If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det måste du nog ta några bilder på så man får se detta, översiktsbilder ja the works!
Det är svårt att plåta själva vallningen.
Så fort jag smyger mig på så blir föräldrarna oroliga och tar in ungarna
Men här är två bilder så håll till godo.
Bild 1: 5 dagar som frisim eller 26 dagar sen ägg.
Bild 2: Paret där hanen tar in de små.
Patrik:
Är det så att du slår till så tänk på att papilion gillar att gå i grupper om 5-6 djur eller fler.
Håller just nu 60 st i 540l funkar kanon!
Har en kull på g i denna balja och föräldrarna vallar sina små med 6-7 månaders syskon.
Behöver jag skiva att det är en häftig syn.
Det måste du nog ta några bilder på så man får se detta, översiktsbilder ja the works!
Patrik:
Är det så att du slår till så tänk på att papilion gillar att gå i grupper om 5-6 djur eller fler.
Håller just nu 60 st i 540l funkar kanon!
Har en kull på g i denna balja och föräldrarna vallar sina små med 6-7 månaders syskon.
Behöver jag skiva att det är en häftig syn.
Mm, har suktat länge efter denna art men hittills lyckats hålla mig... snart är det dock Tysklandsresa, får se hur fet plånkan är!! Granna bilder på grann fisk!!
Decimus:
Att fiskar i olika akvarier skiljer beror oftast på vattenkvalitet och foder.
Innom samma akvarie kan det skilja en del beroende på humör och aggresivitet.
Men visst finns det variation innom gruppen Tembwe (se bild 3 ovan som är extremt blåprickig)
Den största skilnaden upplever jag i ryggfenan som är individuell ungefär som ett finger avtryck.
Dock utvecklas och förändras färgerna med tiden.
Ok, så det kan skilja så grovt som mellan blått och gult alltså? Fräcka fiskar, ha-behovet växer varje gång man kikar in här =O)
Decimus:
Att fiskar i olika akvarier skiljer beror oftast på vattenkvalitet och foder.
Innom samma akvarie kan det skilja en del beroende på humör och aggresivitet.
Men visst finns det variation innom gruppen Tembwe (se bild 3 ovan som är extremt blåprickig)
Den största skillnaden upplever jag i ryggfenan som är individuell ungefär som ett fingeravtryck.
Dock utvecklas och förändras färgerna med tiden.
Senast redigerad av Anders i Askim; 17 September 2010, 19:31.
Najsa bilder anders i askim ! Kul att dom skiljer en del i mönster på ryggfenorna.
Skulle ha åkt med umeå af på en akvarietripp till bla leasing i slutet på denna månad men det hela blev inställt pga för få deltagare Troligtvis hade det blivit papilioköp, Men den som väntar på nått gott....
Tack Alla för den positiva kritiken.
Testar ett par till:
Bild 1: 3,5 månaders yngel
Bild 2: 540 l yngel 6-7 månader + vuxen hane
Bild 3: mycket blått i denna fisken
Lämna en kommentar: