Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LN
    svarade
    Tack Joe. Hästnosar är riktigt häftiga när dom kommer igång.

    Jodå Andreas tre Chaitika klarade sig, suck suck sånt händer ska försöka komplettera upp till en grupp runt 20 Chaitika och förhoppningsvis ett 20 tal Bulu Point. Men ja väntar ett tag till för säkerhets skull.

    Lämna en kommentar:


  • Falköping Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Här kommer lite bilder tagna med min pocket kamera.

    Från vänster med multiskollonin o bortåt höger
    Klarade sig några överhuvud taget på chaitikan?
    ser grymmes bra ut nu iaf men i min smak för mkt alger på modulerna dock.

    Lämna en kommentar:


  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Här kommer lite bilder tagna med min pocket kamera.

    Från vänster med multiskollonin o bortåt höger
    Gött!! Kul att se detta igen och jag kan lätt föreställa mig hur du sitter där i fåtöljen i förgrunden (utanför akvariet då!!) och gottar dig. Jag är fortsatt grymt imponerad och avundsjuk på det där positiva sättet. Njut LN!!

    P.S Har nu 6 stycken VF T.Irsacae simmandes i mitt betydligt mindre projekt härhemma - och ja, de är precis så charmiga (jo, det är ordet) som jag trott och hoppats! D.S

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    I yngelkassen simmar ett 30 tal Xenotilapayngel.
    Fyra fiskar tuggar och i multiskollonin simmar minst en grupp nysläppta yngel.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Här kommer lite bilder tagna med min pocket kamera.

    Från vänster med multiskollonin o bortåt höger

    Lämna en kommentar:


  • Malawi Micke
    svarade
    japp nu sitter man här och väntar på fler bilder för oss avundsjuka akvarie nördar hehe mycket intressant dina 2 trådar om detta projekt...

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Jo det är det som är meningen, att karet ska reproducera själv så att säga.
    Men tyvärr så lyckas inte Xenotilapian att få ett enda yngel att överleva på egenhand.
    Tack Matz, alltså tyvärr är ja bokad näxtan varje helg, men aj vet att ja redan borde ha fixat en akvarieträff men det kommer ja lovar.

    Men rätt kul att läsa att intresse finns för tråden(arna)

    Mina två akvarietrådar i ämnet har just passerat 100.000 besök.

    Lämna en kommentar:


  • knockout
    svarade
    Lätt att förstå att man räddar ynglen!

    Men jag tilltalas av tanken att praktisera ett "naturligt urval". Låt säga att man siktar på 10% överlevnad på de frisimmande ynglen, genom att testa sig fram vad gäller faror respektive skyddande förutsättningar? Och det är väl nåt sånt LN varit inne på, med grottor och rovfiskar?

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ja, ska man driva upp yngel måste man hjälpa till lite ibland. Har låtit mina kruvciklider hålla sin yngel i stora karet och den kullen har decimerats från 150+ till under 10 nu. Men det är ju ingen speciell fisk så där får det gå som det vill och det är kul att se vaktandet.

    Lämna en kommentar:


  • Matz Karlsén
    svarade
    Snyggt jobbat Larry Karet är som en dröm

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack göran.

    Nu hoppas även ja att eländet är som bortblåst.

    Lämna en kommentar:


  • Göran Å
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Hade riktigt flyt nu ikväll.
    Xenotilapia Flavipinnis "kasanga" har spottat tre-fyra kullar men inte ett enda yngel överlever. Nu ikväll så spottade han precis vid framrutan där ja inte har täckglas. O ja hade en finmaskig håv liggandes precis vid karet. I ett snabbt drag så fick ja med ett 30 tal nyspottade yngel.

    Ska minsann ta o köpa ett par lotter nu ikväll, med det flytet så kan ja inte misslyckas
    Grattis.. med det flytet vinner du säkert på lotten också..

    Skönt att höra att dina problem med uppstartet har vänt till framgång....

    Mvh Göran

    Lämna en kommentar:


  • Tedde
    svarade
    stort grattis!

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Hade riktigt flyt nu ikväll.
    Xenotilapia Flavipinnis "kasanga" har spottat tre-fyra kullar men inte ett enda yngel överlever. Nu ikväll så spottade han precis vid framrutan där ja inte har täckglas. O ja hade en finmaskig håv liggandes precis vid karet. I ett snabbt drag så fick ja med ett 30 tal nyspottade yngel.

    Ska minsann ta o köpa ett par lotter nu ikväll, med det flytet så kan ja inte misslyckas

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Olorin, vi hörs inför nästa helg

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...