Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Olorin
    svarade
    Roligt att höra, LN. Det är just när akvarium börja bete sig som ett litet ekosystem som jag tycker det blir riktigt roligt. Just nu sitter jag och stirrar i sanden i mitt kar. Har blivit såld på att leta efter spår av Malaysiska sandsnäckorna som gräver runt därnere. Och det är ju inte ens fisk, knäpp är man!

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Då sitter man som fastklistrad igen.

    Stoppade i 40 st tropheus Bulu point idag. Rackarns små, runt 3cm vart dom men dom är ett gäng livliga rackare.

    Har även hittat tre 1cm yngel av jullar regani smygandes i bakgrunden.
    Även jag.....sitter fastklistrad igen i denna härliga tråd.

    Lycka till med dom små!

    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Göran Å
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Då sitter man som fastklistrad igen.

    Stoppade i 40 st tropheus Bulu point idag. Rackarns små, runt 3cm vart dom men dom är ett gäng livliga rackare.

    Har även hittat tre 1cm yngel av jullar regani smygandes i bakgrunden.
    Det finns ett ordspråk som heter (man lär sig av sina misstag ) är man dessutom en envis smålänning så finns det väl inga problem som är för stora i akvariehobbyn

    Lycka till med nästa troffegäng..

    Mvh Göran

    Lämna en kommentar:


  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Då sitter man som fastklistrad igen.

    Stoppade i 40 st tropheus Bulu point idag. Rackarns små, runt 3cm vart dom men dom är ett gäng livliga rackare.

    Har även hittat tre 1cm yngel av jullar regani smygandes i bakgrunden.
    Det låter som bra LN - härligt med din "envishet" att faktiskt genomföra drömmarna. I stort som i smått. Det har ju varit en del bakslag - och då tänker jag kanske inte främst på starten av detta karet - men du ger dig INTE! Det gillar jag - jag brukar ta dig som exempel på hur målmedveten* man kan/ska vara.

    *en del icke-akvarister kanske skulle definiera ordet som "galen", men icke. Du har min fulla respekt. Njut av tillskottet och när du är klar så kanske det kommer nån bild?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Då sitter man som fastklistrad igen.

    Stoppade i 40 st tropheus Bulu point idag. Rackarns små, runt 3cm vart dom men dom är ett gäng livliga rackare.

    Har även hittat tre 1cm yngel av jullar regani smygandes i bakgrunden.

    Lämna en kommentar:


  • jimpa
    svarade
    Ser riktigt fint ut. Härligt djup i karet.
    Hoppas du får i lite troffar snart och att det går bättre den här gången.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Nasutan tog Växjövattnet
    Jodå dewindtii mår toppen. Verkar vara en riktigt tålig grupp.
    Senast redigerad av LN; 04 oktober 2008, 20:33.

    Lämna en kommentar:


  • Bright_Blue
    svarade
    Tjena, kul att det går bra med dewindtin. kan du inte fixa lite bilder? har faktiskt kvar 8 yngel av dessa Hur har det gått med nasutan?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Kanoners Olorin

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Känns skönt att karet äntligen verkar vara helt inkört.
    Multisarna har minst 2 kullar framme, Aulonocranus dewindtii tuggar två honor.
    Den ena hannen färgar fullt ut varje kväll.
    Eretmodus cyanostictus tuggar en hona
    Har dessutom håvat upp ytterliggare tio yngel från en nyspottad Xenotilapia flavipinnis Kasanga.

    Väntar dessutom på en troffegrupp Bulu Point de närmaste veckorna.

    Å jo ja ska försöka låna hem en bättre kamera
    Ja, vi får försöka få till en dag som funkar så kan vi se om vi kan lösa lite nya bilder... får nog plocka med vidvinkeln också.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Känns skönt att karet äntligen verkar vara helt inkört.
    Multisarna har minst 2 kullar framme, Aulonocranus dewindtii tuggar två honor.
    Den ena hannen färgar fullt ut varje kväll.
    Eretmodus cyanostictus tuggar en hona
    Har dessutom håvat upp ytterliggare tio yngel från en nyspottad Xenotilapia flavipinnis Kasanga.

    Väntar dessutom på en troffegrupp Bulu Point de närmaste veckorna.

    Å jo ja ska försöka låna hem en bättre kamera

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Joe. det där fönstret stör mig inte alls. Fönstret ligger dessutom rakt i norr.

    Tyvärr så framgår på fotona väldigt dåligt hur karet ser ut i sin helhet i rummet. Det som stör mig dock är att fiskarna är rätt skygga så länge solen lyser in i rummet från fönster och dörr som är placerade på andra sidan rummet i söderläge så att säga. Där har ja lite o fixa med.

    Lämna en kommentar:


  • joe
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Ja jo ja vart tvungen att ha ett fönster där för fasadens skull.
    Hej igen LN - jag vet att du våndas över fönstret och att det diskuterats tidigare..men jag tänkte bara att om det "bara" behövs för fasaden/utsidan så täck hela väggen på insidan med en svart väv eller liknande?? Och så kan du ha en förnsterlampa på timer därbakom om du vill så blir ju illusionen utåt ganska total! Och illusion av olika miljöer är ju vad vi sysslar med hela tiden under vattnet eller hur...

    Bara ett förslag - du bestämmer OCH karet är hur som helst helt kanon!!!

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ja jo ja vart tvungen att ha ett fönster där för fasadens skull.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Det vart ju redigt snyggt! Men fönstret!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...