Adventskalendern

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    #61
    Ursprungligen postat av Falköping Andreas
    Helt fantastisk berättelse lars. Rolig underhållning.
    Tack Andreas och alla andra. Det värmer. Det var mening som underhållning och till viss del är det överdramatiserat. Jag kommer naturligtvis inte ihåg allt som hände under dessa timmar men jag känner forfarande skräcken inom mig när jag tänker på det.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #62
      Ursprungligen postat av Lars Andersson
      Tack Andreas och alla andra. Det värmer. Det var mening som underhållning och till viss del är det överdramatiserat. Jag kommer naturligtvis inte ihåg allt som hände under dessa timmar men jag känner forfarande skräcken inom mig när jag tänker på det.
      Mycket förståeligt att det sätter sina spår...men också en erfarenhet som du säkert blivit stärkt av.

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #63
        Jadu Lars, man kan inte beskylla dig för att ha suttit på sofflocket hela livet iaf =)
        Det låter som du har/haft ett innehållsrikt liv... måste kännas väldigt stimulerande.
        Lite avis blir man ju faktiskt =)

        God jul nu drar jag till grekland några dagar =)
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • Lars Andersson
          NCS Medlem
          • oktober 2002
          • 601

          #64
          Ursprungligen postat av Malawe
          Mycket förståeligt att det sätter sina spår...men också en erfarenhet som du säkert blivit stärkt av.
          Jo visst har det satt sina spår, men framför allt har detta och en massa andra händelser gjort mig ganska hårdhudad. Det har också medfört att jag har ett ganska distanserat synsätt på mig själv jämfört med vad flertalet svenskar har om sig själva.

          Jag skriver alltså på en bok och letar form för texten. Ni får gärna vara "guinea pigs" åt mig om ni vill. Men dom mest hemska avsnitten kommer jag inte att publicera medan jag lever (teaser?)

          Avsnitt jag jobbar på
          Hur jag och Geoff "sneakade" oss upp på Kilimanjaro utan att betala för oss 1975
          Charaderna i Lamu 1975
          Orientalisk musikfestival i Lamu 1975
          Båtfärderna i Lamu 1975
          När vi köpte sprit på polisstationen i Lamu 1975
          Sova på en krossad ödla hos Bosse Selbrink i Rongo 1975
          Två biffstekar i Tabora 1975
          Kuppförsöket i Mombasa 1975
          Den svartväxlande holländaren i Nairobi använder en "godtrogen" svensk 1975
          Hur vi lurade Idi Amin på storkovan. 1975 (Törs jag inte publicera)
          Två tusen i kassan när jag kom till Afrika tjugo tusen när jag åkte därifrån. 1975
          Mzee vet inte vad som är upp och ner 1975
          Slim Jones Musapu bjuder på whisky som kostar en månadslön 1975
          Handelssekreteraren (inget namn) i Lusaka 1975
          "Prinsessan" xx med livvakter bjuder mig på middag 1975
          Ambasadörsfrun XX 1975
          Nattlivet i Lusaka 1975
          Krogslagsmålet i Nkata Bay 1975
          Simturen till Tumbi Island East 1975
          "Någon har tagit toalettstolen" 1975
          Pierre visar att han är mer Afrikan än schweitzare och jagar tjuvar med dragen kniv. Pierre uppvuxen i Mocambique 1975
          Saba Saba i Tanzania 1975
          En kelen gepard 1975
          Kulturdepartementet kommer och vill låna Mishas Makondesamling 1975
          Mishas trädgårdsmästare, 60 år, försöker lära mig att klättra i kokospalmer 1976
          Tre meter höga vågor på Malawisjön 1975
          "Du skall dö" på en bakgata i Nairobis slum, 1976
          Eqbal hotel i Nairobi 1975, 1976
          Min kompis "proffsidrottsmannen" Geoff från Perth 1975
          Den vackrast sovrumsutsikt jag haft i mitt liv 1975
          Vi lagar soppa på Boulengerochromis och frontosa 1976
          "Give me my money" våra älskade gatubarn i Kigoma 1976
          Den mest vackert belägna missionsstationen i Afrika 1990
          Klättra i berg med badskor 1990
          Trettiotre dagar i Kigoma 1976
          Sockersmugglingen eller hur jag för första gången blev ägare till en mula 1975
          "Tyvärr kan vi inte servera något te eller kaffe för sockret är slut" 1975
          Skorpionen på söndagsutflykt klättrar på min hand 1976
          Varför man inte skall ha guldörhängen eller annat pynt fastsatt på kroppen 1975
          Elen kommer till Voi i Maj 1975
          Nattlig bussfärd med buss utan batteri och följdaktligen utan lyse 1975
          Om Du tar min så tar jag din 1976
          Elefanter på landningsbanan 1976
          George Stevens förstår att jag inte kan betala hotellräkningen och fixar till den så att jag kan betala. En hedersknyffel. 1976
          "Jordbävningen" i Kasaba Bay 1976
          Bada med beväpnade vakter 1976
          Pirater på Tanganyikasjön 2005?
          Skolläraren som drunknade i Kigoma 1975
          Hydro hotell i Mombasa
          Limeplantagen 1976
          Diamantgruvan 1976
          Seychellerna t o r 1975
          Med Landrover till Kipili 1976
          "Det enda Du behöver göra för att klara jobbet är att ryta lite och se arg ut. Jag är tillbaka om tre veckor" 1975

