Det fanns på Leasing för någon vecka sedan ett gäng körsbär som såg ut och kunna bli något bra, hoppas dom finns kvar!
Johan
Garage med Troffar
Kollaps
X
-
Jag tror att det blir körsbär men jag är inte säker men jag ska iväg idag och köpa och jag fick rådet att köpa 20st så det blir väll detSenast redigerad av Walak; 14 June 2010, 09:41.Lämna en kommentar:
-
Vad för troffar skall du ha, hur många och storlek?
JohanLämna en kommentar:
-
Om du ställer 2252 på botten med två patroner på lite snett uppåt så kommer detta med lätthet att räcka som ytcirkulation i 200 liters kar. Om du dessutom gör likadant med det andra filtret, utblåset vi vattenytan så har du även garderat upp dig om det ena filtret blir igensatt.
/Johan
såhär har jag det nu men min fina bild
Lämna en kommentar:
-
/JohanLämna en kommentar:
-
-
Jag
Kan ni inte lägga in lite bilder på era akvarium det skulle vara kul och se hur ni har inrett era troffe kar
kan jag ta bort cirk pumpen för den låter så mycket
så klarar jag mig utan den eller måste jag ha en då får jag köpa en ny
Ytterfilter fluval 305 1000L/h
Eheim 2252 1200L/h
cirk pump 750L/hLämna en kommentar:
-
Kan ni inte lägga in lite bilder på era akvarium det skulle vara kul och se hur ni har inrett era troffe kar
kan jag ta bort cirk pumpen för den låter så mycket
så klarar jag mig utan den eller måste jag ha en då får jag köpa en ny
Eheim 2252 1200L/h
cirk pump 750L/hSenast redigerad av Walak; 13 June 2010, 07:10.Lämna en kommentar:
-
-
mitt 240L så har jag juwels orginal innerfilter då det har ganska stor filtermängd o pumpar 1000L (tror jag) + ett Fluval 404 ytterfilter som pumpar 1300L med ett Deltec T5 uvc på 20W. Har bytt 50% vatten 1g/veckan, Men måste nu byta 2 gånger 30-35% i veckan.
Så jag tror det borde räcka ganska bra så länge du inte matbombar dem o sköter vattenbytena. Du bör ju kanske köpa några dropptester så som nitrit o kanske ett ph test. Bra att ha då fiskarna lever i ett relativt litet akvarium och är känsliga för svängningar i vattenkvalliten.
nitrit och ph dropp test har jag redanLämna en kommentar:
-
i
mitt 240L så har jag juwels orginal innerfilter då det har ganska stor filtermängd o pumpar 1000L (tror jag) + ett Fluval 404 ytterfilter som pumpar 1300L med ett Deltec T5 uvc på 20W. Har bytt 50% vatten 1g/veckan, Men måste nu byta 2 gånger 30-35% i veckan.
Så jag tror det borde räcka ganska bra så länge du inte matbombar dem o sköter vattenbytena. Du bör ju kanske köpa några dropptester så som nitrit o kanske ett ph test. Bra att ha då fiskarna lever i ett relativt litet akvarium och är känsliga för svängningar i vattenkvalliten.Lämna en kommentar:
-
Hej nu har jag detta i mitt 240L akvarium räcker det för troffarna
Eheim 2252 1200L/h
cirk pump 750L/hLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
. Det låter som en bra idé att plocka ur dom sämsta, kan vara en liten utmaning när man sätter ner hoven
och alla färgar om till "skräckfärgen".
JohanLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: