Troffetråden 2008 - Del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oden70
    Användare
    • januari 2007
    • 869

    Sluta nu att jiddra med var anndra trodde att det var över och att vi alla kunde skriva utan att hoppa på varandra, men hade fel tydligen..
    Vi behöver inte bo tillsammans utan bara skriva på samma forum utan att tråden flippar ut eller hur?
    och det e en tolkningdfråga av vilket som e snyggast men jag tycker att dom e snygga oavsätt size..
    Senast redigerad av Oden70; 10 mars 2008, 23:13.
    Petrochromis is da shit8)8)

    Kommentar

    • Robbe
      Användare
      • februari 2003
      • 527

      Ursprungligen postat av Oden70
      och det e en tolkningdfråga av vilket som e snyggast men jag tycker att dom e snygga oavsätt size..
      Snygga bilder Oden70
      Hoppas att du inte tar detta som jidder men personligen så gillar inte jag heller Kala, förutom då den blåa ryggfenan, utan tycker nog som den där personen som tyckte att det var en sämre variant av nått annat(Chatika?).
      Tycker att den är ganska så färglös faktiskt och jag tror att många tycker samma därav att den är så svår i att få tag på.
      Men som nånn annan här innan skrev smaken är delad.
      Och som sagt , Oden70 mycket snygga bilder på dina troffar
      Senast redigerad av Robbe; 11 mars 2008, 06:13.

      Kommentar

      • Robbe
        Användare
        • februari 2003
        • 527

        Ursprungligen postat av RobbanG
        Då är det väl frid och fröjd. Du kanske t.o.m. ska byta till det käka som de fick nrä du var borta.
        Ja,det är frid och fröjd förutom då att jag undrade över att tollarna var så långa och vad det kan innebära,någon annan som vet nått om det?

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          Ursprungligen postat av Oden70
          Sluta nu att jiddra med var anndra trodde att det var över och att vi alla kunde skriva utan att hoppa på varandra, men hade fel tydligen..
          Vi behöver inte bo tillsammans utan bara skriva på samma forum utan att tråden flippar ut eller hur?
          och det e en tolkningdfråga av vilket som e snyggast men jag tycker att dom e snygga oavsätt size..
          Vi jiddrar väl med glimten i ögat? Har försökt att ha med een leende smilie

          Mvh
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • RobbanG
            Användare
            • januari 2004
            • 563

            Ursprungligen postat av Robbe
            Ja,det är frid och fröjd förutom då att jag undrade över att tollarna var så långa och vad det kan innebära,någon annan som vet nått om det?
            Inte jag iaf. Du får inte ställa så svåra frågor = )
            //Robert

            Kommentar

            • ozric
              Användare
              • mars 2004
              • 3187

              Ursprungligen postat av Robbe
              Ja,det är frid och fröjd förutom då att jag undrade över att tollarna var så långa och vad det kan innebära,någon annan som vet nått om det?
              Händer då å då hemma hos mig också men jag oroar mig inte för det. Magarna arbetar väl olika snabbt med olika sorters mat. Även mängden spelar in.
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

              Kommentar

              • Robbe
                Användare
                • februari 2003
                • 527

                Ursprungligen postat av RobbanG
                Inte jag iaf. Du får inte ställa så svåra frågor = )
                Kul att man kan annat än att bara jaga folk här på tråden

                Kommentar

                • Falköping Andreas
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 1214

                  Ursprungligen postat av Cutekid
                  Tycker du ungdjuren var snyggare än de vuxna??? Ja det är upp till var och en att tolka.

                  Mvh
                  Ja men kolla på odens bilder på kalan då o sedan på de du la upp. Man kan ju knappt se att det är samma sort. De som oden la upp sprudla ju av färg medans de bilder du la upp cutkid va färglösa och trista. Därför jag tyckte ungfiskarna va finare i färg iaf. De du la upp cutekid va fin form på men även om en fisk har fin form så tycker inte jag det är en super firre bara för det, den måste ju ha ett utseende färgmässigt man gillar med.
                  http://www.skovdeaf.se/

                  Kommentar

                  • Cutekid
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 3368

                    Du får nog kolla inställningarna på din skärm Andreas för bilderna på Odens kala var det inte mycket färg på, snarare överexponerade(mkt ljusa). Inget ont menat mot Odens fotograferingsskills utan att de lätt blir det när man fotar med blixt. Hoppas du inte tog illa upp Oden. Fisken kommer att bli grym när de blir vuxna, det kan jag lova dig. Kul att sitta på en raritet.