          Det blir säkert lika många avsnitt till men det här är dom som är rubriksatta just nu.

          Gick in och tog bort några rader och redigerade andra. Inte ens "kapitelrubrikerna" tåldes att visas.
          Senast redigerad av Lars Andersson; 16 december 2007, 08:53.
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            #65
            Johan, präst i svenska kyrkan i Macambique

            Hittade detta på en blogg. Det är så typiskt att jag inte kan låta er missa det.

            "Så har jag återigen blivit stoppad av polisen. Jag blir det ca en gång i veckan då de tycks ha en förkärlek till välvårdade bilar med vita förare... Denna gång hade de inget att anklaga mej för tyckte jag. Alla papper var i ordning och inga lyktor stulna. Men vilken tur de hade! Efter att ha granskat bilen med ficklampor såg de att mina nya däck hade storlek 145. Och i bilen papper står det att det ska vara 135! De hotade med att konfiskera bilen och var mycket hotfulla med sina skramlande vapen. När jag började ringa med min mobil till "kyrkan" blev de dock lite knäsvaga och vinkade till sist iväg mej. I morgon ska jag ta reda på om de hade rätt att beslag ta bilen eller om de bara skrämdes. Polisen är tyvärr mycket mer korrumperad nu än när jag kom hit för 1,5 år sedan. Det går i vågor och nu är det poliser på var och varannan nyhetssändning som åker dit eller anklagas för korrumption. Jag blir dock både förbannad och trött när jag vet att jag förmodlingen har en av maputos trafiksäkraste bilar, men de vet att stoppar de en gammal risig bil får de inga mutor. Men när jag har däck som har nummer 145, då lyser det pengar i deras ögon."
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • discusred
              Användare
              • juni 2004
              • 851

              #66
              Sorry lite off tropic Lars.
              Men kanon länk med George Bush du har!

              Kommentar

              • tege
                Användare
                • februari 2005
                • 2753

                #67
                Hm...........
                1975-76 verkar vara riktigt händelserika årtal???

                Väntar ivrigt på mera.......
                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                Kommentar

                • Falköping Andreas
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 1214

                  #68
                  Är inte en egen tråd med dina erfarenheter att föredra Lars? Du verkar lägga in offtopic i var o vartannan tråd om saker som absolut saknar sammanhang till vad trådar egentligen handlar om. så och i Julklapps tipps tråden där du kommer med ett svar som man inte knappt fattar vad du menar o saknar helt någon innebörd i trådens egentliga ämne där Göran tog upp en allvarlig sak om hur fisk sätts i burkar som spelar musik och anses som djurplågeri.
                  http://www.skovdeaf.se/

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9122

                    #69
                    Ursprungligen postat av Lars Andersson
                    Om Du tar min så tar jag din 1976
                    verkar vara intressant!

                    Idag den 17:e

                    1903 - Bröderna Wright genomför den första lyckade luftfärden med ett flygplan.

                    Såg ett tv program på en tysk kanal häromdagen. En grupp entusiaster byggde en kopia av ett plan som ska ha flugit före Wright brödernas. Tyvärr så lade jag inte namnet på minnet, hur när och var. Men så fort de fått motorn att fungera ,så ska de bevisa att det har kunnat flyga. Roligt och otäckt att se piloten utan störtkruka , fallskärm men dåtidens kostym (äppelknyckarbyxor) och med slips .

                    Nu får vi väl se vad Lars har att komma med
                    Senast redigerad av Wilhelm; 17 december 2007, 00:27.
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    Arbetssätt...