Papilio-tråden
Kollaps
X
-
Om honan är ordentligt uppmatad så kan det gå. Vill hon inte leka så kan det bli trångt, men har de funkat bra ihop innan så kan det vara värt ett försök. -
Kära vänner, era bilder värmer, har haft dessa fiskar, även skrivit om dom i CB. Men nu komer min fråga till er. Mitt par X.papillio Tembwe har lekt flera gånger men det blir inga yngel. I samma burk går en grupp C.foae som går jättebra, färgar ut hela tiden, skitsnyggt, men Pappilion blir ju störd och leken funkar inte.
kan jag stoppa dom i ett 60-70-litersakvarium, det bär ju mig emot, vars minsta akvarium sista åren har varit på 840-l, men jag vet ju också att folk gör på det sättet.
Vad säger ni? värt ett försök?
MVH
CarlSenast redigerad av Carl; 20 October 2009, 08:20.Lämna en kommentar:
-
Tack Swefish och LN !
Denna gången blev det 13 eller 14 st.Lämna en kommentar:
-
-
Det är nog så som du antyder själv att Foae är lite stressande för ruvande papilio honor.Lämna en kommentar:
-
Underbara bilder.
Mina Pipillio leker regelbundet men håller aldrig tiden ut....... Kanske pga mina Foae som jag nämnde ovan? vem vet. Jag tröstar mig med dina tjusiga bilder.
/CarlLämna en kommentar:
-
Vi vill in igen.
Efter 16 dagar tugg fick jag syn på detta.Lämna en kommentar:
-
Hej.
jag har 8 C.foae som gräver kratrar och färgar ut tillsammams med ett par X.papillio som leker regelbundet. Inga problem.
/CarlLämna en kommentar:
-
Hej!
2 st olika vackra arter i samma balja, låter intressant.
Jag har dock ingen erfarenhet av Cyathopharynx men odlat 3 st varianter på Ophtalmotilapia dock aldrig tillsammans med papilio.
Jag antar (vilket kan vara helt fel) att Cyathopharynx och Ophtalmon inte skiljer så mycket i bobyggande, aggresivitet och beteende.
Vilket i så fall innebär att en hane Cyath... skulle funka bra tillsammans med papilio.
Men har du fler hanar dominerar dessa bottenytan totalt vilket skulle stressa papilion är jag rädd.
Xenotilapia papilio kommer bäst till sin rätt om den står som alfa i herarkin i delar av akvariet eller som vid odling i hela karet.Lämna en kommentar:
-
Det ser trevligt ut
En välhängd haka är alltids positivt.
Jag undrar om man skulle kunna köra papilio ihop med cyathopharynx?
Har du eller någon annan erfarenhet av det, så får ni gärna dela med er av det.
Jag har testat innan med cyprichromis och det funkade kanon..
men nu kommer det ju på tal om fler fisk som gärna har bottenyta som revir..Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: