1125L Sydamerika, behöver lite tips..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #31
    och en liten bild till....

    Kommentar

    • Vic
      Användare
      • september 2006
      • 94

      #32
      Ursprungligen postat av Beast
      Jaa ett stort stim Corydoras kommer det att bli, den Apistogramman var jä.....gt snygg, den ska jag kolla upp..
      Det finns olika bitaenitor.
      Vet dock inte om den är vanlig i affären..

      "Careiro"

      "Tefe"

      "Lago Marmuri"

      "Shushupi"

      Kommentar

      • Jeppe
        Användare
        • oktober 2005
        • 409

        #33
        Riktigt schysta apistos där De liknar Apistogramma trifasciata som jag tänkte tipsa er om den är riktigt fin den med, har den inte men den har schysta färger

        Beast tänkte tipsa dig om en riktig ytlevande fisk, vet dock inte vad den heter får kolla i akvarieaffären ska väl dit på måndag antar jag.. Lyckades få sommarjobba där

        Sen Corydoras panda är riktigt fina, jag köpte 8 stycken till mitt 120liters
        Aquaristik-Fachgeschäft seit 1995, Qualität und Service sind uns wichtig, Online Shop, Zierfische, Aquarien, Aquascaping, Meerwasser, Aquariumzubehöh…


        De varierar lite i utseende men ungefär sådär ser mina ut just nu =)
        540 Troffar, Callochromis ect
        100 sydamerica, dvärgar
        120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
        40 tomt

        Qui dormit, non peccat

        Kommentar

        • Tingeling
          Användare
          • juli 2006
          • 176

          #34
          Jag har sett olika bilder med hongsloi och då har dom gått i blå hållet. Men det kanske är någon annan fångstplats lr nåt. Är den grön?

          Vad är det för fångstplats på den?

          Riktigt snygg var den i alla fall. Nu blir jag lite kluven med mitt val av apistos..
          Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
          Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
          Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #35
            Jo, kroppen går lite åt det gröna hållet. Jag vet tyvärr inte fångstplatsen. Paret är köpta i Kungsbacka i alla fall.

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #36
              eller snarare går över från grönt till blått. Jag lyckades ta en lite bättre bild på hannen.

              /Jocke

              Kommentar

              • Tingeling
                Användare
                • juli 2006
                • 176

                #37
                Ruskigt snygg firre. Man kanske skall satsa på 2 par hongsloi och kanske någon annan apisto som man kan ha lite mer som snygg stimmfisk till det tilltänkta diskuskaret.
                Lite avis nu faktiskt.
                Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
                Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
                Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 3111

                  #38
                  Ursprungligen postat av Banderad
                  eller snarare går över från grönt till blått. Jag lyckades ta en lite bättre bild på hannen.

                  /Jocke
                  Fisken på bilden är nog en hongsloi 2, vanliga hongsloi är lite mindre röda......
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • JockeB
                    Användare
                    • maj 2004
                    • 2964

                    #39
                    Ursprungligen postat av Jeppe
                    Riktigt schysta apistos där De liknar Apistogramma trifasciata som jag tänkte tipsa er om den är riktigt fin den med, har den inte men den har schysta färger

                    Beast tänkte tipsa dig om en riktig ytlevande fisk, vet dock inte vad den heter får kolla i akvarieaffären ska väl dit på måndag antar jag.. Lyckades få sommarjobba där

                    Sen Corydoras panda är riktigt fina, jag köpte 8 stycken till mitt 120liters
                    Aquaristik-Fachgeschäft seit 1995, Qualität und Service sind uns wichtig, Online Shop, Zierfische, Aquarien, Aquascaping, Meerwasser, Aquariumzubehöh…


                    De varierar lite i utseende men ungefär sådär ser mina ut just nu =)
                    Ok ja en ytlevande fisk är intressant..
                    Corydoras ska jag ha men pandan är för liten tycker jag, vill ha en art som blir lite större som Sterrbai (obs stavningen) har ju redan släppt i lite arter nu och dom som är väldans små ser man aldrig så lite storlek vill jag ha.
                    Ps grattis till sommarjobbet..
                    Mvh Jocke
                    Centralamerikanska Ciklider!

                    Kommentar

                    • JockeB
                      Användare
                      • maj 2004
                      • 2964

                      #40
                      En liten undran om dvärgciklider med L-malar, hur funkar dessa ihop? Vet ju att det finns rätt så tuffa malar.
                      Jag skulle ju gärna se att det då och då vallas lite yngel av dvärgcikliderna. så då till frågan, är dvärgciklider så pass tuffa att dom kan försvara sina ägg mot malar? Det jag ska ha är dessa dvärgar: Dorsigera, Fjärilar och Hongsloi.
                      L-malar: en 081, en 200, en 368 och så blir det också 2 st 316, vet att min 081:a är rätt så tuff, så den kanske får flytta. Vad tror ni?
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

                      Kommentar

                      • Banderad
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 3479

                        #41
                        Jag skulle gissa på att de klarar rommen, men mina har inte lekt ännu så jag vet inte med säkerhet. Jag kör hongsloi och dorsigera och de verkar kunna säga ifrån. De är inte så mesiga, och framför allt inte när det gäller rom/yngel (tror jag). Jag misstänker att tetror är ett större hot mot yngel än malar mot rom. Men det är bara en gissning. Den största faran är väl på natten i så fall.

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          #42
                          Ursprungligen postat av Banderad
                          Jag skulle gissa på att de klarar rommen, men mina har inte lekt ännu så jag vet inte med säkerhet. Jag kör hongsloi och dorsigera och de verkar kunna säga ifrån. De är inte så mesiga, och framför allt inte när det gäller rom/yngel (tror jag). Jag misstänker att tetror är ett större hot mot yngel än malar mot rom. Men det är bara en gissning. Den största faran är väl på natten i så fall.

                          /Jocke
                          Hmm ok, tjaa jag kör väl på ett tag så lär det väl visa sig. Får väl flytta malarna till lokalen i så fall.. Jo det där med tetrorna har jag också tänkt på men jag testar även med dom med så får vi se hur det går..
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • discusred
                            Användare
                            • juni 2004
                            • 851

                            #43
                            Mycket insperande tråd, sugen och byta ut lite fisk sorter i mitt kar.
                            Något jag satt och tänkte på. Att man skulle bara ha en sort mal i karet, någon hyfsad lätt odlad art, typ någon hypancistrus art eller Peckoltia art och börjat med 6-7 stycken.
                            Hade varitt skoj och se om man kunde ha fått upp några genrationer i karet, roligare ha fisk i karet som har klarat sig vidare som typ i naturen.
                            Ytan i ditt kar är det gott om plats till mycket rötter och grotter som du kan gömma under rötterna till malarna. Även skiffer är snyggt och bra inslag till malarna.

                            Kommentar

                            • JockeB
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 2964

                              #44
                              Ursprungligen postat av discusred
                              Mycket insperande tråd, sugen och byta ut lite fisk sorter i mitt kar.
                              Något jag satt och tänkte på. Att man skulle bara ha en sort mal i karet, någon hyfsad lätt odlad art, typ någon hypancistrus art eller Peckoltia art och börjat med 6-7 stycken.
                              Hade varitt skoj och se om man kunde ha fått upp några genrationer i karet, roligare ha fisk i karet som har klarat sig vidare som typ i naturen.
                              Ytan i ditt kar är det gott om plats till mycket rötter och grotter som du kan gömma under rötterna till malarna. Även skiffer är snyggt och bra inslag till malarna.
                              Inredningen börjar så smått bli klar nu, ska se om jag kan fixa någon bild på karet sen.
                              Angående malarna så var det ju en intressant ide det där med att ha samma sort och se om dom kan befolka karet sen..
                              Min 081:a ska få flytta nu då det ser ut som jag befarade, han jagar bort ALLT och ALLA som kommer i hans väg, mina små Dorsigera har inte en chans mot honom..
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

                              Kommentar

                              • Jeppe
                                Användare
                                • oktober 2005
                                • 409

                                #45
                                Har kollat i butiken, en fisk som nog skulle passa kallas minigädda, hittar ingen riktig bild på den men det är någon typ av Aplocheilus, är väldigt ytlevande så det skulle kanske passa in ganska bra?
                                540 Troffar, Callochromis ect
                                100 sydamerica, dvärgar
                                120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
                                40 tomt

                                Qui dormit, non peccat

                                Kommentar

                                Arbetssätt...