009, 18:18.
                        Over and out // Mathias

                        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                        Kommentar

                        • Nicke SA
                          NCS Medlem
                          • januari 2007
                          • 290

                          Ursprungligen postat av KuRtaN
                          Tomten kom med Aqualog Southamerican Cichlids 1 & Thomas Weidner - South American Eartheaters frågan är om det kan bli mer fulländat?
                          Grattis!!
                          Du måste ha varit mycket snällare än en annan då...
                          Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

                          Kommentar

                          • olof
                            Användare
                            • april 2002
                            • 1823

                            Hej!

                            Jag skulle vilja slå ett litet slag för släktet guianacara i tråden. Jag har aldrig haft dem själv men visst blir man sugen när man ser bilder som i dessa trådar:





                            De är lite mindre än Geophagus altifrons typen och verkar lättare att hålla och odla.

                            mvh

                            olof
                            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              De är riktigt fina, de har ett gäng mycket fina individer på akvarielagret och man blir onekligen sugen! Jag tycker de guianacara på den andra tråden var extra fina med sina oranga inlägg.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • zenon
                                Användare
                                • september 2009
                                • 168

                                Instämmer med bägge föregående talare. Vilka skönheter!!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...