Garage med Troffar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• specmats
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    Då har man rensat ut några trffegrupper då att det finns plats för lite nya grupper
    Tänkte att jag måste prova på en grupp av Petrochromis, det skall väl kunna fungera tillsammans med troffar.
    Tog några provbilder på dem.....
    från leasing? om ja så har ja sett dom flera gånger och dom är vassa

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Göran Å
    Kanske dax att ändra namnet på tråden nu..

Snygga kort Johan.

Mvh Göran
    Det kommer inte att bli ett Pettris-garage men man skall ju aldrig säga.......

Tänkte prova med en mindre grupp P. Trewavase tillsammans med någon av de troffe-grupperna jag har. Har inte bestämt mig ännu med vilka troffar det får bli, just nu går Pettrisarna ensamma åtminstone tills de har anpassat sig till mina förhållanden.
    Det är i dag 18 stycken i storlek 7-9 cm, varav jag tänkte behålla 1-2 hanar med 3-4 honor. Har hört att det skall fungera med att ha dem i en mindre grupp.
    Jag får återkomma lite längre fram och berätta hur det går, men om någon vet hur jag borde göra med antalet så får ni gärna berätta. Min tanke är att inte ha för många då jag inte vill att de tar över karet. Jag vill att troffarna skall fortsätta med att vara utfärgad och leka.

Hälsningar

Johan
    Senast redigerad av Johan F; 27 October 2010, 21:12.

Lämna en kommentar:

• Göran Å
    svarade
    Då har man rensat ut några troffegrupper då att det finns plats för lite nya grupper
    Kanske dax att ändra namnet på tråden nu..

Snygga kort Johan.

Mvh Göran

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Trewavase
    Stämmer Christer

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av msb
    Vad är det för pettrisar Johan ?
    Trewavase

Lämna en kommentar:

• msb
    svarade
    Vad är det för pettrisar Johan ?

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Och så några till..

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    Då har man rensat ut några trffegrupper då att det finns plats för lite nya grupper
    Tänkte att jag måste prova på en grupp av Petrochromis, det skall väl kunna fungera tillsammans med troffar.
    Mycket fina

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Pontulf
    Men det du drar upp ynglen i karen på ställningen eller har du ännu mera kar?
    Jag drar upp yngel i karen på ställningen och det beroende av hur mycket lek-grupper jag har så blir det varierade antal kar kvar för yngel. Just nu har jag tre 200-liters till att dra upp lite troffe-yngel.
    Jag tycker att det är mycket roligare att arbeta med kvalité än kvantitet.

Lämna en kommentar:

• Pontulf
    svarade
    Men det du drar upp ynglen i karen på ställningen eller har du ännu mera kar?

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Pontulf
    Mycket häftig tråd vill jag påstå, verkligen riktigt häftig. Men vart drar du upp ynglen eller låter du honorna gå kvar i karet?
    Pontus
    Det beror på hur mycket kar som finns tillgängligt och om tiden räcker till för att dra upp yngel annars låter jag honorna spotta i huvudkaret.
    Just nu håller jag på och rensa ut lite grupper för att göra plats för yngel, och odla på de grupperna som många vill ha yngel i från. Just nu är det mina Pembor och Ikolor som verkar vara störst intresse för, men de har väl alltid varit populära bland troffeälskare.

Lämna en kommentar:

• Pontulf
    svarade
    Mycket häftig tråd vill jag påstå, verkligen riktigt häftig. Men vart drar du upp ynglen eller låter du honorna gå kvar i karet?
    Pontus

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av specmats
    oj va snygga troffar (igen), Fantastiskt fina bilder
    Tack specmats, att ta fantastiska fina bilder på troffar är inte så svårt när dem gör sig fina

Johan
    Senast redigerad av Johan F; 13 October 2010, 22:51.

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr.Fish
    Johan, hur gör du? Använder Du blixt? Vad har Du för kamera? Är det ihärdigt foto -arbete bakom. Eller kan en sann, armatör fota på samma sätt?
    Visst använder jag blixt, men det gör jag bara för att jag inte har tillräckligt med belysning på alla kar jag fotar. Är det "bara" ett kar så skulle jag invenstera i mer belsning alt. flyttbar armatur.
    Jag har en Canon 40d med 70-200 objektiv som jag använder vid akvariefotografering till 99%. Gilllar att befinna mig 1,5-2 meter ifrån för att inte störa fotoobjektet.
    Visst ligger det fruktansvärt mycket tid bakom och ihärdigt arbete, men det är väl som allt, det man tycker är roligt blir man ofta bättre på efter träning och åter träning......undrar hur många timmar som man har spenderat bakom kamera
    Alla kan lära sig som vill, bara man har intresset.

Lycka till nu med fotande!

Johan

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...