Garage med Troffar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Walak
    Som i dax läget så har jag hel svart bakgrund men jag undra om man kommer fiskarnas färger bättre med blå bakgrund eller funkar det bara när man ska bättre bilder
    Jag tycker att du kan behålla svarta bakgrunden men det är ju en smaksak.

Med anledning av "varför dom simmar upp och ner" efter glaset, gör dom nästan till 100 procennt de första timmarna i ett nytt kar. Det brukar lugna ner sig andra dagen.

Johan

Lämna en kommentar:

• DKthim
    svarade

Johan F, det ligner en Moorii Red Namansi, er det rigtigt ?

Hmm fick set, der står Musanga, men i den størrelse ligner den Red Namansi :-)
    Senast redigerad av DKthim; 15 June 2010, 01:16.

Lämna en kommentar:

• doohan
    svarade
    Ja

vad är detta för beteende upp ner upp ner upp ner

http://www.youtube.com/watch?v=Hth_Fb4ZEn8
    det kan man ju undra Ibland gör dom sådär, men ev så leker dom, eller så väntar dom på att bli matade om det är matningsplatsen. Dom visar att dom vill ha käk, Men vad vet jag, mer än att jag kommer med vad jag tror/gissningar. Men sådär har jag sett många ciklider göra, både Tanganyika & malawi.

Lämna en kommentar:

• Walak
    svarade
    Som i dax läget så har jag hel svart bakgrund men jag undra om man kommer fiskarnas färger bättre med blå bakgrund eller funkar det bara när man ska bättre bilder

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    Har du bestämt dig Stefan för vilken troffe det blir, jag vet att du har många favoriter Kanske denna...........skulle kunna vara något

Johan
    Jadå jag ska hämta dom kommande helg. Den du visar är underbart fin och jag hade köpt direkt om jag hade hittat några.

Nu ska jag investera i en annan favorit..Tropheus "Red Kachese". Inte den vanliga varianten utan den med mer rött i sig...

Lämna en kommentar:

• tege
    svarade
    Va kommer dom att dö??

Ja det är det enda man kan vara helt säker på, förhoppningsvis tar det mer än fjorton dagar.

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Musanga

Ursprungligen postat av StefanL
    Mer att du kommer att smittas av Tropheus-sjukan...dvs inget annat existerar än Tropheus.

Jag är böjd att hålla med, för jag är på gång att skaffa mig Tropheus igen.
    Har du bestämt dig Stefan för vilken troffe det blir, jag vet att du har många favoriter Kanske denna...........skulle kunna vara något

Johan
    Senast redigerad av Johan F; 14 June 2010, 21:43.

Lämna en kommentar:

• Walak
    svarade
    Ursprungligen postat av rent vatten
    Det är är både sant och sarkastiskt.

vad är detta för beteende upp ner upp ner upp ner

Lämna en kommentar:

• rent vatten
    svarade
    Ursprungligen postat av tege
    Nu har du gjort bort dig.

Överlever fiskarna mer än fjorton dagar är du troligen såld, en gång tropheus alltid tropheus, lycka till.
    Det är är både sant och sarkastiskt.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Va kommer dom att dö??
    Mer att du kommer att smittas av Tropheus-sjukan...dvs inget annat existerar än Tropheus.

Jag är böjd att hålla med, för jag är på gång att skaffa mig Tropheus igen.

Lämna en kommentar:

• Walak
    svarade
    Ursprungligen postat av tege

Överlever fiskarna mer än fjorton dagar är du troligen såld, en gång tropheus alltid tropheus, lycka till.

Va kommer dom att dö??

Lämna en kommentar:

• tege
    svarade
    Det vart tropheus moori kasakalwe (Bärnsten) och det blev 14 st för då vart det en hel grupp och han trodde att det skulle bli bra till mitt akvarium.

Lämna en kommentar:

• Walak
    svarade
    Okej, ta det lugnt med fodret och låt dom vara utan det några dagar för att sedan ge dom väldigt lite och håll koll på att alla äter, men det vet du nog redan

Lycka till!

Johan

Jo det vet jag men jag kommer nog med massor av frågor snart

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Det vart tropheus moori kasakalwe (Bärnsten) och det blev 14 st för då vart det en hel grupp och han trodde att det skulle bli bra till mitt akvarium.
    Okej, ta det lugnt med fodret och låt dom vara utan det några dagar för att sedan ge dom väldigt lite och håll koll på att alla äter, men det vet du nog redan

Lycka till!

Johan

Lämna en kommentar:

• Walak
    svarade
    Det fanns på Leasing för någon vecka sedan ett gäng körsbär som såg ut och kunna bli något bra, hoppas dom finns kvar!

Johan

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...