Diskus yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    #61
    Ursprungligen postat av Mats
    Hej .
    Fyra?
    mvh Mats
    Plattfisk som plattfisk. För övrigt så ser jag 5 Sydamerikanska plättar på bilden.

    Kommentar

    • Mats
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 804

      #62
      Hej.
      Vist 3+2 men han ser ju som en heckel eller vad det inte det som saken gällde?
      mvh Mats
      http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

      Kommentar

      • p.ö.
        Användare
        • november 2008
        • 10

        #63
        Ja nu blev det tydligen en riktig trådkapning här. Det ber jag om ursäkt för och ändrar omgående min avatar enligt Wilhelm:s önskemål.

        Ni andra häng på nu och dra på Er tomteluvorna,, det är jul snart!!!

        Du Ninnie, kan väl lägga upp en avatra och vara Lucia eller är du verkligen så där röd och rund i ansiktet i verkligheten??

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #64
          Ursprungligen postat av p.ö.
          Ja nu blev det tydligen en riktig trådkapning här. Det ber jag om ursäkt för och ändrar omgående min avatar enligt Wilhelm:s önskemål.

          Ni andra häng på nu och dra på Er tomteluvorna,, det är jul snart!!!

          Du Ninnie, kan väl lägga upp en avatra och vara Lucia eller är du verkligen så där röd och rund i ansiktet i verkligheten??
          Nej, tyvärr så tror vi inte på tomtar och troll, så vi väljer att visa en bild på hur vi ser ut, plus att vi vågar skriva när vi är födda och varifrån vi kommer.
          Det känns lite bättre då och kanske det blir lite personligare. god jul på dig.Janne

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #65
            Så nu kanska det är dags att fortsätta med vad tråden egentligen handlar om, nämligen diskusyngel!
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • Tom.Nordbeck
              Användare
              • juni 2007
              • 133

              #66
              japp diskus yngel var det tråden började med.. men har inte kommit så långt på vägen eftersom mina tanganyikor inte blir sålda :/ (behöver karet så jag kan köra ett par där)
              Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

              Kommentar

              • Anders i Askim
                NCS Medlem
                • februari 2008
                • 1032

                #67
                Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
                japp diskus yngel var det tråden började med.. men har inte kommit så långt på vägen eftersom mina tanganyikor inte blir sålda :/ (behöver karet så jag kan köra ett par där)
                Har du kollat med Åleds?
                Mvh Anders
                Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

                Kommentar

                • Tom.Nordbeck
                  Användare
                  • juni 2007
                  • 133

                  #68
                  Hej

                  blivit av med mina tanganyikor och har nu det paret som fått frisimmande i ett rent 222L kar. De har lekt 3-4 gånger men inte blivit mycket av det dom äter upp äggen efter ca 3dagar. senaste leken testade jag att ha lite tänt över natten men det hjälpte inte..

                  har ni några tips eller är det bara att vänta på att de ska lyckas ?


                  mvh
                  Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 1554

                    #69
                    Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
                    blivit av med mina tanganyikor och har nu det paret som fått frisimmande i ett rent 222L kar. De har lekt 3-4 gånger men inte blivit mycket av det dom äter upp äggen efter ca 3dagar. senaste leken testade jag att ha lite tänt över natten men det hjälpte inte..

                    har ni några tips eller är det bara att vänta på att de ska lyckas ?


                    mvh
                    Min lilla erfarenhet säger att dåliga föräldrar är dåliga föräldrar helt enkelt - precis som med människor finns det många som inte klarar av det bara. Inga tips alls tyvärr. Skaffa andra fiskar och bryt upp paret.
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • Tom.Nordbeck
                      Användare
                      • juni 2007
                      • 133

                      #70
                      så det är bara att ge upp? surt om det är så
                      Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

                      Kommentar

                      • Olorin
                        Användare
                        • maj 2005
                        • 1554

                        #71
                        Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
                        så det är bara att ge upp? surt om det är så
                        Ge upp sa jag inte. Skaffa ett par firrar till och byt partners.
                        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                        Kommentar

                        • Anders i Askim
                          NCS Medlem
                          • februari 2008
                          • 1032

                          #72
                          Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
                          blivit av med mina tanganyikor och har nu det paret som fått frisimmande i ett rent 222L kar. De har lekt 3-4 gånger men inte blivit mycket av det dom äter upp äggen efter ca 3dagar. senaste leken testade jag att ha lite tänt över natten men det hjälpte inte..

                          har ni några tips eller är det bara att vänta på att de ska lyckas ?


                          mvh
                          Är det samma par som du hade frisimmande på i höstas?

                          Att få allt att stämma i en ny burk direkt är inte lätt.
                          Vad det handlar om är en enda sak.
                          Och detta är den stora svårigheten i hela hobbyn. Vattenkvalitet.
                          När ditt akvarie är ordentligt inkört och filtret arbetar optimalt så är jag övertygad om att du kommer lyckas.
                          Nattlampan är bra, kör den i framtiden. (ger lugnare föräldrar)
                          Sen är det grymt viktigt att du jobbar dels med hård matning ( honan kräver mkt och riktig mat nu när hon leker) och att du kör täta vattenbyten.

                          Sen är det bara att hålla tummarna.
                          Mvh Anders
                          Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

                          Kommentar

                          • Tom.Nordbeck
                            Användare
                            • juni 2007
                            • 133

                            #73
                            okej tack .. ja det är samma par
                            Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

                            Kommentar

                            • Tom.Nordbeck
                              Användare
                              • juni 2007
                              • 133

                              #74
                              båda paren som går i mitt sällskaps kar har nu larver.. det här är tredje dagen de är larver, borde dom inte släppa växterna och gå över till föreldrarna snart?
                              Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

                              Kommentar

                              • Anders i Askim
                                NCS Medlem
                                • februari 2008
                                • 1032

                                #75
                                Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
                                båda paren som går i mitt sällskaps kar har nu larver.. det här är tredje dagen de är larver, borde dom inte släppa växterna och gå över till föreldrarna snart?
                                Japp! imorgon är det dax.
                                Mvh Anders
                                Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...