1120 lit SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    Ursprungligen postat av Rickard
    När jag planerade karet var tanken att det skulle få mogna innan jag la i fisk men så fick jag tag på den fisk jag ville så blev det så här . Det är inte lätt att ha ett kar fullt med vatten utan att ha fisk i det, man vill gärna fylla det. Jag få jobba med vattenbyte och skaffa ev. fler flytväxter. Nu har jag fisk för många tusenlappar så man vill inte att det skall gå åt h-ete med dom.
    Vill du ha mer flytväxter så är det bara att komma och hämta, en kvadratmeter.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Rickard
      Användare
      • april 2002
      • 727

      Ursprungligen postat av Olorin
      Vill du ha mer flytväxter så är det bara att komma och hämta, en kvadratmeter.
      Tack för det.
      M.v.h.
      Rickard

      Kommentar

      • Rickard
        Användare
        • april 2002
        • 727

        Här kommer lite bilder men man ser inte färgerna rätt. Växterna är brunare än bilden visar.
        M.v.h.
        Rickard

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          kanonsnyggt och bra jobbat av Rikard.. lycka till..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • edlund
            Användare
            • februari 2005
            • 152

            Skaffa dig ett gäng otocinclus.Dom käkar alger riktigt bra och sen kan du nog ha släckt ljus några dar tycker jag.

            Snyggt akvarium förrseten

            Kommentar

            • Olorin
              Användare
              • maj 2005
              • 1554

              Det ser väldigt grönt ut, är vattnet så grönt eller är det vitbalansen i kameran som är lite sne?
              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

              Kommentar

              • Rickard
                Användare
                • april 2002
                • 727

                Ursprungligen postat av Olorin
                Det ser väldigt grönt ut, är vattnet så grönt eller är det vitbalansen i kameran som är lite sne?
                När man tittar på det är det mer gult och det beror nog på roten som ännu färgar, men visst kan det beror lite på alger också. Det bruna på växterna försvinner på bilderna så man får ta fotona med en nypa salt när det gäller färger.
                M.v.h.
                Rickard

                Kommentar

                • Rickard
                  Användare
                  • april 2002
                  • 727

                  Lite bilder nu
                  M.v.h.
                  Rickard

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 1554

                    Brun bågfenis eller hur? Mysko gröna bilder du har. Kan du ändra vitbalansen i kameran?
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • Rickard
                      Användare
                      • april 2002
                      • 727

                      Ursprungligen postat av Olorin
                      Brun bågfenis eller hur? Mysko gröna bilder du har. Kan du ändra vitbalansen i kameran?
                      Hur gör man det? Jag tror att det blir så pga roten som brunfärgar vattnet och MH som ger lite gult ljus så blir det grönt....
                      M.v.h.
                      Rickard

                      Kommentar

                      • medgix
                        Användare
                        • september 2004
                        • 242

                        Herregud... Längesedan jag var här nu och nu försvinner jag nog igen på grund av rent avund. Jag hade offrat min ena testikel för dina altum och den andra för ditt akvarium. Good job!

                        Edit: Jag har fortfarande inte fått tag på några altum. Förmodligen på grund av minskat intresse men hade jag haft ett kar som ditt så .
                        Senast redigerad av medgix; 22 februari 2009, 19:23.

                        Kommentar

                        • Rickard
                          Användare
                          • april 2002
                          • 727

                          Ursprungligen postat av medgix
                          Herregud... Längesedan jag var här nu och nu försvinner jag nog igen på grund av rent avund. Jag hade offrat min ena testikel för dina altum och den andra för ditt akvarium. Good job!

                          Edit: Jag har fortfarande inte fått tag på några altum. Förmodligen på grund av minskat intresse men hade jag haft ett kar som ditt så .
                          Jag behöver ingen burk med sprit o testiklar i, men annars kunde vi byta . Tyvärr är Altumen jätteskygga. Dom kommer inte fram när det är mat så jag brukar stoppa i lite små Kardinaler som bruka försvinna under natten. Tur att man har en sambo som jobbar i en djuraffär annars blir det dyr mat.
                          M.v.h.
                          Rickard

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 1554

                            Du kan väl skaffa lite guppy eller nåt som matar dem? Jag har både det ena och andra i ungfödarväg som kan spruta ut lite yngel till dem

                            Att ställa in vitbalansen. tja det beror på vad du har för kamera, men det brukar finnas en blixtsymbol/sol/glödlampa. För MH så verkar blixt funka rätt bra för det körde jag hemma hos LN.
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • Rickard
                              Användare
                              • april 2002
                              • 727

                              Ursprungligen postat av Olorin
                              Du kan väl skaffa lite guppy eller nåt som matar dem? Jag har både det ena och andra i ungfödarväg som kan spruta ut lite yngel till dem

                              Att ställa in vitbalansen. tja det beror på vad du har för kamera, men det brukar finnas en blixtsymbol/sol/glödlampa. För MH så verkar blixt funka rätt bra för det körde jag hemma hos LN.
                              Det känns inte rätt med icke SA-fisk (typ guppy) eftersom allt annat är biotopriktigt.

                              Jag får testa med blixt men det blir så mycket reflexer i glaset.

                              Jag klippte ner din Echinodorus bleheri eftersom många blad var missfärgade mm, den är ändå över 70 cm hög nu.
                              M.v.h.
                              Rickard

                              Kommentar

                              • Olorin
                                Användare
                                • maj 2005
                                • 1554

                                Ursprungligen postat av Rickard
                                Det känns inte rätt med icke SA-fisk (typ guppy) eftersom allt annat är biotopriktigt.

                                Jag får testa med blixt men det blir så mycket reflexer i glaset.

                                Jag klippte ner din Echinodorus bleheri eftersom många blad var missfärgade mm, den är ändå över 70 cm hög nu.
                                Nja, du ska inte behöva använda blixt, bara ställa in färgen anpassad för blixt. Vad har du för kamera?

                                Det var nog klokt, den ser ju väldigt fin ut nu. Det viktigaste är ju egentligen bara att få med rejäla rötter sen tar de sig nästan alltid.
                                Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...