                    Mvh
                    Carl

                    Besök petrochromis.com´s forum:

                    http://petrochromis.com/phpbb3/

                    Kommentar

                    • jimpa
                      Användare
                      • oktober 2007
                      • 101

                      Jag hoppas det går flika in med lite frågor.

                      Mina moliro växer och växer och jag försöker se hur könsfördelningen verkar bli.

                      Jag har tre stenrösen som hålls av varsin hane där till några andra solklara hanar vilket syns på att de slåss och har därav vita läppar, färgar mer/är mörkare/visar inga ränder längre och en del har växt fortare än de andra. Särskilt de med revir. Hur går man tillväga om det visar sig att flertalet är hanar i gruppen?

                      Två stycken håller sig nära botten ofta och tuggar mycket sand. De äter som de andra men har inte färgat om speciellt mycket, bara röda fenor. Solklara honor?

                      Kommentar

                      • Oden70
                        Användare
                        • januari 2007
                        • 869

                        Ursprungligen postat av Cutekid
                        Du får nog kolla inställningarna på din skärm Andreas för bilderna på Odens kala var det inte mycket färg på, snarare överexponerade(mkt ljusa). Inget ont menat mot Odens fotograferingsskills utan att de lätt blir det när man fotar med blixt. Hoppas du inte tog illa upp Oden. Fisken kommer att bli grym när de blir vuxna, det kan jag lova dig. Kul att sitta på en raritet.

                        Mvh
                        tar inte illa upp. har bara haft min system kamer i ca 1 månad så har inte blivigt mycket träning . Fotar med en canon 20D och den inbyggda blixten.. men det skall bli en extern blixt som nästa inköp samt ett macro objektiv. har i dag ett Canon 17-85 med "fusk macro" så hoppas kunna arbeta upp mitt fotokunande med tiden då jag ALDRIG fotat inann jag skaffade dena kameran..... Håller med dig att det e mycket ljus, men färgen ljuger inte.. Fotona e på 2 hanar.. Och dom e riktigt blå i ryggfenan.. honorna har mindre färg nästan bara gult i ryggfenan.. men håller med dig cutekid.
                        En i mitt tycke riktigt grymm troffe men tydligen e jag du och Andreas rätt ensamma om att gilla denna sämre varianten av Chaitikan E glad att jag hittat dom efter en längre tids letande och jag ångrar mig inte att dom kostade en del....
                        Senast redigerad av Oden70; 11 mars 2008, 20:49.
                        Petrochromis is da shit8)8)

                        Kommentar

                        • Oden70
                          Användare
                          • januari 2007
                          • 869

                          ett par foto till...

                          Lägger in 2 foto till.. Första fotot är en kalambo hona vf och andra e en golden kazumba hane vf. Hoppas dom e ok



                          Petrochromis is da shit8)8)

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 3368

                            Sådär ja Oden!

                            Ser fina ut. Kazumban är ju grym. Hade en grupp på 45 st för några år sedan.
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • Göran Å
                              Användare
                              • december 2005
                              • 1295

                              Hej Oden

                              Håller med Cutekid Golden Kazumban är en mycket fin fisk. En av mina absoluta favoriter.

                              Mvh Göran
                              http://www.skovdeaf.se/
                              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                              http://www.skovdefagelklubb.se/

                              Kommentar

                              • Oden70
                                Användare
                                • januari 2007
                                • 869

                                e det någon som vet om Kala yellow e samma fisk som chilambo som dom har på Airfish stocklist?? Båda e ju en "yellow rainbow". E ett dåligt foto på deras sida så det e svårt att se. Någon som kan kolla i Shupkes bok..
                                Petrochromis is da shit8)8)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...